Ford'un tarihinde en çok sattığı modellerin başında gelen Escort, yerini 1998 yılında Focus'a bıraktığından bu yana neredeyse unutulmaya yüz tutmuşken, markanın Şanghay Otomobil Fuarı'nda tanıttığı konsepti, bu güçlü ismi yeniden karşımıza çıkartıyor. Güncel Focus'la birlikte dünyada 2012 yılının en çok satılan otomobiline sahip olan Ford'un Çin'de neden ikinci bir kompakt modeli tanıttığı sorusu akla gelebilir. Aslında bunda biraz komplo teorisi yapmak gerekebilir. Zira Çin pazarına bakıldığında pek çok markanın bu büyük ülkeye yönelik özel modelleri olduğu ortaya çıkıyor. Normal markalardan lüks premium üreticilere kadar neredeyse herkes Çin'de Avrupa'daki sınıflara tam anlamıyla denk gelmeyen ara sınıfta modeller üretiyor. Ford ise şu anda Çin'de "One Ford" stratejisine sadık kalarak küresel satışını gerçekleştirdiği otomobilleriyle başarı arıyor. Ancak dünyanın bu en kalabalık ülkesinde beklentiler oldukça farklı ve Çin'in yerel beklentilerini karşılayanlar çok daha başarılı oluyorlar. İşte Escort'un yeniden dirilişi tam da bu noktada anlamlı hale geliyor. Zira Ford büyük Mondeo'nun altında Fiesta Sedan ve Focus Sedan olmak üzere iki 4 kapılı modele sahip. Escort bu durumda ya Fiesta ve Focus Sedanı bağlayacak ya da Focus Sedan ve Mondeo arasında köprü olacak. Tasarımıyla Ford'un yeni yüzünü yansıtan ve çok temiz çizgilerin kullanıldığı Escort'un teknik detaylarıyla ilgili bir açıklama yapılmamış olsa da, oldukça başarılı olan Focus platformunun kullanılmaması için hiçbir sebep yok. Çin'e şu anda ayrı bir önem veren Ford, 2015 yılında kadar bu ülkede 15 yeni modeli piyasaya sürmeyi hedeflerken, Escort da bu 15 hedefin en önemlilerinden biri olacak.
Çin'deki binek otomobil pazarının favorisi sedan karoser olunca, Escort da geri dönüşünü bu karoserle yapacak.