otohaber_logo
Test Merkezi
Hyundai Staria’ya gören bir daha bakıyor
Hyundai’nin 8+1 kişilik, otomobil ruhsatlı minibüsü Staria, tasarımıyla tam bir ilgi odağı. Staria’nın tasarım haricindeki yeteneklerini ve tüm detaylarını testte mercek altına aldık.
Hyundai Staria’ya gören bir daha bakıyor

Hyundai’nin minivan sınıfında yeni olmadığını biliyoruz ancak Staria’daki tarzla ilk kez karşımıza çıktığı için biz de şaşkınız.


1 / 12

Hyundai Staria tasarım

Hyundai Staria tasarım

Yuvarlatılmış hatlar, otomobilin yüzünü saran LED gündüz farı ve ayrıca panjur kenarlarında yer alan LED farlarla fütüristtik bir tasarım yansıtan Staria şimdiye kadar üretilen hiçbir Hyundai modeline benzemiyor. Sokakta, geçtiğimiz yerlerdeki tüketicilerin tepkilerine baktığımızda cesur tasarımı hakkında bizim gibi şaşıranların çokluğunu gördük. 

2 / 12

Hyundai Staria görüş alanı

Hyundai Staria görüş alanı

İzmir’deki ilk kez tanışmamızın ardından İstanbul’da detaylı bir test için tekrar buluştuğumuz Staria ile yolculuğumuz yine şehrin dar sokakları ve park alanlarında başladı. İzmir’de yaşadığımız tecrübede olduğu gibi İstanbul’da da başarılı görüş açıları, direksiyon yönlendirme hassasiyeti ve yumuşaklığıyla şehir içinde ne kadar konforlu olduğunu bir kez daha görmüş olduk. Uzunluğunu direksiyon başında hissettirmeyen Staria, yolcu taşıma gibi ticari bir amaca hizmet etmekten fazlasını, kalabalık ailelerin de konforlu bir şekilde yolculuk etmesini sağlayabilir.

3 / 12

Hyundai Staria vergilendirme ve muayene

Hyundai Staria vergilendirme ve muayene

Hyundai Staria'da görev yapan 2,2 litrelik silindir hacimli motora rağmen makul bir fiyat etiketi taşıması da yine bu sınıfta yer alan araçların vergilendirmesiyle alakalı. M1 sınıfında yer alan Staria binek ruhsatına sahip olması sayesinde 2 yılda 1 araç muayenesine giriyor ve otomobillerle aynı hız sınırlarına tabi oluyor.

4 / 12

Hyundai Staria motor ve şanzıman

Hyundai Staria motor ve şanzıman

Staria sadece 2,2 litrelik dört silindirli turbo dizel motorla geliyor. 177 HP gücündeki motorun maksimum torku 430 Nm. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve önden çekişle gelen otomobilin cüssesine göre akıcı bir hızlanma tecrübesi yaşattığını söyleyebiliriz.

Vites kolu kullanılarak manuel olarak da yönetilebilen şanzımanın motor ile uyumlu yapısı konforu desteklerken, manuel kullanımda da yeteri kadar hızlı cevap verebiliyor. Sürüş kişiselleştirme seçeneği olarak, Eco, Normal ve Spor alternatiflerinden Eco’da çok daha sakin gaz tepkileri sunulan otomobilde, Spor modda biraz daha canlı gaz geri dönüşleri alınsa da genel olarak hızlanma konusunda konforu koruyan sakin bir yapı var. 

5 / 12

Hyundai Staria iç mekan

Hyundai Staria iç mekan

Vites kolunun direksiyona yakın konumlandırılmış oluşu da sürücünün konforunu arttırıyor. Direksiyon modern tasarımı Staria’ya gençlik katarken gösterge grubu yerleşimi de Hyundai için farklı bir tercih olmuş. Direksiyonun üstünden izlenmek üzere tasarlanan tamamen dijital 4,2 inçlik gösterge grubu sorunsuz takip ediliyor. 8 inçlik dokunmatik bilgi/eğlence sisteminin de rahat kontrol edilebildiğini söyleyebiliriz. Apple CarPlay ve Android Auto uyumlu sistemin içeriği anlaşılır yapıda ve net şekilde görülebiliyor. Bu ekrandan geri görüş kamerası görüntüsü de net şekilde takip edilebiliyor. 

6 / 12

Hyundai Staria eşya gözleri

Hyundai Staria eşya gözleri

İç mekanda bol miktarda eşya gözü bulunuyor.

7 / 12

Hyundai Staria sürgülü kapılar

Hyundai Staria sürgülü kapılar

Elektrikli açılıp-kapanan sürgülü arka kapılar standart olarak geliyor.

8 / 12

Hyundai Staria iç mekan

Hyundai Staria iç mekan

Markanın MPV olarak tanımladığı Staria, minivan karoserinde elektrikli sürgülü kapılarla ulaşılan arkadaki 3’er kişilik iki sıra koltuk ile önde 2+1 kişilik oturma düzenine sahip. Bu yolcu kapasitesiyle otomobil ruhsatına sahip olan Staria, hafif ticari araçlar için istenilen SRC belgesi gerekmeden kullanılabiliyor. 

9 / 12

Hyundai Staria iç mekan

Hyundai Staria iç mekan

Koltuklar da konforu destekleyecek şekilde tasarlanmış. Özellikle sürücü koltuğu uzun süreli kullanımlarda da rahatsız etmeyen bir yapıda. Önde sürücü koltuğunun yanında iki yolcu için daha oturma alanı planlansa da ortada kalan yolcu için kısa süreli bir oturma alanı sunulabildiği söylemeliyiz. Buradaki orta yolcu koltuğu biraz “usulen” tasarlanmış gibi. Çünkü buraya oturacak yolcunun sol dizi direkt olarak vites konsoluna denk geliyor. Kısa mesafe ve kısa süreli yolculuklar için kullanılabilir. Bu koltuk kullanılmadığında ise sırtlığı katlanarak eşya düzenleyicisi halini alarak fonksiyonellik puanlarını arttırıyor. Küçük eşya gözü konusunda Staria’nın bir MPV cömertliğinde olduğunu söyleyebiliriz. Ön yolcu koltuğunun sınıfındaki rakiplerine göre en büyük artısı sırtlık eğim ayarının olması. Ayrıca arkadaki iki koltuk sırası da sürgülü yapısıyla içerideki kullanımı kolaylaştırıyor.

10 / 12

Hyundai Staria alçak yükleme eşiği

Hyundai Staria alçak yükleme eşiği

Alçak yükleme eşiği ve düz zemin yükleme alanı kullanımını kolaylaştırıyor. Bu aracın 831 litre olan bagaj hacmi, arka koltuklar katlandığında 1303 litreye çıkıyor.

11 / 12

Hyundai Staria test ölçümü

Hyundai Staria test ölçümü

Test ölçümlerine baktığımızda, fabrika verilerine göre 12,4 saniye olan 0-100 km/s hızlanma verisinin 12,8 saniye olarak karşımıza çıkıyor oluşu vaat ettiğine çok yakın bir hızlanma sunabildiğini gösteriyor. Bu verinin otomobilin iri boyutları ve 2302 kilogramlık boş ağırlığı düşünüldüğünde genel kullanımda kabul edilebilir ve makul olduğunu söyleyebiliriz. Yakıt tüketimi konusunda ise 8,5 lt/100 km’lik fabrika verisine göre biraz yüksek olan 9,7 lt/100 km’lik ortalama test tüketimine ulaştık. 

12 / 12

Hyundai Staria sürüş ve değerlendirme

Hyundai Staria sürüş ve değerlendirme

Bağımsız arka süspansiyon yapısının da etkisiyle yolculuk sırasında sarsıntılı ya da gürültülü bir tecrübe yaşanmıyor. Asfalt üzerinde konforla ilerleyen otomobilde bozuk zeminlerde de kabin içerisine rahatsız edici süspansiyon titreşimi ya da gürültüsü taşınmıyor. Genel olarak değerlendirmek gerektiğinde, Staria için tasarımıyla topladığı ilgiyi, ergonomi ve konforuyla destekleyen, kabul edilebilir bir hızlanma tecrübesi sunabilen, çok yönlü bir otomobil olduğunu söyleyebiliriz. Sınıfındaki müşteriler için tatminkar bir seçenek olmakla beraber Hyundai için yeni bir müşteri kitlesi de oluşturabilecek güçlü bir modelle karşı karşıyayız.  Ayrıca ön yan camların büyük tasarlanması görüş açıları konusunda önemli bir avantaj sağlıyor.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.