otohaber_logo
Haberler
Gelenekti Gelecek Oldu
“Türkiye’de Transit’e binmemiş kimse yoktur” dedi Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün. Haksız sayılmaz, 1967 yılından bu yana ülkemizde üretilen Transit ailesine, kabuk değiştirmiş ve VIP yüzlü iki yeni kardeş geldi.
Gelenekti Gelecek Oldu

Ford markasının Koç Holding'in kurucusu Vehbi Koç ile ortaklığının ilk sembolü olan ve 1928 yılında Ankara'da açılan bayiliğin ardından, dereden çok sular aktı. 84 yıldır Türkiye'nin otomotiv tarafındaki en büyük sanayi devi olan Koç Holding'in iştirakiyle 1965 yılında tanıtılan Transit, 1967 yılında ülkemizde üretilmeye başladı.

Aradan geçen 45 yıllık sürede, 7 jenerasyonu eskiten Transit, ambulanstan, cenaze aracına, çiçekçiden taşımacılığa kadar Türkiye'nin heryerinde yer aldı. Transit'i bir gün eşya yüküyle, bir gün tepeleme insan dolu şekilde görmek ülke gerçeği haline geldi.

Ford Motor Company'nin Avrupa'daki en uzun süreli üretimi unvanının sahibi Transit, Türkiye'den 70 ülkeye ihraç ediliyordu. 2012 Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtılan Tourneo Custom ve yine aynı yıl Birmingham Ticari Araç Fuarı'nda yüzünü gösteren Transit Custom modelleri, Kocaeli'ndeki fabrikanın bantlarından inecek ve 70 olan ülke sayısının 90'a çıkmasını sağlayacak.

İşin tarihsel boyutunu bir yana bıraktıktan sonra, markanın özellikle ticari sınıfta, temel ihtiyaçların haricindeki konfor ve prestij beklentilerine Alman rakipleri Mercedes-Benz ve Volkswagen standardında yanıt veremediği bir gerçekti. Çünkü bu iki ticari araç, Transit'in karşısında neredeyse binek konforu sunuyordu. Bu eksikliği fark eden marka, özellikle Türkiye gibi tam bir ticari ülkesine uygun, konforlu, Euro 5 ile düşük tüketimli, daha donanımlı ve güvenli ticariler için kolları sıvadı.

630 milyon dolarlık yatırımın bir parçası olarak karşımıza çıkan Ford Tourneo Custom ve Transit Custom modellerinde binek Ford modellerinden önemli izler var. 8 veya 9 koltukla sunulabilen Tourneo Custom, 4.97 ve 5.34 metrelik uzun dingil mesafeli olarak iki versiyonla satılacak.

Tamamıyla önden çekişli aktarmaya sahip olan Custom kardeşler, Euro 5 normunda 2.2 lt'lik dizel motorla, 100, 125 ve 155 HP'lik güç opsiyonları sunacak. Arkadan itişliye oranla yüzde 24 oranında daha tutumlu olduğu belirtilen motorun ortalama tüketimi de 6.6 lt/100 km civarında olacak. Tüm güç seçeneklerinde Start-Stop sisteminin sunulması da selefe göre tutumlu olmasında yardımcı unsur olacak.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.