Yakıtın depoda başlayan serüveni, silindirlerin yanma odalarında güce dönüştükten sonra, egzozdan gaz halinde atmosfere katılarak son bulur. Benzinin bu yolculuğunda, buharlaşması motor için büyük bir riskti. Özellikle karbüratörlü motorların çalışmamasına, ya da yakıtı yakmadan atmasına neden oluyordu. Enjektörlü motorlarda ise bu sorun kısmen ortadan kalksa da yakıt ve emisyon miktarı yüksek kalmaya devam ediyor. Bunun bilincinde olan üreticiler, yakıtın buharını kullanmak ve bunu en aza indirmek için yıllardır araçlarında farklı sistemler geliştirmeye devam ediyorlar. Bu yeniliklere bir katkı sağlayan Delphi markası, geliştirdiği emisyon kontrol parçalarıyla benzin buharını kontrol ederek hem karbondioksit salınımını düşürüyor hem de yakıt tüketimini azaltıyor. Delphi'nin geliştirdiği emisyon kontrollü parçalar; valfl er, yakıt hortumu, sistem kutusu ve conta gibi parçalardan meydana geliyor. Bu sistem yakıt pompası veya deposunun yakın bir bölümünde görev yapıyor. Özellikle benzinin buharlaşma ısıl değeri düşük olduğundan kolayca uçacağı için, hem yakıtın azalmasına hem de silindirlerin yanmamış benzinle çok fazla emisyon üretmesine neden olur. Yakıtın buharlaşmasına neden olan hidrokarbon molekülleri, deponun içerisindeki yakıt buharı karbon yatağının yüzeylerinde depolanır. Karbon yatağı boyunca taze havayı çeken bu kutular, buharlaşan yakıtı silindirlerin yanma odalarına tekrar gönderir. Emisyonu kontrol eden bu parçalar, yakıtın buharlaşmaya başlayacağını algılıyor ve bunun kontrol edilmesi gerektiğini tespit ediyor. Yakıt buharını kendi üzerine toplayarak yakıt sistemine gönderen emisyon kontrol parçaları, bu sayede azalan yakıtın tekrar kullanılmasını sağlıyor. Başlangıçta küçük hacimli motora sahip otomobillerde, tekne motorlarında, traktörlerde ve motosikletlerde çalışacak şekilde tasarlanan bu parçalar, her üreticinin araç tasarımına uygun olarak üretilecek. Otomobillerde oluşan buharlaşma sorunu, Delphi'nin yeni sistemiyle artık dert olmaktan çıkıyor. Üreticiler bir yanda yeni teknolojiler geliştirirken diğer yanda da yükselen standartları yakalamak zorunda olduklarından çalışmalarına aralıksız devam ediyorlar.
Yapısal Parça Özellikleri Avantajları
- Karbon bekleme bölümü: Yakıtın geri dönüşümünü engelleyerek motor verimini arttırır.
- Sıvı bölümler:Yakıtın içerisindeki karbonların yoğunlaşmasını önler.
- Aktif sıvı tutucu: Yakıtın homojen olmasını sağlar.
- Sıvı bölümleyici: Karbonların yol açacağı nem artması ve ısı artması önlenir.
- Esnek ve uyumlu bir tasarım: Yakıt akışı hızlanır.
- Çok yönlü tasarım: Emisyonlar ve buhar akışı azaldığı için tortulaşma ve tıkanmalar engellenir.
- Hidrokarbon yakalayıcı kauçuk: Yakalanan benzin buharı sayesinde silindir yüzeylerinde oluşacak küçük aşınmalar önlenmiş olur.
- İsteğe bağlı olarak sunulan plastik kap: Özellikle kauçuktan üretilen hortum ve contaların kullanım süresi artar.