İtalyan Fiat, 2 silindirli motoru ilk kez 1936 yılında kullandı. Ardından Fiat 500, Saab 92, DAF 44, Subaru 360 ve Citroen 2 CV gibi birçok küçük otomobilde 2 silindirli motorlar görev yapmıştı. Ancak bunların bir kısmı motosiklet motorundan ibaretti ve otomobilin tasarımına uygun 2 silindirli motorlar oldukça azdı. Otomobiller için uzun süre raflara kalkan 2 silindirli motorlar Fiat'ın TwinAir modeliyle yeniden diriliyor.
FPT (Fiat Powertrain Technologies) tarafından geliştirilen TwinAir motor seri 2 silindirli ve 4 zamanlı olmasının yanında turbo besleme sistemine sahip. Düşük yakıt tüketimi ve emisyon salımı, daha fazla verim, yüksek güç gibi son zamanlarda sürekli karşılaştığımız bu özellikleri sunmak için geliştirilen TwinAir, 900 cc'lik silindir hacmiyle 85 HP güç üreterek benzer güç sunan motorlara göre yüzde 15 daha az yakıt tüketiyor. 4 silindirli motora göre yüzde 10 daha hafi f olan TwinAir motor yüzde 23 daha kısa bir uzunluğa sahipken yakıt tüketiminde ise yüzde 30'a varan tasarruf sağlıyor. CO2 salınımının 95 g/km'ye kadar düşmesini sağlayan TwinAir motor serisi Fiat'ın 1.2 lt'lik motoruna eşdeğer bir performans sunuyor. MultiAir'deki gibi kısma valfi bulunmayan TwinAir'da hava-yakıt karışımı, doğrudan emme supapları aracılığıyla havayı ve yakıt tüketimini denetleyen elektrohidrolik supapların kontrolüyle yanma odalarına girer. Bu sistemde yapılan kontrollü yanma sayesinde yakıt daha iyi atomize edilerek yanar. MultiAir teknolojisi, geliştirilmiş yanma kontrolü sayesinde emisyon değerlerinin azaltılmasına yardımcı olurken bir yandan da hem gücü hem de torku arttırarak performansı iyileştirmeye yardımcı olmasıyla farklılaşıyor. Bu sistemin çalışmasında tüm akış ve yönetim ECU'nun kontrolünde yapılır.
2 silindirli bir motorun en büyük sorunlarından biri olan titreşimi çözmek için Fiat, krank milinin hareketini dengeleyen bir mil kullandı. Bu mil, hareketini volan üzerinden alarak krankın salınımını dengeliyor. Bu, tıpkı bir kolunuzda yük varken diğerine de farklı bir ağırlık almanıza benziyor. Bu sayede 4 silindirli bir motor kadar titreşim meydana geliyor. 2 fazladan silindirden kurtulan bu motor sayesinde yakıt tüketimi ve emisyon gibi
avantajların yanı sıra, küçülen motor boyutu sayesinde özellikle küçük otomobillerin iç mekanları için artık daha fazla yer açılabilecek.
Haberler
Fiat'tan motor devrimi
Fiat, yıllar sonra yeniden geliştirdiği 2 silindirli motorunu ilk kez Cenevre Otomobil Fuarı’nda Fiat 500 modeli ile tanıttı. TwinAir isimli bu motor, son dönemde sıkça duyduğumuz “downsizing” ekolünün en iddialı örneği konumuna yerleşecek.
- 30 Mart 2010

Etiketler:
Diğer Haberler
HABERLER
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.