Hyundai Elantra yeni nesliyle birlikte cesur bir tasarım değişikliğiyle karşımıza çıktı.
- 28 Aralık 2022
Hyundai Elantra LED farlar
Elite ve Elite Plus donanımlarıyla gelen LED far ve gündüz farlarıyla modern bir görünüm elde edilmiş. Farlar ince ama geniş bir yapıda tasarlanmış. Geniş ön panjur tasarımıyla birlikte iri ve gösterişli bir yüz elde edilmiş. Genel olarak oldukça hareketli tasarlanan karoserde büyük ütü izleri ve sert köşeler kullanılmış. Önde olduğu kadar arkasında da modern ve yenilikçi çizgiler kullanılmış. Otomobilin arka tasarımını saran LED stoplarla da karakteristik bir seçim yapılmış.
Hyundai Elantra multimedya ekranı
Elite donanımlı olan test aracımızda 8 inçlik dokunmatik multimedya ekranı bulunuyordu. Etrafında fiziksel düğmelerin de olması ergonomiyi arttırıyor. Elite Plus ile bu ekran 10 inç ölçüsünde gelirken fiziksel düğmeler ortadan kalkıyor.
Hyundai Elantra vites tasarımı
Vites konsolunda yolcu tarafında yüksek bir çıkıntı ile birlikte sürücü ve ön yolcuyu ayıran bir tasarım tercih edilmiş. Burada tutamak şeklindeki ayırıcı tasarımda birleşme noktalarında pürüzlü bölümler kaldığını fark ediyoruz. Bunun haricinde genel olarak işçilik kalitesinin başarılı olduğunu söyleyebiliriz. Sert plastik malzeme hakimiyeti olan iç mekanda, düğmelerde kullanılan metaller, parlak siyah yüzeylerle kalite algısı arttırılmış.
Hyundai Elantra modern direksiyon simidi
Yatay iki çift kol tasarımından oluşan direksiyon simidi modern görünüyor. Arkasında net şekilde izlenebilen 10,25 inçlik dijital gösterge grubu Elite donanımdan itibaren standart olarak geliyor.
Hyundai Elantra yükleme alanı
Octavia’nın 600 litrelik yükleme alanı karşılığında ise Elantra 474 litrelik hacimle sınıfının en iyi olamasa da ortalamaları karşıladığını söyleyebiliriz. Elantra’nın bagaj kapağı tutamağı olmaması ise önemli bir ergonomi dezavantajı. Bu sorun elektrikli açılır/kapanır bagaj kapağı ile çözülebilse de Elantra’da bu donanım yerine bagaj kapağının temassız açılmasını sağlayan yaylı bir sistem sunuluyor.
Hyundai Elantra cömert arka koltuk
Arka koltuk maksimum diz mesafesiyle Skoda Octavia’ya göre 50 mm kadar daha cömert olan Elantra sınıfına yeni standart getirdi.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.