İtalyan süperspor otomobil markası Ferrari’nin kurucusu Enzo Ferrari, markanın 40’ıncı yılını kutlamak için bir otomobil geliştirmek istiyordu. Bu otomobil tasarımıyla, teknolojisiyle, güvenliğiyle ve performansıyla da adından bahsettirmeliydi. Yapılan tasarım çalışmalarının ardından 40’ıncı yıla özel geliştirilen modelin adı da F40 oldu. 288 GTO’nun mirasçısı olan F40, 1987 yılında düzenlenen Frankfurt Oto-mobil Fuarı’nda tanıtılmasının ardından üretime başladı. Bu araç için Ferrari’nin kurucusu Enzo Ferrari, “Mühendislerime dünyanın en iyi spor otomobilini üretmelerini söyledim ve şimdi onun yanında duruyorum” sözleriyle bu aracın ne kadar sıra dışı olduğunu gösterdi.
- 3 Kasım 2022
Ferrari F40 sıra dışı tasarım
Ferrari F40, iki adet kapaklı farı, üzerlerinde hava kanalları bulunan şişkin çamurlukları ve arkasındaki- dev spoyleriyle dikkat çekici bir tasarıma sahipti. Pininfarina tarafından tasarlanan F40’ın karoseri karbon fiberden üretilmişti ve bu araçta çelik alaşımlı şasi vardı.
F40 Enzo Ferrari'nin son otomobili
Ferrari’nin motorsporlarındaki performansını caddelere taşımak için geliştirdiği F40, üretilmeye başlandıktan yaklaşık birkaç ay sonra Enzo Ferrari hayata veda etti. Toplam 1.315 adet üretilen F40, Enzo Ferrari destekli tasarlanan son Ferrari olması, sıra dışı tasarımı, teknolojisi ve birçok özelliğiyle bugün bile aranan bir süperspor otomobil olmayı sürdürüyor.
Ferrari F40 iç mekan sadeliğiyle öne çıkıyordu
İç mekanda da ince ve sportif Recaro marka koltuklarda 4 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri vardı. F40, ince ve üç kollu Momo marka bir direksiyona sahipti.
F40'ın tasarımında detaylar öne çıkıyor
Ferrari F40’ta, Formula 1 araçlarında olduğu gibi jant üzerinde tek bijon cıvatası vardı ve bunun ortasında da bir kopilya bulunuyordu.
Ferrari F40 ön kaput ile birlikte devasa motor kaputu vardı
Bagajı neredeyse yok denebilecek kadar küçük olan F40’ın motor kapağı öne doğru açılıyordu. Ortadan motorlu bu araçta görev yapan çift turbo V8 motor, aracın boylamasına yerleştirilmişti.
Ferrari F40 dönemin en verimli motoru
Ferrari F40’ta görev yapan 2,9 litrelik çift turbo V8 motor 478 HP güç ve 577 Nm tork üretiyordu.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.