Otomobiller ne kadar teknolojik, ne kadar güvenlik donanımlarıyla dolu olsalar da kaza riski kaçınılmaz. Fakat riski minimuma indirme çalışmaları her zaman otomotiv sektörünün öncelikleri arasında ilk sıralarda. Üreticilerin, yaralanma ve ölüm risklerini azaltmak, aktif güvenliği arttırmak için yaptıkları çalışmaların öncüsü sayabileceğimiz 3 noktadan bağlantılı emniyet kemeri bugün 50'nci yaşını kutlarken Ford, bu parçaya havayastığı yerleştirerek güvenlikte bir adım daha ilerledi.
ABD'de yapılan araştırmalarda; ön koltuktaki sürücülerin yüzde 82'si emniyet kemeri takarken bu oran arka koltukta oturanlar için ise yüzde 69. Bu rakamlar karşısında Ford, arka koltuklarda emniyet kemeri kullanımını yaygınlaştırmak için havayastıklı emniyet kemerini geliştirdi. Otomobilin arka koltuklarında görev yapacak olan havayastıklı emniyet kemerleri özellikle çocuklarla gençlerin güvenliğini arttıracak. 3 noktadan bağlantılı emniyet kemeri, kaza anında yolcunun bel ve omur bölgesinin hareketini sınırlayarak trafik kazasında yolcuların güvenliğini maksimize ediyor. Standart 3 noktadan bağlantılı emniyet kemeri gibi kolay sökülüp takılan bu güvenlik ekipmanı boru şeklinde ve akordeonu andıran bir tasarıma sahip. Kaza anında darbe sensörleri tarafından algılanan şiddet, ECU tarafından darbenin sertliği hesaplanarak emniyet kemeri üzerinde bulunan havayastığının çalışması için ateşleyiciyi tetikliyor. Tüm bu işlemler 40 salise gibi kısa bir sürede yapılıyor. Klasik emniyet kemerine göre 5 kat daha fazla güvenlik sunan bu parça, küçük çocukların göğüs bölgelerinin güvenliğini sağlayacak. Ford'un havayastıklı emniyet kemeri ve daha bir çok teknolojiyi otomobillere uyarlamak için çalışan markalar, Ar-Ge çalışmalarına milyonlarca Euro yatırım yapmaya devam ediyorlar. Ancak son söz yine araç kullanıcısında ve yolcularda bitiyor. Otomobil ne kadar donanımlı olursa olsun emniyet kemerini takmayan bir sürücünün veya yolcuların hayatı büyük risk altındadır.