otohaber_logo
Haberler
Gerçek Rüya
Elektrikli otomobillerdeki geleceği belki biraz geç ancak oldukça iyi gören BMW, seri üretim ilk elektriklisi olan i3’ü günışığına çıkartırken, 34.950 Euro’dan başlayan Almanya fiyatına sahip olan küçük elektrikli, kullanım maliyetlerinde 320d’ye göre yüz
Gerçek Rüya
BMW'de devrim zamanı. Almanlar kısa bir süre öncesine sıkı sıkıya sarıldıkları geleneklerini bir süredir revize ediyorlar. Önce atmosferik, sıralı 6 silindirli veya V8 motorların yerlerini, daha küçük ve turbo beslemeli motorlar aldı. Sonrasında arkadan itiş geleneğinin yeni kompakt MPV ile kırılıp, önden çekişe de yer verileceği açıklandı. Ve şimdi de karşımızda önce bir rüya olarak görülen ancak bugün gerçeğin ta kendisi olan ilk elektrikli BMW otomobili, i3 duruyor.

3999 mm'lik uzunluğuyla küçük sınıf sınırlarında kalan i3'ün arka kapıları, tıpkı MINI Clubman'de olduğu gibi geriye doğru açılıyor. Çizilen ilk taslaktan bu yana elektrikli bir otomobil olmak üzere geliştirilen i3'ün tasarımında da bu yönü ön planda tutulurken, geleneksel BMW ön ızgarasına yorum katılarak yer verilmiş. 4 kişilik elektrikli küçük, 1.57 metrelik yüksekliğiyle bu sınıfın standartlarını aşarken, karbon-fiber ile güçlendirilmiş plastikten oluşan karoserde geniş cam yüzeylere yer verilerek hem görüş açılarının hem de kabin içindeki ferahlık hissinin iyileştirilmesi amaçlanmış. Arka aksın üzerindeki elektrikli motor, 170 HP'lik maksimum güç ve 250 Nm'lik maksimum tork değerlerine sahipken, 1195 kg ağırlığındaki BMW i3, 0-100 km/s hızlanmasını 7.2 saniyede tamamlıyor. Küçük sınıfın en sportif üyelerine kafa tutan bu değere karşın aracın maksimum hızı 150 km/s'de sınırlandırılmış.

Farklı sürüş tarzlarına göre elektrikli menzili 130 km ile 200 km arasında değişen BMW i3, standart bir ev prizinde yaklaşık 8 saatte tam şarjlı konuma gelirken, hızlı şarj istasyonlarında bataryaların yüzde 80 şarj edilmesi yaklaşık 30 dakika sürüyor. 22 kWh kapasiteli ve araç zeminine yerleştirilen lityum-iyon bataryalara BMW tarafından 8 Yıl/100.000 km boyunca garanti veriliyor. i3'ü daha uzun mesafelerde kullanmak isteyenler için sunulan menzil arttırıcı 650 cc'lik 2 silindirli benzinli motor, 34 HP maksimum güç ve 55 Nm maksimum tork değerlerine sahip. Elektrikli motorun yanına yerleştirilen benzinli ünite için 9 litrelik bir benzin deposu da sunulurken, bu kombinasyon tercih edildiğinde menzil 240 km ile 300 km arasında değişiyor.

Yazı: Eray Özgür




Direksiyonun arkasındaki vites kolu, bilinen kısaltmalara sahip. Acil bir durumda tavandaki butona basılarak destek gelmesi bekleniyor.


Farklı donanım seviyelerine göre değişiklik gösteren iç mekan renklerinde aracın çevreci yönü ön planda tutuluyor. Geriye doğru açılan kapılardan ulaşılan arka koltuklar sadece iki kişilik. 260 litrelik bagaj hacmi küçük sınıf otomobiller ölçüsünde.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.