Audi, A4 ve A8 ile 90'ların ortasında başlattığı değişimi 100 modelinin yerini alan A6 ile devam ettirmişti. A6 ile Mercedes-Benz E Sınıfı ve BMW 5 Serisi'ne kuvvetli bir alternatif geliştiren Audi, milenyum sonrasında A6'nın rakiplerine daha yakın hatta bazı konularda daha iyi olmasını sağladı. Audi A6 2.5 TDI'nın yapılan ilk uzun dönem testinden Ingolstadtlı premium otomobil üreticisi yüz akıyla çıkmayı başaramamıştı. İkinci seferde Audi A6, 3.0 TDI ile bu testi daha iyi sonuçlarla bitirdi. Yapılan testte 58.000 kilometre boyunca otomatik "D" modunda sadece ileriye değil aynı zamanda geri geri de gidilmişti! Şanzıman görevini başarıyla yerine getirdi. 100.000 kilometre sonunda motor ve aksamları kalitesinden bir şey kaybetmemişti. Birçok otomobil 100.000 km sonunda bu kadar iyi durumda bir motor ve aksam özellikleri gösteremez.
Birinci jenerasyon Audi A6, kullanıcısının sinir katsayısını yükselten problemler çıkartırdı: Bozulan enjeksiyon sistemi, dalgalı fren diskleri, ıslak zeminde devreye geç giren elektronik koruyucular. Bu sorunlar 2001 yılından itibaren üretilen modellerde giderildi ve daha güvenilir bir hale getirildi. Audi bir diğer kalite sıçramasını 2004 yılında ürettiği güncel modelinde gerçekleştirerek, işçilik, sürüş özellikleri ve konforda sınıfının bir gömlek üstünde olmayı başardı. Hatta, A8 müşterilerinden bile çalmaya başladı. Bununla birlikte demode olan dizel motordan vazgeçerek, daha modern olan common-rail dizel teknolojisiyle yollarını birleştirme akıllılığını gösterdi. Common-rail dizel teknolojisi sayesinde daha düşük yakıt tüketimi ve daha yüksek performans elde etti. 3.0 lt'lik motor versiyonundan itibaren A6, sadece 4 tekerlekten çekiş sistemiyle donatıldı. Bu sistem çok iyi çekiş sağlamakla birlikte, yakıt tüketimini de arttırdı. Türkiye'de çok tutulan modeller arasında 1.8 lt'lik turbo benzinli ve 2.0 lt'lik TDI göze çarpıyor. 3.0 TDI ise özellikle yöneticilerin şoförlerine emanet edilmiş durumda.
ARTILAR VE EKSİLER
+ Geniş iç mekan
+ Konforlu koltuklar
+ Kaliteli işçilik
+ Güvenli sürüş özellikleri
+ Ekonomik ve güçlü TDI motorlar
+ quattro modellerinde üstün yol tutuş
+ Pasif güvenlik donanımı
- Yüksek satış fiyatı
- Sert yürüyen aksam
- Sedanlarda kısıtlı geri görüş
- Önden çekişli güçlü motorlularda ortalama yol tutuş
- A4 ve A8'e benzer tasarım
TİPİK SORUNLAR
* Multitronic çabuk hastalanıyor
* Partikül filtresi sonradan eklendi
* Lastik takılan ön kısımda arıza
TAVSİYE EDİLEN MOTOR SEÇENEKLERİ
2.0 lt TDI, 140 HP
Düşük yakıt tüketimi gerçekleştiren pompa meme enjeksiyonlu turbo dizel motorun performansı oldukça iyi. Ortalama 6.0 lt/100 km'lik yakıt tüketimi gerçekleştiriyor.
2.5 lt TDI, 150/180 HP
V6 motorun performansı, 1.9 lt'lik TDI motora oranla daha iyi. Ortalama yakıt tüketimiyse 8.0 lt/100 km civarında.
3.0 lt TDI, 225/233 HP
Çekiş gücü yüksek olan V6, A6'nın en ideal seçeneklerinin başında geliyor.
Ortalama 8.3 lt/100 km yakıt tüketimi.
MODEL TARİHÇESİ
1997: A6 Sedan, 100 modelinin yerini aldı.
1998: Station model Avant üretildi.
1999: 2.7 lt turbo (230 HP), 4.2 lt V8 (300 HP) ve 2.5 lt TDI (180 HP) eklendi.
2000: Hafif arazi için tasarlanan Allroad quattro tanıtıldı.
2001: Hafif bir makyaj geçirdi ve motorlar güçlendirildi.
2002: Spor model RS6, çift turbo, V8 (450 HP) motoruyla Sedan ve Avant olarak üretildi.
2004: A6'nın ikinci jenerasyonu tanıtıldı.
2005: Yepyeni Audi A6 Avant üretildi.
2006: 4.2 lt FSI, 233 HP'lik 3.0 lt TDI tanıtıldı. Tüm dizel motorlarda partikül filtresi kullanılıyor.
2008: 2009 model yılı için makyajlandı.
Haberler
İkinci el karnesi: Audi A6
Alman Premium otomobil üreticisi Audi, A6 modeliyle A4 ve A8 arasındaki boşluğu çok iyi doldurmakla beraber, markanın tarihinde ilk defa BMW 5 Serisi ve Mercedes-Benz E Serisi’ni bu kadar zorlayan bir versiyona sahip oldu.
- 19 Kasım 2009
Etiketler:
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.
e-Bülten aboneliğimize kayıt olmak için e-posta adresinizi giriniz.