Akıllı katlama mekanizmalı arka koltukları, yüksek yapısı, geniş kabini ve başarılı görüş açılarıyla küçük sınıfın MPV karakterli oyuncuları arasında yer alan Honda Jazz, üçüncü nesli için merakla beklenirken, bu bekleyişi sona erdiren haber Japonya'dan geldi. Honda'nın Amerika ve Japonya gibi pazarlarda Fit adıyla sattığı küçük sınıf temsilcisi yeni nesliyle gün yüzüne çıkarken, araç eylül ayında Japonya'da yollara çıkacak. Boyutları henüz açıklanmayan yeni Jazz da önceki iki nesil gibi MPV tarzına sadık kalırken, daralan yan cam yüzeyler de gözden kaçmıyor. Güncel Jazz neslinde hibrid versiyonda özel bir ön ızgaraya yer veren Honda üçüncü nesildeyse tüm versiyonlarda aynı ön ızgaraya yer vermiş. Arka tasarımında radikal değişikliklerin yapıldığı yeni Jazz'da markanın SUV temsilcisi CR-V'nin yeni neslini hatırlatan stoplar dikkat çekiyor. Güncel modele göre basitleştirilen kokpitte çıkıntılı ve düz ön konsola yer verilirken, akıllı arka koltuklardan da vazgeçilmemiş. 1.3 lt 100 HP ve 1.5 lt 132 HP benzinli ile bir hibrid motor seçeneğinin sunulacağı yeni Jazz'da en radikal değişiklik hibrid sisteminde yapılmış. Bundan önceki nesilde sadece elektrikli olarak yol alamayan Jazz, yeni neslindeyse sadece elektrik enerjisiyle de yol alabiliyor. Markanın yeni çift debriyajlı otomatik şanzımanının görev yaptığı ilk model olan Jazz Hybrid'in ortalama yakıt tüketiminin bir önceki hibride göre yüzde 35'ten fazla düştüğü iddia ediliyor.
Yazı: Eray Özgür
Honda Jazz Hybrid'in Japonya'daki normlara göre açıklanan ortalama yakıt tükemi 2.7 lt/100 km.