Sayın Gencay GÜR,
Gerçek anlamda motor yağında oluşan köpürme, aracın devamlı hareketiyle karterde oluşan çalkalanma ve yağın motor içinde yüzeylere çarpması sonucu meydana gelir. Motor yağında oluşacak köpürmeyi engelleyecek köpük giderici katık yoksa ya da yetersiz ise, oluşan baloncuklar herhangi bir temastan patlar. Bu gibi durumlar aşınmalara sebep olur. Sürücüler tarafından bilinen köpürme ise, yağ boşaltma haznesine boşaltılan yağdaki kaymak veya mayoneze benzer görüntüye bürünmüş yağın durumunun anlatılması için kullanılır. Bu bir köpürme değildir. Yağa doğrudan su karışıyorsa veya eski nesil araçlarda olduğu gibi yağ buharı dışarı çıkmıyor ve gece-gündüz sıcaklık farklarında yoğunlaşıp yağa karışıyorsa bu olay meydana gelir. Motora doğrudan zararı olmayan kaymaklaşmayı ve mayonezleşmeyi, köpürmeden ayırmak gerekir.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.
e-Bülten aboneliğimize kayıt olmak için e-posta adresinizi giriniz.