"Muhteşem bir yol tutuş ve kullanım sergileyen 405 Mi 16'ya test ederken, keyifli anlar yaşadık. Mi 16 Peugeot, yere yakın ve otomobildeki ağırlık dağılımının dengeli olmasından dolayı, virajları inanılmayacak kolaylıkla süratli girebiliyor. Mi 16'nın yapısı, son derece aerodinamik. Peugeot Mi 16'yı virajlarda hızlı bir tempo ile kullanmak, bana ütüyü bir ipek üzerinde dolaştırmaya benzer bir his uyandırdı.
Süratimiz kademeli olarak artarken, farkına varmadan tehlikeli sürat limitlerine gelmiştik. İçimdeki ikaz mekanizması, saniyelik hatanın yerine saliselik hataya teslim ettiğini işaret etti. Hızla alınan virajlar, ardarda kayboluyor yenileri tekrar beliriyordu. Parkur sonunda adrenalin fazlalığından ter içinde kalan vücudum, Mi 16'nın ergonomik koltuğundan normal sıcaklığına dönmesini bekledim. Kısacası, Mi 16'nın yol tutuşu efsanevi. Viraja girmek, dolayısıyla çok zevkli.
Akselerasyon testinde ise Mi 16, sınıfına göre çok başarılı bir performans gösterdi. Yaptığımız akselerasyon testleri sonunda, 0-100 km/s akselereyi 8.9 saniyede gerçekleştirdi.
4 silindirli 1905 cm3'lük bir motora sahip olan Mi 16'nın frenleri ABS sistemi ile takviye edilmiş. Gerek ıslak, gerekse kuru zeminlerde yaptığımız testler sonunda, ABS sisteminin otomobil üzerindeki etkisini defalarca yaşadık.
Peugeot 405 Mi 16, çok çeşitli müşteri gruplarına hitap edebilecek güzel ve güzel olduğu oranda güçlü bir otomobil.
Bizim test ettiğimiz Mi 16; klima, hidrolik direksiyon, ABS sistemi ve deri koltukları olan bir modeli idi. Otomobil, tüm bu aksesuarların yanında, sportif bir kullanım zevkini de size verebiliyor.
Mi 16'nın ön spoiler'ı, yere çok yakın. Otomobil altına giren havanın vakumundan bile istifade etmeye çalışan Peugeot mühendisleri, bu ince düşünüşleriyle bir kere daha tecrübelerini gösteriyorlar. Avrupa yollarındaki pürüzsüz yüzeylerde adeta kayarcasına ilerleyen Mi 16, bizim yollarımızda (beklenmeyen kriterler yüzünden) biraz güçlükler ile karşılaştı. İdeal sertlikteki amortisörleri, yola yapışmasına adeta yardımcı olmakta. Hidrolik direksiyonu vasıtası ile, "U" dönüşleri bile zahmetsizce yapmanız mümkün. Arka spoiler'ı, otomobilin dinamik bir görünüm kazanmasının dışında, 0-100 km/s üzeri süratlerde arka kısmı yol tutuşa uygun bir hale getirmekte.
405 Mi 16'nın kullanımı kadar, görüş zaviyesi çok iyi olan bir otomobil. Sürücü koltuğu aşağı ve yukarı hareket ettirilerek, kullanana ekstra bir görüş açısı sağlıyor. Direksiyon, koltuk ve vites kolu üçgeni, Mi 16'da ideal ölçülerde tutulmuş.
Otomobilin kabini oldukça rahat. Ancak kabin içinde detaylandırma işçiliği çok kötü. Her PSA grubu otomobilde olduğu gibi. Göstergeler, modern bir tarzda dizayn edilmiş.
Bagaj derin değil fakat, çok geniş. Klima kullanıldığında, arka bölümde pek etkili olmamasına rağmen, ön tarafta çok etkili.
Özel alaşım jantları, Mi 16'ya hoş bir görünüş vermesinin yanında, fren disklerini soğutma işlevini de üstlenmekte.
Aktif insanların otomobili olarak değerlendirebileceğimiz Peugeot Mi 16, süper bir otomobil".
Teknik Özellikleri
Silindir Hacmi |
1905 cm3 |
Silindir Adedi |
4 |
Aktarma Sistemi |
Önden Çekişli |
Maksimum Güç |
160 HP,6500 d/d |
Şanzıman |
5 İleri |
Ön süspansiyon |
Bağımsız teker, spiral etkili teleskop, hidrolik amortisör |
Arka süspansiyon |
Bağımsız teker, çekme kolu,denge çubuğu,tork çubuğu,çift etkili teleskopik hidrolik amortisör |
Uzunluk |
4.408 m. |
Genişlik |
1.716 m. |
Yükseklik |
1.406 m. |
Ağırlık |
1100 kg |
Yakıt Tankı Kapasitesi |
70 lt |
0-100 km/s Hızlanma |
8.6 sn |
Lastikler |