"Türkiye'de otomobile olan talep, tüm dünya ülkelerinde olduğu gibi çok değişti. Hatırlarım, 1950'li yıllarda piyasada sadece Amerikan ve Alman otomobilleri satılırdı. Bunu 1960'lı yıllar takip etti. Gemi gibi otomobiller caddelerde ağır ağır salınıp dolaşırken motorları da tatlı tatlı homurdanıyordu. Fakat 1970'li yılların ortalarında beklenmeyen petrol krizi tüm dünya ekonomilierini alt üst ederken, otomobil sektörü de krizden nasibini aldı. Büyük motorlu dev otomobillere olan talebin düşmesi üzerine krizden en çok etkilenen Uzakdoğulu otomobil üreticileri yeni otomobil modellerini piyasaya presente etmeye başladılar. Bu, ufak fakat çok konforlu otomobiller tüm dünya pazarlarına yayıldılar. Küçük boyutları, ekonomik ve süratli motorları, konforlu yapıları ile teknoloji harikası olan bu otomobiller her yerde büyük bir müşteri potansiyeliyle karşılaştılar. 90'lı yıllara gelindiğinde ise caddeler ve sokaklar bu fevkalade hafif süratli ve konforlu ufak otomobiller ile dolmuştu. Uzakdoğu'nun bu teknoloji harikasi ikinci jenerasyonun en güzel temsilcilerinden biri de Hyundai Scoupe LS 1.5.
Hyundai Scoupe LS 1.5, CAD ( Computer Aided Design) bilgisayar yardımı ile yapılan dizaynın yeni ürünlerinden biri aero-dinamik yapısı ve dinamik görüntüsü ile bir çok otomobilden farklı bir yapıya sahip olan test otomobilimiz teslim aldıktan sonra kapağı TEM'e attık. Sert rüzgar otomobili her yönden kucaklamasına rağmen Hyundai rüzgardan pek etkilenmişe benzemiyordu. Doğal hava yastığını yara yara hızla ilerledik, TEM'in gişelerine yaklaşırken rüzgarın yönü değişti ve Hyundai bu değişiklikten de etkilenmedi. Kore de üretilen Hyundai Scoupe, tamamı ile Japon teknolojisinin etkisi altında kalmış bir otomobil. Hyundai araç geliştirme mühendisleri de Japon meslektaşlarını izleyerek Hyundai'ye bir Japon otomobil ruhunu aşılamışlar. Mitsubishi ile olan yakın bağlarıyla Hyundai Scoupe'de de görmek mümkün. Fakat Hyundai mühendisleri Japon komşularını geride bırakıp, başarılı bir otomobil yapacaklarını ispat ettiler.
Hyundai Scoupe'nin 12 sübaplı 1.5 litrelik motoru ve 77 beygirlik bir gücü ile rakiplerinden daha iyi bir fiyata sahip.
Bizim test ettiğimiz Hyundai de otomatik camlar, ayarlanabilir direksiyon, üst açılır tavan, spoilerin üzerinde bulunan 3. stop lambası standart olarak bulunuyordu.
Yılda 1.2 milyon otomobil üreten Hyundai, top modeli olan Scoupe LS için elinden gelen tüm özeni göstermiş.
Şehir içi trafiğinde kullanımı son derece rahat olan Scoupe LS'nin hidrolik direksiyonu da ayrı bir rahatlık sergilemekte. Fakat direksiyon turu bir hayli fazla ve yüksek süratte herhangi bir nedenden dolayı otomobilin arkasının savrulması halinde direksiyona kontra vermek için kayan yönün aksine uzunca bir zaman direksiyon çevirmeniz gerekebilir. Frenleri oldukça etkili ve güçlü. Hyundai'nin yol tutuşu ve stabilitesi de çok etkileyici.
Bir coupe modeli olmasına rağmen iç hacmi çok ferah. Özellikle tüm coupe'lerin ortak problemi olan arka koltukta rahat oturabilme sorunu tamamı ile ortadan kaldırılmış durumda. Şoför mahalli ise, oldukça geniş ve rahat.
Otomobilin dashbourd'u dışına oranla daha mütevazi bir görünüm sergiliyor. Bu kısımda sadece gerekli göstergeler bulunmakta ve kapı içleri, direksiyon ergonomik bir yapıya sahip.
Scoupe LS her modern otomobilin problemi olan İstanbul'un bozuk sokaklarında verdiği bakalit ses cümbüşünden nasibini almış. Kısacası, bozuk satıhlar için narin bir otomobil.
Ağırlık merkezinin aşağıda olması için yere yakın olarak imal edilmiş. Dolayısıyla bozuk yollarda otomobilin altına özellikle dikkat edilmesi gerekiyor. Arka bagaj hacmi oldukça geniş ve bolca malzeme alabilecek halde.
Hyundai Scoupe LS,her kuşağa seslenebilecek bir otomobil. Estetik, süratli, alımlı, iç hacmi geniş ve modern bir teknolojiye sahip."