Sadece yük taşımak amacıyla tercih edilen sıkıcı tasarımlı pikaplar adeta tarihe gömülmüş durumda. Artık caddelerde daha çok dikkat çeken, güçlü, hobi kullanımına uygun ve dört tekerlekten çekişli versiyonları etkili bir arazi kabiliyeti sunan yeni nesil pikaplar ön planda. Isuzu D-MAX ile başlayan, Nissan Navara, Toyota Hilux ve Mitsubishi L200 ile devam eden bu trende Ford Ranger da dahil oldu. Tıpkı rakipleri gibi sıradan görünümünden kurtulan ve daha güçlü bir motora kavuşan yeni Ranger, arkadan itişli ve dört tekerlekten çekişli iki farklı aktarma seçeneği ve uygun fiyat etiketleriyle sunuluyor. Arkadan itişli 4x2 versiyonunda 37.366 YTL, 4x4 versiyonundaysa 46.251 YTL'lik başlangıç fiyatı bulunan otomobilin Thunder adını taşıyan en üst donanım seviyesiyse 52.360 YTL'lik bir etikete sahip.
Büyük radyatör ızgarası, krom uygulamalar ve çamurluk dodikleriyle artık daha şık ve güçlü bir görünüm sunan Ranger'daki modernizasyon çalışmaları iç mekanda da etkisini gösteriyor. Herhangi bir diz ve baş mesafesi sorunu yaşatmayan kabin, köşeli hatlarla şekillenmiş olmasına rağmen selefindekinden çok daha modern görünüyor. Ancak bu bölümdeki sert plastik kaplamalar kalite hissini bir miktar azaltıyor. Ergonomik açıdan herhangi bir sıkıntı yaşatmayan ön konsolun en üstünde Thunder donanımına özgü üç adet dairesel göstergeye yer verilmiş. Yön, sıcaklık ve eğim gibi bilgilere ulaşılabilen bu göstergeler, Ranger'ın maceracı yönünü gözler önüne seriyor.
Yeni Ranger'da sunulan dört tekerlekten çekişli aktarma, vitesin hemen yanındaki ek bir kolla kontrol ediliyor. 2H, 4H ve 4L seçenekleri sayesinde farklı zemin koşullarında zorlanmadan hareket edebilen Ranger, 34 derecelik yaklaşma, 33 derecelik uzaklaşma ve 28 derecelik rampa açısıyla arazi şartlarına da kolaylıkla uyum sağlıyor. Otomobilin arazide inatçı bir karakter sergilemesinde güçlü motorunun da büyük payı bulunuyor. Değişken geometrili turboya sahip 2.5 litrelik Duratorq TDCi dizel motor, 143 HP güç ve 330 Nm tork üretiyor. Gürültülü karakteriyle dizel olduğunu her daim belli eden turbo dizel, hem arazide hem de yolda Ranger'a etkili bir çekiş gücü sağlıyor.
Selefinden daha iyi bir yol tutuşa sahip olan Ranger, ıslak zeminlerdeyse biraz dikkat gerektiriyor. Şayet arkadan itiş, boş yükleme alanı ve ani gelen yüksek tork, ıslak zeminle birleşince arka bölümün savrulmasına neden oluyor. Bu gibi durumlarda dört tekerlekten çekişli aktarma seçeneğini tercih etmek daha güvenli olacaktır. Zayıf bir fren performansı sergileyen Ranger'ın direksiyonu da tıpkı selefi gibi biraz hissiz. Otomobildeki bir diğer gelişim de konfor konusunda yaşanmış. Ancak arkada oturanların yapraklı arka süspansiyonlar sebebiyle pek rahat edemediklerini söylemeliyiz. Ancak Ranger'ın bir pikap olduğu unutulmamalı ve bu durum normal karşılanmalı.