Detroit Otomobil Fuarı'nda tanıtılması beklenen makyajlı Ford Mustang'in ilk fotoğrafları basına sızdı. Otomobilde elden geçirilen tasarım detaylarının yanında, daha güçlü ve daha ekonomik motorların da kullanımı söz konusu. Ön tarafta yeni farlar, tampon ve motor kaputuna yer verilirken, arkada da stoplar ve tampon elden geçirilmiş. Ayrıca jantlar da yenilenen bir diğer tasarım öğesi olarak dikkat çekiyor. Bugüne kadar 4.6 lt'lik küçük blok V8 motorla üretilen ve Dodge Challenger, Chevrolet Corvette gibi rakipleri karşısında güçsüz kalan 300 HP'lik ünitenin yerini, daha modern 5.0 lt'lik motor alırken, baz motor eski V8'den bile daha güçlü olan 3.7 lt'lik üstten çift egzantrikli V6 hazırlanmış. V6, Ford'un Ti-VCT adını verdiği değişken zamanlı egzantrik sistemiyle donatılırken bu sayede 5250 d/d'de 305 HP güç ve 3500 d/d'de 380 Nm tork üretirken, 5.0 lt'lik V8 ise, yine Ti-VCT sistemi ve silindir başına 4 supapla 6000 d/d'de 412 HP güç ve 4000 d/d'de 529 Nm tork ortaya çıkartıyor. Sistem sayesinde eski V8'e göre yüzde 31 daha fazla güç, yüzde 20 daha fazla tork sağlanırken, yakıt ekonomosi de yüzde 5 oranında geliştirilmiş. 5.0 lt'lik V8, Mustang'in tarihinde (Boss 302) oldukça önemli bir yer kapladığı için, Ford mühendisleri bu güç ünitesi üzerinde özel olarak çalışmışlar. Tamamen alüminyumdan üretilmiş motorda, blok, silindir kafaları, emme manifoldu ve egzantrik kapakları gibi parçalarda hafif materyellerin kullanılması, 5.0 lt'lik motorun eski 4.6 lt'ye göre daha hafif olmasını sağlamış. Otomobilin arka süspansiyonunda yapılan değişiklikler, şasi sertliğini arttırırken, yol tutuşa da olumlu etki sağlıyor. Ayrıca, otomobilin dinamik özelliklerinin gelişmesi için stabilize çubuklarının çapları, yaylarının sertlikleri arttırılırken, amortisörler de elden geçirilmiş. Yapılan değişiklikler, Mustang'i rakipleri karşısında daha rekabetçi bir hale getirirken Ford, yarışlar için efsanevi Boss 302'nin geri döneceğini açıkladı.