otohaber_logo
Test Merkezi
Fransız lüksü DS 9
Citroen’nin özgün model serisinden ayrılıp, Stellantis Grubu içerisinde başlı başına, özgün bir marka haline gelen DS’in amiral gemisi DS 9 ilk bakışta bize Fransız şıklığını taşımayı başarırken daha fazlasını da vaat ediyor.
Fransız lüksü DS 9

Yeni bir markanın ortaya çıkması çok çalışma, planlama, reklam gücü ve cesaret gerektiren bir iş. Otomobil dünyası da köklü markaların egemenliğinde ufak tefek sızmalar olsa da genellikle yeni markalara kaptırmadan liste başında ilerliyorlar. Neyse ki 2015 yılından itibaren marka olarak yoluna devam eden DS de köklü geçmişe sahip olan bir markanın, Citroen’in kült modeline verdiği ismin bilinirliğine sahip. Sadece bu ismin devamını değil, aynı zamanda tasarımındaki detaylarıyla DS’in de izlerini taşıyan DS 9, modern teknoloji ürünü bir otomobil karşımızda.

EMP2 olarak adlandırılan platformun uzun şasi mimarisi ilk kez sedan karoserde DS 9 ile karşımıza çıkıyor. Bu uzunluk otomobile zarif bir görünüm sunarken içerisinde de makam otomobili konforu vaat edebilmesini sağlıyor. İçeriye geçmeden önce tasarım detaylarına biraz yakından bakmak istiyoruz. 1955 yılındaki DS’te kullanılan “DS Cornets” isimli, tavan çizgisindeki aydınlatma detayı DS 9’da da kullanılarak geçmişe gönderme yapılmış. Eğimli tavan çizgisi bagaj kapağı ile arka cam arasında bir eşik olmadan tasarlanmış. Bu da otomobile “fastback” sitili kazandırıyor.

DS 9’un arkasına geçtiğimizde çift parçalı tasarlanan stopların çalışmıyorken de adeta ışık saçan üç boyutlu bir tasarıma sahip olduğunu görüyoruz. Farlarda olduğu gibi LED aydınlatma stoplarda da kullanılmış. Elektrikli bagaj kapağı ardında 510 litrelik yükleme alanı ortaya çıkıyor. Üst orta sınıf sedan rakipleri göz önünde bulundurulduğunda bu hacmin sınıf ortalamalarında olduğunu söyleyebiliriz.

Arka koltuklara geçtiğimize bizi makam otomobili cömertliğinde ve kalitesinde bir yaşam alanı karşılıyor. Arka koltuklarda “uyku tipi” kafalıklara yer verilerek uzun süreli yolculuklarda konforun ne kadar detaylıca düşünüldüğünü görüyoruz. Tavandaki tutamakların bile deri kaplı olduğunu görüyoruz. Arka koltuklar üç yetişkin için yer sunsa da aslında iki yolcunun konforu odaklı olduğunu görüyoruz. Orta kol dayama açıldığında çok fonksiyonlu, kaliteli ve konforlu bir ünite ortaya çıkıyor. Sağ ve sol yolcu koltuklarda masaj fonksiyonu yine bu kol dayama üstündeki düğmelerle yönetilebiliyor. Arka yolcuların kendi klima ayarlarını yapabilmesinin yanı sıra koltuk ısıtma ve serinletme fonksiyonları da sunuluyor. Bir diğer “makam otomobili” dokunuşu da sağ ön yolcu koltuğunun arka koltuklardan ayarlanabiliyor oluşu. Bu sayede önde yolcu yoksa, sağ arka yolcu için bacak bacak üstüne bile atabileceği bir alan ortaya çıkıyor.

Ön koltuklarda da arkadakiyle benzer bir konfor sunuluyor. Geniş ve konforlu yaşam alanı deri malzemelerle donatılmışken, fonksiyonlar da tasarıma uyumu düğmelerle sunuluyor. Elbette pratik kullanım için alıştırma ihtiyacı duyulsa da bütün olarak bakıldığında muazzam bir uyum olduğu görülüyor. 12 inçlik dokunmatik multimedya ekranı rahat izlenirken aynı ölçüdeki dijital gösterge grubu da uyumlu bir ara yüze sahip. Her iki ekrandaki grafiklerin de tasarım kaygısıyla özenli yapıları yine düğmelerde olduğu gibi alışkanlık istiyor.

Konfor denildiğinde sadece tasarım ve donanımla değil direksiyonu başında da iz bırakan konfor sunuyor. Hidrolik amortisör ve “active scan” isimli süspansiyon sistemiyle zemin ve yol koşullarına göre sürekli sertlik ayarı yaparak pürüzsüz bir sürüş sunuyor. Genel olarak süspansiyon konforuyla birlikte direksiyon sisteminin de konforlu, güven veren ve yeteri kadar hassas hissettirdiğini söyleyebiliriz.

Fiyat listesinde sadece 1,6 litre 225 HP turbo benzinli motor, önden çekiş ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla yer alıyor. Şanzıman da konfor odaklı yapıda çalışıyor.

Yeteri kadar hızlı çalışsa da sportiflik beklentileri için tasarlanmamış. Direksiyon arkasındaki vites değiştirme kulakçıklarıyla manuel olarak yönetildiğinde de hızlı cevap verse de sportiflik beklentilere cevap vermiyor. Akıcı ve konforlu bir hızlanma tecrübesi sunabilen DS 9’un 6,9 lt/100 km’lik makul yakıt tüketimiyle de göz doldurduğunu söyleyebiliriz. DS 9’un orta sınıf sedanlar arasındaki Premium rakipleri çok güçlü olsa da özgün tasarımı, zengin donanımı ve konforlu özellikleriyle kendine özgü bir müşteri kitlesi oluşturacağını söyleyebiliriz.

1 / 10

DS 9

DS 9

Uzunluğu 4.934 mm olan bu aracın 2.895 mm dingil mesafesi bulunuyor.

2 / 10

DS 9

DS 9

Motor kaputu üstünde yer alan krom çıta DS genlerine göndermeyken üzerindeki üç boyutlu motif de tıpkı Eyfel kulesinde de olduğu gibi bir örgü deseni şeklinde yorumlanmış. Kılıç formundaki bu tasarım ve üstündeki işlemelerin kabin içerisindeki tasarım öğelerinden taşındığı belirtiliyor.

3 / 10

DS 9 gizlenen kapı kolları

DS 9 gizlenen kapı kolları

Otomobile 1,5 metre yaklaştığınızda karoserde gizlenen kapı kolları ortaya çıkıyor. Araçtan 2 metre uzaklaştığınızda ise kollar yeniden gizleniyor.

6 / 10

DS 9 bagaj hacmi sınıfının üstünde

DS 9 bagaj hacmi sınıfının üstünde

Elektrikli bagaj kapağı ardında 510 litrelik yükleme alanı ortaya çıkıyor. Üst orta sınıf sedan rakipleri göz önünde bulundurulduğunda bu hacmin sınıf ortalamalarında olduğunu söyleyebiliriz.

7 / 10

DS 9 detaylar da öne çıkıyor

DS 9 detaylar da öne çıkıyor

Deri döşemeyle bezeli yüksek kalitedeki iç mekanda da tasarıma detaylarla özen gösterilmiş.

10 / 10

DS 9 lüks arka koltuklar

DS 9 lüks arka koltuklar

Makam otomobili cömertliğinde olan arka koltuklarda üç yetişkin için geniş bir yer sunulsa da aslında iki yolcunun konforu odaklı olduğunu hissediyoruz. Arka koltuklarda “uyku tipi” kafalıklara yer verilerek uzun süreli yolculuklarda konforun ne kadar detaylıca düşünüldüğünü görüyoruz. Orta kol dayama açıldığında çok fonksiyonlu, kaliteli ve konforlu bir ünite ortaya çıkıyor. Sağ ve sol yolcu koltuklarda masaj fonksiyonu yine bu kol dayama üstündeki düğmelerle yönetilebiliyor. Koltuk ısıtma ve serinletme fonksiyonları da sunuluyor.

12 / 10

DS 9 cam tavan ferahlık katıyor

DS 9 cam tavan ferahlık katıyor

Açılabilir cam tavan iç mekana ferah bir ortam katarken otomobilin tavan döşemesinde de Alkantara yer alıyor.

13 / 10

DS 9 yüksek standartlar arka koltukta

DS 9 yüksek standartlar arka koltukta

Arka yolcular kendi klima ayarlarını yapabiliyor.

14 / 10

DS 9 turbo benzinli motor

DS 9 turbo benzinli motor

Canlı yapıdaki 225 HP’lik turbo benzinli motoru PSA Grubu modellerinden tanıyoruz.

16 / 10

DS 9

DS 9

DS 9’un arkasına geçtiğimizde çift parçalı tasarlanan stopların çalışmıyorken de adeta ışık saçan üç boyutlu tasarıma sahip olduğunu görüyoruz.


Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.