Sayın Bahadır KARSLI,
DSC (Dynamic Stability Control-Dinamik Denge Kontrolü) sistemi; ABS sensörleri, direksiyon açısı, yanal ivmelenme ve sapma sensörlerinden sağlanan enformasyonları kullanarak aracın önden ve arkadan kayma durumlarını algılayarak aracın stabilitesini korumaya çalışır. Bunu yaparken motor gücüne de müdahale edilir. Ön konsoldaki DSC butonuna basıldığında, öncelikle DTC (Dynamic Traction Control-Dinamik Çekiş Kontrolü) aktive olur. DTC'de DSC gibi aynı bilgileri kullanır fakat müdahaleden önce tekerleğin yüzde 5'den daha fazla kaymasına müsaade eder. Sonuç olarak kaygan yüzeylerde aracın fiziksel sürüş limitlerine yaklaşıldığında çekiş geliştirilmiş olur. Tekerleklerdeki bir miktar kayma, momentum kazanımı için faydalıdır. CBC (Cornering Brake Control-Virajlarda Fren Kontrolü) sistemi ise özellikle virajlarda görev üstlenir. Ön ve arka içteki tekerleklerdeki frenleme basıncını bir miktar azaltır. Yüksek hızla girilen virajlardaki frenlemelerde aracın herhangi bir spin riskini kayda değer oranda azaltır.
Haberler
DSC, DTC ve CBC nedir?
BMW araçlarında kullanılan DSC, DTC ve CBC gibi sistemlerin görevi nedir? Bu sistemler arasında nasıl bir fark vardır?
- 28 Haziran 2010
Etiketler:
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.
e-Bülten aboneliğimize kayıt olmak için e-posta adresinizi giriniz.