Amerikan filmlerinde seyrettiğimiz dev otomobillerin arasında modern çizgisiyle kendini gösteren bir Volvo P1800'e mutlaka rastlamışınızdır. İsveçli marka, coupe bir model üretmek istiyordu ve beklediği başarıya ulaşamayan P1900 cabrio modelinin ardından bu sefer riske girmemek için tasarımcı Pelle Peterson ile anlaştı. Pelle Peterson'ın yaptığı tasarımlar İtalya'nın farklı tasarım atölyelerinde yeniden revize edilerek P1800'ün ilk konseptleri ortaya çıktı. Ortaya çıkan ilk konseptlerde yuvarlak tasarımlara sahip modeller arasında yapılan çalışmalar P1800'ün doğmasına neden oldu. Başta Amerika pazarı hedef alınarak geliştirilen P1800'ün önü 1950-1960'lı yılların Ferrari'lerini hatırlatırken arka kısmı ise Amerikan otomobilinin küçültülmüş kuyruklarını andırıyordu. Patenti Volvo'ya ait olan 3 noktadan bağlantılı emniyet kemeri aracın güvenlik donanımları arasındaydı. Bu üretim konsepti ilk kez 1960 yılında Brüksel Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı. Sıra P1800'ün üretimine gelmişti. Bu noktada Volvo'nun fabrikasında yeterli kapasite olmadığı için karoseri İskoçya'da bulunan Pressed çelik fabrikasında yapılırken üretimin tamamı İngiltere'de bulunan Jensen Motors'un tesislerinde tamamlanıyordu. 1961 yılında üretime başlayan P1800'de Volvo 120'den alınan 4 silindirli 1.8 lt'lik motor, 4 ileri manuel şanzımanla birlikte görev yapıyordu. Arkadan itişli bir aktarmaya sahip olan P1800'ün ön aksında bağımsız süspansiyonlar görev yaparken arkalarda ise sabit akslar vardı. Çapraz bağlantılı fren sistemi, sürüş güvenliğini arttırı-yordu. P1800'lerde ortaya çıkan montaj sorunları Volvo ile Jensen arasındaki birlikteliğin sona ermesine neden oldu. İki üretici arasındaki 10.000 araçlık anlaşma 6.000 adette sona erdi. 1963 yılında İsveç'te Volvo tesislerinde devam eden model üretiminde modellerin ayırt edilmesi için P1800'lerde "Sweden"ın baş harfi olan S eklenerek P kaldırıldı ve 1800S olarak üretimine devam etti. İsveç'te üretilen ilk modellerde 2.0 lt'lik motor görev yapıyordu. 1971 yılında üretimine başlanan 1800 ES'nin bu motorunda karbüratör yerine Bosch'un püskürtmeli yakıt enjeksiyon sistemi görev yapıyordu. Ön ve arka tekerleklerde disk fren sistemi bulunan 1800 ES 130 HP'lik motoruyla 0-100 km/s hızlanmasını 10.1 saniyede tamamlarken 185 km/s'ye ulaşıyordu. 1971 yılında üretime başlayan coupe station modeli, özellikle cam bagaj kapağıyla dikkat çekiyordu. 1972 yılında 1800 S'in coupe modelinin üretimi biterken coupe station ise 1974 yılında kadar üretildi. 1961 ile 1973 yılları arasında 47.885 adet üretilen P1800 Serisi özellikle Avrupa ve Amerika'da Volvo Fan Klüpleri'nin öncü modelleri arasında bulunurken bu özel modele Türkiye'de rastlamak oldukça güç.
Haberler
Klasik: Volvo P1800
Sağlamlığı ve sürüş güvenliği ile öne çıkan Volvo’ya sportif bir ruh kazandıran P1800, tasarımıyla ve teknolojisiyle zamanının modellerinin bir adım önündeydi.
- 30 Temmuz 2010
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.
e-Bülten aboneliğimize kayıt olmak için e-posta adresinizi giriniz.