Bu yıl Land Rover ve Aston Martin markalarını önceden Chrysler-Dodge'un yeri için hazırlıyoruz. Land Rover bölümünde makyajlı Freelander2 ve yeni TDV8 motorlu Range Rover haricinde bir de tamamen
yeni ürünümüz Range Rover Evoque'un 3 kapılı versiyonunu sergileyeceğiz.
Freelander'ın makyajlısı ne zaman Türkiye'ye gelecek?
Fuar ile beraber satışına başlayacağız. Start-stop sistemli ve önden çekişli Freelander modelleri ilk aşamada sadece manuel şanzımanlı olarak üretildiğinden biz bu versiyon yerine aynı çevreci özelliklere sahip donanımın otomatik şanzımanlısını bekleyeceğiz. Fiyat farkından öte, çevreci özellikler öne çıkıyor. 74 kg'lık bir ağırlık avantajı var. Bu da yakıt tüketimine yansıyor.
Range Rover Evoque ile ilgili neler söyleyebilirsiniz?
Mayıs 2011'de üretimi başlayacak. İlk aşamada 3 kapılı versiyonu üretilecekken zaman içerisinde 5 kapılısı da tanıtılacak. Boyut olarak Freelander'ın altında, fiyat olarak üstünde olacak. Araç ilk olarak Land Rover LRX olarak tanıtılmıştı. Ama sonradan kişiselleştirme özelliklerinden dolayı Range Rover olarak adlandırılması daha doğru bulundu. Kendi müşterilerimizden yüzde 3 pazar payı çalacaktır. Geri kalanını daha önce Range Rover Sport'ta yaşadığımız gibi yeni müşteriler oluşturacak. Evoque, özellikle orta sınıf coupe kullanıcılarını çekecek bir araç. Dizel motorlar Freelander ile aynı olacakken turbo beslemeli benzinli motor yeni bir seçenek olacak.
İngiltere'de ticari Discovery ve Freelander modelleri var. Bunları neden ithal etmiyorsunuz?
Freelander'ın makyajlısı ne zaman Türkiye'ye gelecek?
Fuar ile beraber satışına başlayacağız. Start-stop sistemli ve önden çekişli Freelander modelleri ilk aşamada sadece manuel şanzımanlı olarak üretildiğinden biz bu versiyon yerine aynı çevreci özelliklere sahip donanımın otomatik şanzımanlısını bekleyeceğiz. Fiyat farkından öte, çevreci özellikler öne çıkıyor. 74 kg'lık bir ağırlık avantajı var. Bu da yakıt tüketimine yansıyor.
Range Rover Evoque ile ilgili neler söyleyebilirsiniz?
Mayıs 2011'de üretimi başlayacak. İlk aşamada 3 kapılı versiyonu üretilecekken zaman içerisinde 5 kapılısı da tanıtılacak. Boyut olarak Freelander'ın altında, fiyat olarak üstünde olacak. Araç ilk olarak Land Rover LRX olarak tanıtılmıştı. Ama sonradan kişiselleştirme özelliklerinden dolayı Range Rover olarak adlandırılması daha doğru bulundu. Kendi müşterilerimizden yüzde 3 pazar payı çalacaktır. Geri kalanını daha önce Range Rover Sport'ta yaşadığımız gibi yeni müşteriler oluşturacak. Evoque, özellikle orta sınıf coupe kullanıcılarını çekecek bir araç. Dizel motorlar Freelander ile aynı olacakken turbo beslemeli benzinli motor yeni bir seçenek olacak.
İngiltere'de ticari Discovery ve Freelander modelleri var. Bunları neden ithal etmiyorsunuz?
Ticari araçlar, 4 tekerlekten çekişli olduğunda ÖTV avantajını kaybettiğinden pek bir fiyat faydası sağlamıyor. Bu yüzden biz de ithal etmiyoruz.
Premium SUV sınıfındaki liderliğiniz tartışılmaz. Bu yüzden mi acaba bu versiyonları ithal etmiyorsunuz?
Bizim satış kaygımız yok. Bize en yakın adetleri BMW gerçekleştiriyor. Bütün modellerimiz tatmin edici satış rakamlarına ulaşıyor. Özellikle Discovery, Discovery4 olduktan sonra çok daha iyi bir araç oldu ve ciddi bir ivme kazandı.
Aston Martin ile ilgili hiçbir iletişim çalışması yaptınız mı? Sipariş aldınız mı?
Premium SUV sınıfındaki liderliğiniz tartışılmaz. Bu yüzden mi acaba bu versiyonları ithal etmiyorsunuz?
Bizim satış kaygımız yok. Bize en yakın adetleri BMW gerçekleştiriyor. Bütün modellerimiz tatmin edici satış rakamlarına ulaşıyor. Özellikle Discovery, Discovery4 olduktan sonra çok daha iyi bir araç oldu ve ciddi bir ivme kazandı.
Aston Martin ile ilgili hiçbir iletişim çalışması yaptınız mı? Sipariş aldınız mı?
Markayla ilgili hiçbir iletişim çalışması yapmamamıza rağmen müşteriler bize geliyorlar. Şu an yaklaşık 40 adet aktif Aston Martin kullanıcısı var. Aston Martin ile ilgili ayrı bir servis ve satış departmanı hazırlıyoruz. Bütün Aston Martin kullanıcılarına servis hizmeti vereceğiz. Yıllık satış hedefimiz 22 adet. Ürünlerin gelişmesiyle de bu rakam artabilir. Rapide bunda çok etkili oldu. Araca karşı iyi bir talep var. Ancak biz şu an ne fiyat söyleyebiliyoruz, ne de araçları gösterebiliyoruz. Fuarla birlikte bunlar değişecek tabii.
Aston Martin ile distribütörlük antlaşması ne zaman imzalandı?
Aston Martin ile distribütörlük antlaşması ne zaman imzalandı?
Nisan 2010'da imzaladık ancak 3 yıllık bir süreç sonunda bu imza atıldı. Bizim avantajımız Land Rover'ın da distribütörü olmamızdı. Çünkü her iki markanın merkezleri Gaydon'da. Bunun haricinde BMW gibi Premium bir markanın distribütörlüğünü yapıyor olmamız da etkili oldu.
Aston Martin'in bütün modellerini ithal edecek misiniz? Bunların arasında Cygnet de olacak mı? Çünkü Cygnet satın alabilmek için daha önceden bir Aston Martin sahibi olmanız gerekiyor. Bu Türkiye için de geçerli olacak mı?
Aston Martin'in bütün modellerini ithal edecek misiniz? Bunların arasında Cygnet de olacak mı? Çünkü Cygnet satın alabilmek için daha önceden bir Aston Martin sahibi olmanız gerekiyor. Bu Türkiye için de geçerli olacak mı?
Aston Martin'in bütün modellerini ithal edeceğiz. Cygnet konusunda dediğiniz doğru ancak Türkiye için henüz bu prosedür netlik kazanmadı. İlk otomobillerimizi şimdilik gümrük alanında bekletiyoruz. Fuar öncesinde bazı müşterilerimize araçları göstermeyi planlıyoruz. Aston Martin'in bütün modellerinde istediğiniz gibi kişiselleştirme yapabiliyorsunuz. Cygnet'te de bu böyle olacak. Koltuklardan, dikişlerine, karoser renginden, jantlara kadar.
77 adet üretilecek olan Aston Martin One-77 modelinden sipariş almayı bekliyor musunuz?
Aracı satın alabilecek 3-4 potansiyel müşterimiz bulunuyor. Türkiye'ye 1 adet ayrılmış durumda. Aracın vergisiz fiyatı 1.2 milyon Euro. Vergiler ile yaklaşık 2.6 milyon Euro'yu geçebilir.
Aston Martin'i kullandığınızda ne hissediyorsunuz?
Biz Gaydon'daki deneme pistlerinde Land Rover'lar ile 200 km/s yaparken yanımızdan hızla geçen Aston Martin'lere şahit oluyorduk. Aston Martin tamamen alüminyumdan elde üretilen bir karosere sahip. Bu üretim tekniğini 2013 yılından itibaren Range Rover modellerinde de göreceğiz. Artık kaynak değil, farklı bir yapıştırma tekniği kullanılacak. Aston Martin, huzurlu ve keyifl i bir yaşantınız varsa size uygun bir otomobil. Süper spor otomobiller arasında konforuyla dikkat çeken bir araç. İki karakterli yapısını ben Range Rover'a benzetiyorum. Bir taraftan lüks ve konforu en üst seviyede yaşıyorsunuz, öte yandan Range Rover ile 70 cm'lik sulardan geçebiliyorsunuz. Aston Martin'deyse sudan geçmiyorsunuz ama çok yüksek hızlara istediğinizde çıkabiliyorsunuz ve müthiş bir atmosferde bunu gerçekleştiriyor. İngiltere'de Aston Martin kullanıcılarının pek çoğunun garajında Range Rover da var.
Yazı: Birkan Demir Çalışkan
77 adet üretilecek olan Aston Martin One-77 modelinden sipariş almayı bekliyor musunuz?
Aracı satın alabilecek 3-4 potansiyel müşterimiz bulunuyor. Türkiye'ye 1 adet ayrılmış durumda. Aracın vergisiz fiyatı 1.2 milyon Euro. Vergiler ile yaklaşık 2.6 milyon Euro'yu geçebilir.
Aston Martin'i kullandığınızda ne hissediyorsunuz?
Biz Gaydon'daki deneme pistlerinde Land Rover'lar ile 200 km/s yaparken yanımızdan hızla geçen Aston Martin'lere şahit oluyorduk. Aston Martin tamamen alüminyumdan elde üretilen bir karosere sahip. Bu üretim tekniğini 2013 yılından itibaren Range Rover modellerinde de göreceğiz. Artık kaynak değil, farklı bir yapıştırma tekniği kullanılacak. Aston Martin, huzurlu ve keyifl i bir yaşantınız varsa size uygun bir otomobil. Süper spor otomobiller arasında konforuyla dikkat çeken bir araç. İki karakterli yapısını ben Range Rover'a benzetiyorum. Bir taraftan lüks ve konforu en üst seviyede yaşıyorsunuz, öte yandan Range Rover ile 70 cm'lik sulardan geçebiliyorsunuz. Aston Martin'deyse sudan geçmiyorsunuz ama çok yüksek hızlara istediğinizde çıkabiliyorsunuz ve müthiş bir atmosferde bunu gerçekleştiriyor. İngiltere'de Aston Martin kullanıcılarının pek çoğunun garajında Range Rover da var.
Yazı: Birkan Demir Çalışkan