Honda CR-V dördüncü neslinde 1,6 litrelik turbo dizel motor sunarak kendi tarihinde bir ilki gerçekleştiriyor. İkinci nesilde 2,2 litrelik turbo dizel motor seçeneği de sunulan Honda CR-V, bu motoru ülkemize üçüncü nesilde ithal etmeye başlamıştı. Yüksek vergi dilimi sebebiyle 1,6 litre ve altında silindir hacmine sahip bir motor eksikliği özellikle silindir hacmine göre vergilendirilen ülkemiz açısından doldurulması gereken bir eksikti.
Bu boşluğu dolduran 1.6 i-DTEC motor 4000 d/d'de 120 HP güç üretiyor. 2000 d/d'de ulaşılan 300 Nm'lik maksimum tork ise, 1536 kilogramlık boş ağırlıkla baş edebilmek için yeterli. Alt devirlerde ani tepkilere hızlı cevap veremeyen motor, ilk kalkış anında sakin davranıyor. Maksimum torkun 2000 d/d'de üretilmesi bu sakinlikte, daha doğrusu ağırkanlılıkta etken. 2000 d/d seviyesinde bir sürüş tarzı benimsenerek 1.6 i-DTEC'in yakıt ekonomisi iddiasını, performans kaybı yaşamadan sağlamak mümkün oluyor. Performans demişken CR-V, 11,52 saniyelik 0-100 km/s hızlanma test verisiyle tatminkar bir sonuç doğuruyor.
Esneklik verilerine bakıldığında yüksek torka rağmen, uzun vites oranları ve alt devirdeki cansızlık sebebiyle çok etkileyici rakamlar ortaya çıkmasa da araç sollarken ihtiyaç duyulan ara hızlanmalar için 9,01 saniyelik 60-100 km/s test verisi makul olarak değerlendirilebilir. CR-V 1.6 i-DTEC'in bu verisi, rakiplerinden Nissan Qashqai 4x2 1.6 dCi 130 HP'nin 7.50 saniyelik değerine göre yavaş kalıyor. Yakıt tüketimine baktığımızda ise Qashqai 4x2 1.6 dCi'ın 6,3 lt/100 km'lik ortalama test verisi karşısında CR-V'nin 5,9 lt/100 km'lik ortalama test tüketimiyle öne çıkmasını sağlıyor.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer