otohaber_logo
Haberler
İkinci el karnesi Alfa Romeo 156-159
Orta sınıfta 155’ün yerini alan 156 ve onun takipçisi 159, BMW 3 Serisi’nin dinamik imajına en iyi kafa tutabilen alternatifler arasında geliyor. Bir de bu kadar elektronik sorunu çıkarmasa!
İkinci el karnesi Alfa Romeo 156-159



Bir İtalyan klasiği olan Alfa Romeo, kullanıcılarının adrenalini daima yüksek tutmayı başardı. Fiat çatısı altındaki Alfa Romeo, farklı çizgisi ve tasarımlarıyla hayran kitlesini daha da arttırdı. Alfa Romeo'nun ilk kez 2005 yılının Aralık ayına Türkiye'de satışa sunulan 159 modeli, 1997 yılında 155 modelinin yerine üretilen, 156'nın yerini aldı. 159'da İtalyan tasarımcı Giugiaro'nun imzası bulunuyor. Önde üçer küçük fardan oluşan far bloğu ve keskin kaput çizgileri otomobile agresif bir görüntü kazandırıyor. Fiat-GM ortaklığıyla geliştirilen ve Opel Vectra ile Saab 9-3'ün platformu üzerinde yükselen otomobil, selefine göre büyüyen boyutları ve artan iç mekan hacmiyle dikkat çekiyor. 156'dan daha uzun ve daha geniş olan 159'un boyutları özellikle arka bölümdeki diz mesafesinde kendisini hissettiriyor. İtalyan üreticinin orta sınıftaki temsilcisi Alfa Romeo 159, yerini aldığı modelin bazı hastalıklarını terk etmişe benziyor.

Sert girilen virajlarda arkadan savrulma eğilimi gösteren 159, F1 kökenli dörtgen geometrili, üç kollu, çift salıncak ve arkada çok kollu aksın etkisi bu anlarda fazlasıyla hissettiriyor. Bu sebeple 2005 yılında yapılan testlerde orta sınıf otomobiller arasında en yüksek güvenlik ve yol tutuşu sergilemişti. Alfa 159'un dizel versiyonu, alt devirlerden itibaren gücünü hissettirirken, turbo'nun da etkisiyle ara hızlanmalarda yeterli performansı sunuyor. Başarılı ses yalıtımı sayesinde dizel motorun gürültüsü iç mekana ulaşmıyor. Oldukça sert ayarlanmış süspansiyonlara sahip olan Alfa'nın, spor pakete ihtiyacı pek gerekmiyor. Özellikle daha önceki model olan Alfa 156'da gizli bir tehlike de, motorun triger kayışı kesmesiyle büyük hasarların ortaya çıkması. Elektrik arızasının yanında, şanzıman sorunu ve aks vuruntusu da Alfa 156'nın dikkat edilmesi gereken diğer zayıf noktaları.

ARTI VE EKSİLERİ:

+ Çok çevik kullanım özellikleri
+ Yüksek güvenlik
+ Etkili, kısa mesafede durdurabilen frenler
+ Konforlu koltuklar
+ Güçlü çekişe sahip dizel motor
+ Zengin donanım
+ Atak benzinli motorlar
- Kabin içi rüzgar gürültüsü
- Klimanın yeterince soğutmaması
- Vasat işçilik
- Yetersiz görüş mesafesi
- Yüksek yakıt tüketimi (3.2 lt, V6)
- Rakiplerine göre dar iç mekan
- Çok küçük bagaj hacmi (156)

TİPİK SORUNLARI:

* Far sisteminde arıza
* Elektrik sorunu
* Hatalı şanzıman

TAVSİYE EDİLEN MOTOR SEÇENEKLERİ:

1.8 lt, benzinli, 140/144 HP
4 silindirli motora sahip bu model yeterli atak özellikler sergiliyor. Ortalama yakı tüketimi 10.0 lt/100 km.

2.0 lt, benzinli, 150/155 HP
İyi sürüş performansı sergileyen bu modelin ortalama yakıt tüketimi de 10.0 lt/100 km seviyesinde. Selespeed keyfi benzersiz!

1.9 lt, dizel, 150 HP
Yeni nesil dizel motorun çekişi kuvvetli ve tüketimi düşük. Ortalama yakıt tüketimi 8.0 lt/100 km.

3.2 lt, benzinli, V6, 260 HP
Yüksek devirlere rahatlıkla çıkan bu motor 4 tekerlekten çekiş sisteminin avantajını kullanıyor ancak 12.0 lt/100 km'yi aşan ortalama yakıt tüketimi ve az bulunurluk sorunu var.


MODEL TARİHÇESİ:

1997: Alfa 155'in yerine üretilen ilk Alfa 156 birbirinin türevi olan 1.6, 1.8, 2.0 ve 2.5 lt V6 Twin Spark motor seçeneklerine sahipti.
1998: Motor gamına 1.9 ve 2.4 lt'lik JTD turbo dizel motor seçenekleri katıldı. Bunlar Türkiye'ye ithal edilmedi.
1999: Donanımı geliştirilen Alfa 156 (yan havayastıkları), 2.0 16V Twin Spark motor kullanılan versiyonda direksiyondan vites değiştirmeyi sağlayan Selespeed teknolojisini kullanıldı.
2000: 156 Sportswagon Cenevre Otomobil Fuarı'nda yüzünü gösterdi.
2001: 156 serisinin en güçlü üyesi GTA, 250 HP'lik motoruyla yollara çıktı.
2002: Alfa 156'nın 2.0 lt'lik motoru 2002 yılı başında yerini direkt enjeksiyon sistemine sahip 165 HP gücünde 2.0 lt'lik JTS motora bıraktı ve 2.4 lt JTD (150 HP) dizel motor seçeneği tanıtıldı.
2003: Makyajlandı. 2.4 lt, 175 HP'lik silindir başına 4 supap sistemli common-rail dizel, 150 HP gücündeki 4 tekerlekten çekişli spor otomobil Q4 üretildi.
2005: Alfa 159 tanıtıldı.
2006: Alfa 159 Sportwagon tanıtıldı.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.