3 Serisi, BMW'nin 1975 yılından beri ürettiği, markanın "lokomotif"i yani en çok satan modeli. 3 Serisi, 2005 yılında tüm dünyada satılan BMW'ler arasında yüzde 40'lık oranıyla liderliğini koruyor. ABD'de de 2005 yılında 98.000 adet satarak en çok satan lüks sedan oldu. BMW 3 Serisi, Amerikan otomobil dergisi "Car and Driver" tarafından her yıl düzenlenen "En İyi On Otomobil" listesinde 1992'den 2007'ye kadar, 17 kez en uzun süre listede kalan otomobil oldu.
Tipik bir BMW istiyorsanız, işte karşınızda 3 Serisi. Sadece en fazla satılan model olmakla kalmıyor, markaya bir ruh da getiriyor. Yüksek devirleri seven motorlar, sportif sürüş özellikleri ve birinci sınıf bir iç mekan sunuyor. Bu sebeptendir ki 3 Serisi, kullanılmış otomobil pazarının en çok aranan ve en iyi para ödenen modellerinden.
Dördüncü jenerasyonun tanıtımı 1998 yılında yapıldı. Bu model, "uzay kasa" olarak anılan E36'nın izlerini taşıyordu. E46 kasa olarak bilinen bu model, M3 versiyonunda kullanılan sıralı 6 silindirli motorunda hacmini 3246 cc'ye, gücünü de 343 HP'ye kadar arttırmıştı. Pistonlar, Formula 1 araçlarındaki kadar hızlı, saniyede 20 metre hareket edebiliyorlardı ve motor 8000 d/d çeviriyordu. Motorun ağırlık merkezi, otomobilinkini iyileştirecek şekilde tasarlanmıştı. Torkun yüzde 80'ini 2000 d/d'den itibaren üretiyordu. E46 M3'ün motoru, 2001 yılından 2006 yılına kadar, sınıfında yılın motoru seçildi.
İlk kez bir M3'de stabilite sistemi kullanılıyordu. Stabilite sistemi DSC, standart 3 Serisi'nden alınmamış, bunun yerine, aracın gücüne uygun yeni bir sistem geliştirilmişti. BMW M modellerinin hepsinde bulunan diferansiyel kilidi E46 M3'de de kullanıldı. Değişken M Diferansiyel kilidi yüzde 25 kilitlenme yerine artık yüzde 100 kilitlenebiliyordu.
Ön ve arka dingiller üzerindeki ağırlık dağılımı yüzde 50-50 olan üçüncü nesil M3'ün şasisi, mühendisler tarafından, "Şasi her zaman motordan hızlı olmalıdır" ilkesiyle geliştirilmişti.
Sportif M3'ün aksine Touring adıyla anılan station modeli doğal olarak daha pratik özellikler gösteriyordu. Özellikle 4 silindirli dizel motorlar, en çok tutulan modellerin başında geliyor. 3 Serisi modellerinde yüksek kalite ve işçilik dışında, karoserinde de çok nadiren problemlerle karşılaşıyor.
BMW 3 Serisi, 2005 Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtılan güncel versiyonun eskiyen yüzüne de tazelik getirmiş oldu. Özellikle Mercedes-Benz C Serisi ve Audi A4'e karşı rekabeti arttırmak için yapılan bu makyaja ilaveten küçük çaplı mekanik geliştirmeler de BMW 3 Serisi'nde yer buldu.
ARTILAR VE EKSİLER:
+ Çok iyi yol tutuş
+ Çok iyi süspansiyon
+ Fonksiyonel orta konsol
+ Ergonomik iç mekan
+ Kaliteli işçilik
+ Kısa fren mesafesi
+ Modern motorlar
+ Bol pasif güvenlik donanımı
+ Geniş aksesuar seçenekleri
- Vasat standart donanım
- Fren deformasyonu
- Sorunlu vites geçişleri (2005 yılına kadar)
- Yetersiz yükleme alanı ve hacmi
- Yüksek bakım maliyetleri
- Çok geniş olmayan iç mekan
- Dar arka koltuklar
- 316i'de düşük çekiş gücü
TİPİK SORUNLAR:
* Ön aksta deformasyon oluşuyor.
* Motorda sızıntı.
TAVSİYE EDİLEN MOTOR SEÇENEKLERİ:
1.8 lt benzinli, 118/143 HP gücünde:
Modern 4 silindirli motorun çekiş gücü iyi. Yakıt tüketimiyse 9.0 lt/100 km.
2.0 lt benzinli, 150/170 HP gücünde:
Yüksek devirlerde rahatlıkla çalışan, modern 6 silindirli motor, yaklaşık 10.0 lt/100 km yakıt tüketiyor.
3.2 lt benzinli, 343 HP gücünde (M3):
6 silindirli sportif motor çok iyi bir performans sergiliyor. Yakıt tüketimi 14.0 lt/100 km.
1.8 lt turbo dizel, 115/150 HP gücünde:
Çekiş gücü yüksek, devirli ve yakıt tüketimi sağlayan common-rail motor. 7.0 lt/100 km yakıt tüketim değeri.
MODEL TARİHÇESİ:
1975: İlk jenerasyonun tanıtımı.
1982: İkinci jenerasyon tanıtıldı.
1990: E36 kasa tanıtıldı.
1998: E46 kasanın ilk üretim tarihi.
1999: Coupe ve Touring modelleri tamamen yenilendi.
2000: 4 tekerlekten çekiş sistemi opsiyonel donanıma eklendi. M3 piyasaya çıktı.
2001: Sedan ve Touring makyajlandı. Yeni 4 silindirli benzinli motor ürün gamına dahil edildi. 320d'nin gücü 150 HP oldu. Yeni Compact üretildi.
2003: Coupe ve Cabrio modelleri makyajlandı.
2005: Beşinci jenerasyon tanıtıldı.
2006: Coupe'de model değişikliği yapıldı. Yeni 272 HP gücünde 3.0 lt benzinli ve 306 HP gücünde çift turbo motor ürün gamına eklendi. 6 silindirli M3 tarihe karıştı. M3 20'inci yılını doldurdu.
2007: Ürün yelpazesine çift turbo dizel, 286 HP gücünde 335d eklendi. Tüm 4 silindirli modellerine start-stop fonksiyonlu Efficient Dynamcs eklendi. 420 HP gücündeki V8 motorlu M3 üretildi.
TÜRKİYE SATIŞ ADETLERİ:
YIL ADET
2004 2070
2005 2548
2006 2130
2007 2488
2008* 584
* Mayıs ayına kadar.
Haberler
İkinci el karnesi - BMW 3 Serisi
Dünyada ve Türkiye’de en çok satılan BMW modeli olmayı sürdüren 3 Serisi ikinci elin de parlayan yıldızlarından. Çok farklı fiyatlara ve donanımlarda bulunan 3 Serisi, her keseden insanın ulaşabileceği bir yelpazeye sahip.
- 13 Temmuz 2009
Etiketler:
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.
e-Bülten aboneliğimize kayıt olmak için e-posta adresinizi giriniz.