Audi 90’lı yıllarda seri üretimine başladığı alüminyum karoseri, güçlü turbo dizel motorları ve tasarımlarıyla adından bahsettiriyordu. Bu dönemde Audi modelleri teknolojileriyle de ünlenmişti. Amerikalı tasarımcı Freeman Thomas, dönemin Tasarım Başkanı Peter Schreyer'in yönetiminde Audi TT Coupe’yi tasarladı. Eylül 1995'te Frankfurt Otomobil Fuarında tanıtılan TT’nin model adı, Alman üreticinin NSU ile DKW marka motosikletleriyle büyük başarıları yakaladığı Man Adası'ndaki efsanevi Tourist Trophy’den esinlenildi. Ayrıca NSU TT model adı da Audi TT’nin isminde etkili oldu. Audi yönetimi, 1995’te tanıtılan konseptin üzerinde çok fazla değişiklik yapmadan TT modelini 1998’de seri üretime geçirdi. Bir yıl sonra Audi, TT Roadster versiyonunu pazara sundu. Audi A3 ve VW Golf IV' ile aynı platforma sahip olan birinci nesil Audi TT Macaristan'da Audi Hungaria Motor Kft tarafından üretildi. Boyalı TT gövde elemanları Ingolstadt'tan (Almanya’dan) demiryoluyla son montajın yapıldığı Györ'e (Macaristan’a) ile taşınıyordu. Bu üretim yöntemi 2013’e kadar devam etti.
- 12 Mayıs 2023
Birinci nesil Audi TT
Birinci nesil Audi TT, yuvarlak hatlara sahip tasarımıyla ve özellikle tavanıyla dikkat çekiyordu. Bu araçta 150 HP ve 225 HP gücünde dört silindirli turbo ile 250 HP’lik V6 seçenekleri vardı. Ayrıca Audi TT quattro Sport 240 HP üreten 4 silindirli motoruyla TT ailesinde yerini aldı. Bu özel versiyon 1.168 adet üretildi. İlk nesil Audi TT Coupe (Tip 8N) 2006 ortasına kadar 178.765 adet üretildi. 1999 ile 2006 yılları arasında tam olarak 90.733 adet Audi TT Roadster üretildi.
İkinci nesil Audi TT
İkinci nesil TT, 2006 yılında Coupe ve 2007 yılında Roadster gövde tipiyle pazara sunuldu. Ayrıca ikinci nesil TT, Audi A3 platformuna dayanıyordu. Audi manyetik sürüş özelliği ile adaptif amortisörler ilk kez kullanıldı. Opsiyon olarak sunulan bu teknoloji, amortisörleri sürekli olarak yol profiline ve sürücünün tarzına göre uyarlıyordu. 2008 yılında, 272 HP gücündeki 2 litre turbo motora sahip olan TTS pazara sunuldu. 2008 yılında dizel motorlu TT 2.0 TDI quattro seçeneği TT model ailesine eklendi. 2009’da ise yollara çıkan 340 HP gücündeki TT RS’i 2012’de 360 HP’lik TT RS plus izledi.
Üçüncü nesil Audi TT
2014 yılında pazara sunulan üçüncü nesil Audi TT, önceki nesline göre hafifledi. Bu aracın 2.0 TFSI motora ve manuel şanzımana sahip TT Coupe seçeneği sadece 1.230 kg ağırlığındaydı. Multimedya ekranı, dijital gösterge paneli, gibi yeniliklere sahip olan TT’nin RS seçeneği OLED aydınlatma teknolojisine sahipti. TT ailesinin TT S seçeneği 310 HP gücünde 2 litrelik turbo motora sahipti. 2016’da tanıtılan TT RS Coupe’de görev yapan 2,5 litrelik 5 silindirli turbo motor 400 HP gücündeydi. Bu motor üst üste “Uluslararası Yılın Motoru” seçildi. Audi, Nardo Gri renginde ve 100 adetle sınırlı Audi TT RS Coupe özel serisi ile 2023 yılında Audi TT'nin 25’inci yıl dönümünü kutluyor.
Audi Macaristan fabrikası 30 yaşında
Audi, sadece motor üretmek için 1993’te Macaristan fabrikasını kurdu. Ingolstadt’a bağlı olan Audi Hungaria, Audi TT'nin montajını üstlendi. Şirket, 2013 yılında ise tam teşekküllü bir otomobil fabrikasına dönüştü.
Audi Macaristan fabrikası 30 yaşında
Audi Macaristan, kuruluşundan bu yana 43 milyondan fazla motor ve yaklaşık iki milyon araç üretti.
Etiketler:
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.