otohaber_logo
Haberler
Her Mevsimin 4x4'ü
03 Mayıs 1993 tarihli otohaber Dergisi’nin test konuğu Suzuki Vitara JLX idi.
Her Mevsimin 4x4'ü
Her mevsimin 4x4'ü başlığıyla yayınlanan testimizi yazıldığı dönemin anlatımıyla sizlere aktarıyoruz.
" Otomobil endüstrisi 'sport utility' tipi araçların üretimine hız verince, tüm üreticiler kendilerini yeni bir savaşın içinde buldular. 'Sport utility' araçlar nedir? Önce buna bakalım. Bu tip araçlar 4x4 özelliklerinde, bir otomobil gibi rahat kullanılabilen ve hatta lüks bir otomobilin de tüm vasıflarına sahiptirler. Suzuki'nin bu tip araçlara olumlu cevabı ise Vitara oldu. Bu hafta biz de Vitara'yı doya doya test etme fırsatı bulduk.
Vitara görünüş olarak dinamik, modern, aerodinamik ve sportif çizgilere sahip. Yapı itibariyle diğer sport utility'lerden daha alçak ve daha geniş (yol seviyesinden yüksekliği 20 cm. üzerinde). Geniş camları, sürücü üzerinde olumlu ve güvenli bir kullanıma neden olmakta. İçeriden kumandalı büyük yan aynalar, tüm görüş açılarını gayet rahat bir şekilde aksettirmekte.
Dashboard'daki göstergeler büyük ve kullanışlı. Kilometre, devir saati, benzin ve hararet göstergesi bir bölümde toplanmış. Direksiyonun yüksekliği ayarlanabiliyor. Dikey konsolda havalandırma, kalorifer düğmeleri ile radio ve aracın zaman saati bulunmakta. Vitara'daki saatin konumu, daha iyi bir kısıma alınabilirdi diye düşündük. Hidrolik direksiyonu ile en küçük mahallelerden dahi rahatsız olmadan dönmek mümkün. Biz Vitara'yı trafiğin yoğun olduğu alanlarda denedik, park ettik, parktan çıktık ve sonuç olarak hiç bir zorluk ile karşılaşmadık. Normal otomobile gore yüksek oluşu, bu işlemleri daha da kolaylaştırdı. Vitara'nın koltukları oldukça rahat ve vücudu adete bir elbise gibi sarmakta. Arka koltukların yanlarında eşya koymak için ufak cepler bulunmakta ve Suzuki Vitara'yı dizayn eden tasarımcılar, aracın içindeki ceplerin çokluğuna dikkat etmişler. Arka koltuğu indiren kaldıran mekanizmalar oldukça etkili ve bozuk yolda bir titreşime mahal vermeyecek şekilde yapılmış.
1590 cc.'lik motor Vitara'ya istediği gücü fazlasıyla vermekte ve araç her süratte gayet iyi bir performans sergilemekte. Alüminyum silindir bloğu ve diğer bazı motor aksamının alüminyumdan yapılmış olması, motorun ağırlığının az olmasına neden olmuş. Ön kaputu açtığınızda motor kısmının gayet düzenli ve iyi bir şekilde konulduğu görülüyor. Distribütörün konumu bir haylı yukarıda. Yağ filtresine el rahatça girebilmekte. Radyatör ince fakat büyük.Vantilatör kayışı dört köşe bir profil halinde özel ve dişli. Hava filtresi geniş ve havayı çamurluk içinden almakta. Bujiler açık bir kısımda ve değiştirilmeleri çok kolay.
Suzuki Vitara JLX Cabrio'nun tentesinin açılması da çok kolay. Fakat bu kolay açılan tentenin komplike dizaynı üzerinde durmadan geçemeyeceğiz. Her santimi bir düşüncenin, fikrin ve araştırmanın ürünü olan bu tentedeki akılcı tasarım karşısında çekik gözlü araştırmacıları kutluyoruz. Üstü açık tüm otomobillerin tentelerinin en büyük problem hava alıp aracın süratini yavaşlatması. Vitara'da bu problem tamamen kaldırılmış. Samurai'deki tente sesi, Vitara'da kesinlikle yok ve tenteli bir araçta olduğunuzu adeta unutuyorsunuz. Tentenin değişik açılma şekilleri ile aracınıza yeni hüvviyetler vermeniz de mümkün.
Vitara rüzgardan pek etkilenmemekle beraber, bizim test aracımız ile 140 km/s sürati gayet rahatlıkla yaptık ve araç çok yeni olduğu için daha fazla sürat yapmak istemedik. Bu süratte Vitara gayet emin, sessiz ve aktif bir performans sergiledi. Gayet lüks bir otomobilin performansına eşit performans verebilen Vitara 2-H yani iki çeker konumunda ve ıslak zeminlerde arka kısmını biraz savurmakta. Bunu da 4-H konumunda denediğiniz an, olayın tamamen kaybolduğunu göreceksiniz. Bizi en çok şaşırtan olay ise Vitara'nın dönme çapı. Bir çok 4x4 araç, bilhassa 4 çeker konumunda iken kısıtlı dönme turuna sahiptir. Bunun nedeni ise ön taraftaki şaftların haraketi esnasında, uzamanın bir limit dahilinde olmasıdır. Fakat Vitara'da bu olay yok. Araç neredeyse olduğu yerde dönüyor. Üşenmedik ve bu dönüşü ölçtük. Dönme çapı 4.9 m. çıktı. İniş açısı 40, çıkış açısınıda 41 derece olarak belirledik.
Bu testi biz gerçekleştirdikten sonra, lüks bir otomobile sahip olan arkadaşımıza Vitara'yı kullanması için rica ettik ve o da bizi kırmadı. Tam bir gün boyunca denedi.
Her türlü yolda ve şekilde aracı kullanırken biz de kendinisi gün boyu izledik. Arkadaşımız Vitara'yı çok sevdi hatta kendi güzel otomobilini satıp yeni bir Vitara almayı bile düşündü. Tek sevmediği nokta ise geri manevralarda arka lastiğin görüşü kapatması idi ve gün sonunda Vitara'nın performansı arkadaşımızı da memnun ve mutlu bırakmıştı. Arazi testlerimizde ise çamurlu ve bozuk ortamlarda gayet rahat hareket eden Vitara, daha çok kumlu zeminleri sevmekte. Deniz kıyısına yakın bir yerde yaptığımız denemeler sonucu Vitara'nın bu ortamları çok sevdiğini daha iyi anladık. 1.6 litre motor Vitara'ya yeterli gücü ve sürati her satıhta sağlamakta. Suzuki Vitara, her mevsimin ve her yaşın aracı ve neslinin de en güzel temsilcilerinden biri. Biz Vitara'yı çok sevdik. Mevsimlere uygun araçları size test edip yazmaya çalışmaktayız. Yaz aylarının geldiği bir dönemde sizleri 4x4 testleri ile sıkmak istemedik. Bunun yerine spor görünüşe sahip, 4x4 özelliği olan, üzeri açılabilen, lüks aracı tanıttık".

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.