Sayın Doğan DURU,
İlk kez Toyota Prius'ta kullanılan yeni hibrid sistem, çığır açan Hybrid Synergy Drive kavramına göre geliştirildi. Mevcut hibridlerle aracın yüksek performansını benzinli motor sağlarken, elektrik motoru yalnızca sürüşe yardımcı bir işlev üstleniyor. Prius, hibridin gelişmiş kontrol sistemi ana güç kaynağı olarak elektrikli motoru kullandığı için seyahat edenlere neredeyse hiç sarsıntı yaşatmıyor. Hybrid Synergy Drive, aracın performansından ödün vermeksizin elektrikli motorun daha önemli bir rol almasını sağlıyor. Orijinal Toyota Hibrid Sistemi'nin (THS) bir adım gelişmişi olan Hybrid Synergy Drive, sürüş keyfinden vazgeçemeyen, aynı zamanda çevreye duyarlı sürücüler için yepyeni bir anlayışla geliştirilmiş iyi bir çözüm. 1.5 lt benzinli motor ile birlikte çalışan elektrikli motor 1.0 ve 1.2 lt'lik içten yanmalı motorlara alternatif bir güç temin ediyor. Ayrıca, 0-1200 d/d aralığında 400 Nm'lik torkuyla Prius'un, bir çok dizel araçtan daha da iyi bir çekişe sahip. Ortalama 4.3 lt/100 km yakıt tüketiyor. Prius'ta gürültü ve titreşim, benzerleriyle karşılaştırıldığında oldukça düşük düzeylerde. Hibrid araç üreticileri aktif bir biçimde plug-in (fişe/prize takarak şarj etme) hibrid yöntemleri üzerinde çalışmaktadır. Bu çalışmalardan biri de Toyota'nın Auris'te kullandığı tam hibrid yöntemi ve yeni Prius'da kullandığı Plug-in Hybrid konseptidir. Bu araçlar Frankfurt Otomobil Fuarı'nda sergilendi. Prius plug-in hibrid konsept Toyota'nın fişe takılıp şarj edilen araç programında varılan son noktayı temsil eder. Prius Plug-in Hybrid, sadece elektrikli sürüş modunda yaklaşık 20 km yol alabiliyor. Normal bir elektrik prizinden 1.5 saat içerisinde şarj edilebilen Prius Plug-in Hybrid konsept elektrik modunda, 100 km/s hıza çıkabilirken güçlü, kesintisiz bir sürüş keyfi sağlıyor. Özetle, Toyota'nın Hybrid Synergy Drive teknolojisini kullandığı Prius modeli, yüksek performans, düşük yakıt tüketimi, çevre duyarlılığı ve şık tasarımı ile beklentilere fazlasıyla cevap verecek gibi görünüyor.
Haberler
Klasik ve plug-in hibrid arasında ne fark var?
Toyota Prius’da kullanılan Hybrid Synergy Drive nedir? Günümüzde niçin Honda ve Toyota Prius’un fişle şarj edilen modelleri üretilmiyor? Yakın zamanda bu tür araçlarda fişli şarj görülecek mi?
- 19 Kasım 2009
Etiketler:
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.
e-Bülten aboneliğimize kayıt olmak için e-posta adresinizi giriniz.