otohaber_logo
Haberler
AMG de retro akıma kapıldı
Mercedes-Benz’in performanslı modellerine hayat veren AMG, yeni 5.5 lt’lik çift turbo beslemeli V8’leriyle hem yakıt tüketimi hem de emisyon değerlerinde kayda değer şekilde düşüşlere imkan verirken güçten ödün vermiyor.
AMG de retro akıma kapıldı


Günümüzde hacim düşürüp aşırı beslemeyle yakıt ve emisyon değerleri azaltma modası gittikçe yaygınlaşmaya başladı. Daha çok, küçük sınıf otomobillerde görmeye başladığımız bu yeni trend, gittikçe spor otomobillere de yansıyor. BMW ilk olarak X6 ve X5M modellerinde hacim düşürüp turbo beslemeye yer verirken, Porsche'nin de bazı modellerinde yakın zamanda direkt enjeksiyonlu 4 silindirli motorlara geçiş yapacağını biliyoruz. Bu moda Mercedes-Benz'i de harekete geçirmiş olacak ki AMG departmanı "AMG Performance 2015" adını verdiği yepyeni teknolojilerle donatılmış stratejisini açıkladı. Stratejinin ana fikri yine aynı: Düşük hacim, aşırı besleme, düşük yakıt tüketimi ve emisyon değerleri ve sıfır performans kaybı. AMG bunun için öncelikle güncel modellerinde kullanmış olduğu 6.3 lt'lik motorun hacmini 5.5 lt'ye indirmiş. Bu motorun yakın gelecekteki AMG modellerinde büyük bir rol oynayacağı söyleniyor. V8'in hacmi 747 cc azaltılırken, direkt enjeksiyon, start/stop ve jeneratör yönetim sistemi gibi yeni teknolojilere yer verilmesi verimlilik anlamında yeni standartlar belirlenmesini sağlamış. Yeni çift turbolu V8'in 544 ve 571 HP gücündeki iki farklı versiyonu var. 544 HP maksimum gücündeki versiyon 2000 d/d'de 800 Nm maksimum tork üretirken bunun 670 Nm'si sadece 1500 d/d'de ortaya çıkıyor. Üstelik maksimum tork değeri de 2000-4500 d/d arasında sabit olarak üretiliyor. 571 HP gücündeki AMG Performans Paketi olarak adlandırılan seçenekse 2500-3750 d/d arasında 900 Nm gibi inanılmaz bir tork değeri sunarken, sadece 2000 d/d'de 875 Nm tork kullanıma hazır. İki motor arasındaki bu fark turbo basıncının 1.0'den 1.3 bara çıkartılmasıyla elde edilmiş.

Çift turbo beslemenin, direkt enjeksiyonla birlikte kullanılması S 63 AMG modelinin, güncel modele göre yüzde 25 daha az yakıt tüketmesi (ortalama 10.5 lt/100 km), emisyon değerininse 246 g/km ile yüzde 28.5 daha az olmasını sağlıyor. Bu, motor güçlerinin sırasıyla 19 ve 46 HP, torklarınınsa 170 ve 270 Nm oranında artması anlamına geliyor ki, özellikle tüketim ve emisyon değerlerindeki azalma göz önüne alındığında bu gerçekten oldukça büyük bir gelişme. S 63 AMG'nin 544 HP'lik motorla 0-100 km/s hızlanması 4.5 saniye, maksimum hızıysa 250 km/s iken (Elektronik olarak sınırlandırılmış), AMG Performans Paketi seçeneğinde bu değer 4.4 saniye ve 300 km/s (Yine sınırlı) olarak belirtiliyor. Her iki motor seçeneği de güncel SL 63 AMG ve E 63 AMG modellerindekine benzeyen AMG SPEEDSHIFT MCT 7 kademeli şanzımanla donatılmış. Ancak yeni şanzıman geleneksel tork konvertörü yerine yaş kavrama sunuyor. Bu özellik yakıt tüketim ve verimlilik değerlerini olumlu etkiliyor. Start/stop sistemi de yakıt tüketimine etki eden bir diğer faktör. Şanzımanın Controlled Effi ciency (C) modunda çalışan bu sistem, araç durduğu zaman motoru kapatıyor. Ayrıca C modundayken otomobilin her zaman ikinci viteste harekete geçmesi ve bir üst viteslere erken devirlerde geçmesi ekonomi anlamında yapılan diğer gelişmeler. Jeneratör yönetim sistemiyse frenaj esnasında açığa çıkan enerjinin, ısı olarak dışarıya atılmaktansa aküyü şarj etmek için kullanılmasına yardımcı oluyor. Bu sayede 0.15 lt/100 km oranında yakıt tasarrufu elde edilmiş. AMG, büyük hacim geleneğine devam etse de, motorlarına eklediği teknolojileri göz ardı etmek mümkün değil. Modernleşme adına yapılan bu değişiklikler daha verimli, daha ekonomik bir performans vadediyor. Bizlereyse teknolojinin tüm bu nimetlerinden yararlanmak kalıyor... Tabi maddi durumunuz el verdiği sürece!

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.