Arazi aracı yakın geçmişe kadar pek fazla üreticinin ilgi duymadığı bir kavramdı. Ancak 90'lı yılların ortasından sonra bu anlayış değişti şimdilerdeyse neredeyse her üretici birden fazla arazi aracıyla ya da moda tabirle birden fazla SUV'la temsil ediliyor. Tabii arazi aracı kavramının gelişmesinde herkesin daha çok arazilerde dolaşma ihtiyacından çok şehirlerde büyük araç kullanma amacı daha etkin oldu. Son dönemde ortaya çıkan SUV'ların neredeyse hepsi arazide kullanılmaktan çok şehirlerdeki ulaşım aracı olarak ortaya çıktı. İhtiyaçların değişmesiyle üreticiler de arazici özelliklerden daha çok şehre uygun "büyük araç" yaratmaya yöneldi. Birçok üretici bu akımın ışığında özellikle kompakt SUV sınıfında 4 tekerlekten çekişin yanı sıra 2 tekerlekten çekiş seçeneğini de ortaya koymaya başladı. Arazi aracı deyince 1950'lerden beri bu alanın en önemli temsilcilerinden biri olan Land Rover da bu akıma kompakt SUV'u Freelander'ı makyajlarken kapıldı. Daha çok arazi özellikleriyle öne çıkan marka, şehirli SUV pazarında da alternatif yaratmak için Freelander'ı tuttuğu makyaj operasyonunda önden çekiş seçeneği de sunmaya başladı. Görsel olarak çok önemli değişiklik yapılmayan Freelander'daki en dikkat çekici yenilik, yeniden tasarlanan ön tampon. Daha oval hatların kullanıldığı ön tamponda sis farları da yeniden tasarlanmış. Üç yeni renk seçeneği de eklenen aracın alaşım jantları da yenilenmiş. İç mekanı da elden geçiren İngiliz mühendisler, küçük değişiklikler yaparken özellikle Premium donanım seviyesinde gösterge tablosu daha farklı bir tasarım olarak sunulacak. Freelander'daki makyajsonrasında en önemli değişikliklerden biri de motor kaputunun altında gizli. Eskiden yalnızca 160 HP güç üreten 2.2 lt'lik dizel motor yerini 150 HP ve 190 HP güç üreten iki farklı seçeneğe bırakmış. 150 HP güç üreten motorda startstop teknolojisiyle donatılırken otomatik şanzıman seçeneği de opsiyon olarak sunulmuş. 190 HP güç üreten motor seçeneği ise yalnızca otomatik şanzımanlı olarak satın alınabilecek. Euro4 ve Euro5 emisyon normlarını da karşılayan yeni motorların tutumlu olmasına da dikkat edilmiş. 150 HP gücündeki önden çekişli versiyonun ortalama yakıt tüketimi 6.0 lt/100 km iken, 190 HP'lik 4x4 versiyonda bu değer 7.0 lt/100 km. Eylül ayında Avrupa'da satışa sunulacak olan makyajlı Freelander'ın önden çekişli versiyonu 2011 Ocak ayından yollarla buluşacak. Makyajlı Freelander'ın Türkiye satışının ekim ayında başlaması bekleniyor.
Haberler
Freelander makyajlandı
Land Rover’ın kompakt SUV’u Freelander makyaj operasyonu geçirdi. Daha tutumlu motorlara kavuşan Freelander’da iki çeker seçeneği de sunulmaya başlanacak.
- 24 Ağustos 2010
Etiketler:
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.
e-Bülten aboneliğimize kayıt olmak için e-posta adresinizi giriniz.