Orta sınıfta hatchback tasarımdan vazgeçmeyen Renault Laguna, Türkiye pazarında sedanların baskınlığı sonrasında üçüncü neslinde ülkemizdeki macerasına ara vermişti. Ancak bu ara her an bir geri dönüşle değişebilir. Zira özgün tasarımlı orta sınıf Fransız, 2013 yılı için yapılan yeniliklerle birlikte Türkiye'ye çok uygun bir motor-şanzıman kombinasyonuna kavuştu. Renault'nun minik sınıftaki Twingo'dan büyük orta sınıfı Latitude'e kadar farklı türdeki pek çok modelinde görev yapan 1.5 lt'lik dizel motor, Laguna'da makyajla birlikte artık EDC adlı çift debriyajlı otomatik şanzımanla kombine edilebilecek. Bu motor ve şanzıman birlikteliği Laguna'ya 4.3 lt/100 km'lik ortalama tüketim ve 113 g/km'lik CO2 emisyonu kazandırıyor. Laguna ailesinin hatchback ve sedan üyeleri LED'li gündüz farlarının eklenmesiyle yenilenen ön tamponlarla birlikte daha taze bir yüze kavuşmuşlar. Karoser ve motor kaputunun altındaki değişikliklerin yanında makyajlı Laguna'nın kabininde de bir takım yenilikler yapılmış. Renault'nun son dönemde kullanmaya başladığı R-Link isimli bilgi-eğlence sistemi de makyajla birlikte Laguna'da da kendine yer bulurken, donanım seçeneklerinde de güncellenmiş renk ve dekorlar kullanılmış. Markanın ilk kez Laguna Coupe'de yer verdiği 4 tekerlekte aktif yönlendirme, artık diğer iki karoser seçeneğinde de tercih edilebiliyor. Önümüzdeki ay Avrupa'da satışa sunulacak olan makyajlı Laguna'nın Türkiye'deki geleceği henüz belli olmasa da, aracın motor-şanzıman kombinasyonuyla bir şansı olabilir.
Laguna, özellikle station karoser seçeneğiyle geniş bir yaşam alanı ve bagaj hacmi sunuyor.