Opel'in kompakt sınıf stratejisi için ilginç demek yanlış olmaz. Almanlar kompakt sınıfta önceliği son iki nesil Astra'da hatchback ve station karoserlere verirken, sedan bir Astra sahibi olmak isteyenler sürüyü geriden takip ettiler. Neyse ki bu takip yaz biterken sona erecek. Zira, Opel'in 2009 yılında tanıttığı güncel Astra'sının sedanı 29 Ağustos'ta kapılarını açacak olan 2012 Moskova Otomobil Fuarı'yla sahneye çıkacak.
4658 mm'lik uzunluğuyla güncel Astra Sedan'ı 71 mm geride bırakan yeni nesil, Hatchback kardeşine ise 239 mm'lik bir fark atıyor. 2685 mm'lik dingil mesafesi, yerini alacağı nesle göre 18 mm'lik bir gerileme anlamına gelirken, 460 litrelik bagaj hacmi de 30 litre azalmış. Kompakt sedan sınıfının en iddialı görünen üyelerinden biri haline gelen yeni Astra Sedan'ın ön bölümü Opel'in yayınladığı ilk fotoğraflarda gizlenmiş. Bunun en büyük sebebiyse aracın makyajlı Astra yüzünü taşıyacak olması ve bu sürprizin bir süre daha korunmak istenmesi.
Eğimli tavanıyla ağabeyi Insignia'nın dinamik siluetinin bir benzerini sunan yeni Astra Sedan'da, güçleri 100 HP ile 180 HP arasında değişen dört benzinli, 1.3 lt 95 HP, 1.7 lt 110 HP ve 130 HP'lik dizel motorlar görev yapacak. 1.7 lt'lik dizellerinecoFLEX versiyonları 3.7 lt/100 km'lik ortalama tüketim değerleriyle 99g/100 km'lik CO2 emisyonu sağlarken, 2013 başında Opel'in yeni nesil 1.6 lt'lik SIDI Ecotec benzinli turbo motorları da Astra Sedan'da göreve başlayacak.
Güvenlikten konfora kadar yeni Astra Sedan, Hatchback kardeşinin özelliklerine paralellik gösterirken, güncel Astra Sedan, Classic takısıyla hayatına devam edecek.
Yeni Astra Sedan, 2011'den beri, Buick logosuyla, Verano ve Excelle GT adlarıyla ABD ve Çin'de satılıyor.
Bir önceki nesil Astra Sedan, Polonya'da üretiliyor. Tasarım ve teknik özellikler günün gereklerinin biraz gerisinde.