Avrupa'nın güvenlik otoritesi EuroNCAP, dört yeni otomobili güvenlik sınavından geçirdi. Audi A3 Sportback e-Tron ve Jeep'in kompakt SUV'u Renegade testlerden beş yıldızla ayrılmayı başararak, güvenlik konusundaki iddialarını ortaya koydu. Güney Koreli Kia'nın Soul EV ve Soul modelleri ise dört yıldız aldı. Diğer iki otomobile göre Güney Kore temsilcilerinde otonom frenleme sisteminin olmaması da bir dezavantaj olarak dikkat çekti.
Audi A3 Sportback e-tron
Önden çarpışmalarda kabin yapısı sağlamlığını koruyor. Dummyler önden çarpışmalarda dizlerin ve uyluk kemiğine iyi koruma sağlandığını kaydederken, A3 aynı başarıyı kamçı testinde de elde etmeyi başardı. Yandan çarpışmalarda Audi A3, maksimum puan alırken, vücudun önemli bölgelerini koruma konusunda da iyi koruma elde etti. Direk testinde ise göğüs koruması konusunda düşük bir koruma sağlayan Alman, buna karşın vücudun diğer bölümlerinde iyi koruma elde etti. Almanların kompakt sınıf temsilcisi, 18 aylık ve 3 yaşındaki çocuk güvenliği konusunda önden çarpışmalarda maksimum puan almayı başardı. Otonom frenleme sistemine sahip otomobil, bu noktada da puan almayı başarırken, sistemi standart olmaması dezavantaj olarak yansıdı.
Jeep Renegade
Önden çarpışmalarda kabin yapısı sağlamlığını koruyor. Dizler ve uyluk kemiği güvenliği iyi seviyedeyken, Renegade kamçı testinde aynı başarıyı gösteremedi ve düşük puan aldı. Yandan çarpışmalarda maksimum puan almayı başaran Jeep, vücudun önemli bölgelerine de iyi koruma sağlıyor. Direk testinde göğüs koruması konusunda yeterli koruma sunarken, vücudun diğer bölgelerine de iyi koruma sunuyor. Önden çarpışmalarda 18 ile 3 yaşındaki çocuk güvenliği konusunda maksimum puan almayı başardı. Jeep Renegade'in otonom frenleme sistemini opsiyon olarak sunması bir dezavantaj olarak kayıtlara geçti.
Kia Soul EV
Önden çarpışmalarda kabin yapısı sağlamlığını koruyor. Yolcuların ve sürücünün diz ve uyluk kemiği koruması iyi olarak kayıtlara geçti. Yandan çarpışmalarda Soul EV, maksimum puan almayı başardı. Ancak direk testinde, düşük koruma sağladı. 18 aylık ve 3 yaşındaki çocuk korumasında önden çarpışmalarda maksimum puan almayı başaran Güney Koreli, otonom frenleme sistemine sahip olmadığı için puan kaybetti.
Kia Soul
Önden çarpışmalarda kabin yapısı sağlamlığını koruyor. Yolcuların ve sürücünün diz ve uyluk kemiği koruması iyi olarak kayıtlara geçerken, çarpışma testinden sonra bakıldığında aracın alt şasinin geriye doğru geldiği ve sürücünün ayaklarının kırılmasına neden olduğu ortaya çıktı. Yandan çarpışmalarda maksimum puan almayı başaran Soul, direk testinde ise zayıf bir koruma sağlıyor. Kia Soul, 18 aylık ve 3 yaşındaki çocuklara önden çarpışmalarda maksimum güvenlik sağlıyor. Araçta otonom frenleme sisteminin bulunmaması da bir dezavantaj olarak dikkat çekti.