ESP'nin yaygınlaşmasında dünya genelinde yapılan birçok araştırmanın sonucuna göre, ölümle sonuçlanan trafik kazalarının yüzde 40'ı savrulma sebebiyle meydana geliyor. ESP ise savrulma riskini yüzde 80 oranında azaltabiliyor. Köln Üniversitesi tarafından, trafik kazalarının sosyal etkileri konulu bir çalışmaya göre, araçlarda ESP'nin yaygınlaşmasıyla Avrupa'da 4.000 kişinin hayatının kurtulabileceği ve 100.000 yaralanma vakasının önlenebileceği açıklanıyor.
2006 yılında dünya genelinde üretilen tüm araçların yüzde 26'sı ESP sistemiyle üretim bantlarından çıkarken bu oran 2007'de yüzde 50'ye yükseldi. 2008'in ilk yarısında ise Avrupa'daki trafiğe kayıtlı araçlar arasındaki ESP'li olanların oranı yüzde 53 civarındaydı. Üst ve orta sınıf araçlarda ESP çoğunlukla standart olarak kullanılırken küçük sınıftakilerde genelde opsiyonel olarak sunuluyor ya da hiç sunulmuyor. Ancak Amerika'da 2007 yılında çıkartılan bir kanun, 2012 model yılından itibaren üretilecek olan tüm binek araçlarda ESP sisteminin standart donanım olarak kullanılmasını zorunlu kılacak. Avrupa Birliği Komisyonu ise 2011 yılından itibaren ESP'nin zorunlu olarak kullanılması yönündeki çalışmalarını sürüyor. Özellikle Avrupa'nın bağımsız çarpışma test kurumu Euro NCAP, 2005 yılından beri otomobil müşterilerine, sadece ESP sistemi olan araçları satın almalarını öneriyor. Ayrıca Euro NCAP, 2010 yılından itibaren Avrupa'da satılan tüm otomobillerde elektronik dengeleme sistemlerinin standart olmaması halinde çarpışma testinden 5 yıldız verilmeyeceğini açıkladı.
Bosch, Aralık 2007 tarihinde, "FIA trafi k emniyeti, çevre ve ulaşım konularında dünya şampiyonluğu" ve "Kent Prensi Michael 20. Uluslararası Yol Güvenliği Teknoloji" ödüllerini kazandı. Ödüller, Bosch'un geliştirdiği ve dünya genelinde yaygınlaştırdığı aktif güvenlik sistemi ESP sayesinde yol güvenliği konusunda yaptığı büyük katkıları sebebi ile verildi. Sürüş destek sistemlerinin öncüsü ve lideri olan ESP sisteminin patenti Bosch'a aittir. Ancak bugün birçok marka kendi geliştirdiği elektronik dengeleme sistemlerine VSA, ASC, DST, DSC veya DTC gibi farklı isimler vererek kullanıyor.