Fişe takılıp şarj olan, benzin veya mazot masrafı olmayan elektrikli otomobiller çevreye hiç emisyon yaymazken ekonomik olmalarıyla da öne çıkıyorlar. Elektrikli otomobil kullanımı, dolum istasyonları ve otopark alt yapılarının sayısına paralel olarak Avrupa ve Amerika'da giderek yaygınlaşıyor. Elektrikli otomobil pazarında önemli bir paya sahip olan Think markası, çok sayıdaki özellikleriyle benzinli veya dizel motorun performansını yakalayamasa da 0 emisyon ve yakıt masrafının olmamasıyla büyük bir avantaj sağlıyor. İlk olarak 1991 yılında elektrikli otomobil üretmek için Finlandiya'da kurulan Think markası, 1999 yılında yüzde 51'ini Ford Motor Company'e devretti. 2007 yılında tekrar el değiştirip Tesla Motors bünyesine giren Think, Finlandiya'da başlayan üretimini Norveç'te devam ettirirken elektrikli otomobil pazarında hızla ilerliyor. Güvenliği ön plana çıkartan Think City'nin, çelik şasisinin üzerinde, yürüyen aksam, piller ve süspansiyon sistemi bulunuyor. Alüminyum kafes yapısıyla mukavemeti artan Think City'nin tüm karoser parçaları plastikten üretiliyor. Think'in plastik karoseri, aracın daha hafif olarak üretilmesini sağlarken, azalan üretim maliyeti ve korozyon riskinin bulunmaması da bu aracın diğer büyük avantajlarından. Think'in plastik parçaların büyük bir kısmı Bursa'da Lider Holding tarafından üretiliyor. Dört farklı renkte üretilen Think'in iç mekanı standart versiyonda 2 kişilik oturma kapasitesine sahip ancak 2+2 kişilik versiyonları da bulunuyor. Think City'nin elektrik enerjisinin kaynağı olan piller, ön ve arka aks arasında, koltuğun altına yerleştiriliyor. Bu sayede otomobilin ağırlık dağılımını dengelenip sürüş özellikleri iyileştiriliyor. Think City'de kullanılacak olan sodyum ve lityum piller, çevresindeki sıcaklıktan etkilenmeyecek şekilde tasarlanırken kendi çalışma sıcaklığını da dışarıya vermiyor. Kaliteli bir yalıtıma sahip olan piller elektrik enerjisini 3 adet alternatif motora iletiyor ve güç oradan tekerleklere aktarılıyor. Araç yüksüz durumdayken, yokuş aşağı inerken veya frenleme yaparken, AC motorlar tekrar aküyü besliyor. Th ink'in 180 km'lik menzili tıpkı içten yanmalı motorlarda olduğu gibi aracın sürüş tarzına göre uzayıp kısalabiliyor. Think City'nin bataryasındaki enerji azalmaya başladığı an aracın göstergesinde bulunan uyarı lambası yanarak sürücüyü uyarıyor. Elektrikli otomobillerin şarjı için ayrılan dolum istasyonlu otoparklarda aracın pilleri doldurularak tekrar yola devam ediliyor. Elektrikli otomobillerin şehir şebekesinin elektriğini kullanan şarj istasyonları Avrupa ve Amerika'da giderek yaygınlaşırken bu alanda Türkiye'de bir yatırım şimdilik bulunmamakta. Çeşitli kaza testleriyle aktif güvenlikten başarıyla geçen Think City'de; ABS, sürücü ve yolcu havayastığı, hidrolik direksiyon, immobilizer, elektrikli camlar, polen filtresi, elektrikli aynalar, arka cam rezistansı, ISOFIX bağlantısı, Radyo CD-MP3 çalar, USB veya Bluetooth bağlantısı ve merkezi kilit bulunuyor.
Haberler
Türkiye'dünyaya elektrikli otomobil
Elektrikli otomobil pazarının hızla geliştiği Avrupa ve Amerika’da Think, pazar payını hızla arttırırken bu markanın plastik parçaları Bursa’da Lider Holding tarafından üretiliyor.
- 21 Ocak 2010
Etiketler:
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.
e-Bülten aboneliğimize kayıt olmak için e-posta adresinizi giriniz.