otohaber_logo
Haberler
Cosworth imzalı Subaru Impreza
Daha önce hep Ford modellerine yaptığı müdahalelerle tanıdığımız Cosworth, bu defa özellikle ana vatanı İngiltere pazarında fanatikleri bol olan subaru Impreza’ya el attı.
Cosworth imzalı Subaru Impreza

Escort RS Cosworth, Sierra Cosworth gibi efsanevi yol otomobillerinin yanısıra bugüne kadar en çok yarış kazanmış F1 motoru DFV'nin de üreticisi olan Cosworth, bu defa farklı bir uygulama ile karşımıza çıktı. Subaru Impreza'yı ele alan fi rma, Cosworth Impreza STI CS400 ile performans anlamında hatchback sınıfının liderliğine yükseldi. Otomobil aynı zamanda 1996'dan beri üretilen ilk Cosworth motorlu model olma unvanına da sahip. CS400'de, Impreza STI'ın 2.5 lt'lik boxer 4 silindirli motoru kullanılıyor ancak Cosworth'ün turbo sistemi, egzoz ve pistonlara yaptığı eklemeler sonucunda motorun gücü 300'den 400 HP'ye yükselirken, tork da 542 Nm'ye çıkmış. Bu da yüzde 33 daha fazla güç anlamına geliyor. Tüm Impreza motorları gibi STI Cosworth'de de Aktif Supap Kontrol Sistemi (AVCS) yer alıyor. Cosworth'ün pistonlarda kullandığı teknoloji Formula 1'dekiyle aynı ve sürtünmeyi azaltırken ağırlığı düşüren bir yapıda. Egzoz, süspansiyon, frenler de Cosworth'ün elinden geçen ve performansı arttıran diğer mekanik parçalar. Süspansiyon sisteminde Subaru'nun genel yapısı korunurken Bilstein amortisörler ve Eibach yaylar otomobilin artan performansına ayak uyduruyor. CS400'ün gövde yüksekliği standart modele göre 10 mm daha düşük. AP Racing tarafından geliştirilen frenlerde önde 355 mm'ye genişletilen, 6 pistonlu diskler kullanılırken, arka diskler standart tutulmuş. Otomobilin performansı bu değişikliklerle birlikte oldukça artmış: 0-100 km/s hızlanma süresi 3.7 saniye olarak belirtilirken, 0-400 metre hızlanmasıysa sadece 12.75 saniye sürüyor. Maksimum hızsa 250 km/s'de sınırlandırılmış. Cosworth, 400 HP'lik gücü 6 ileri manuel şanzıman aracılığıyla 4 tekerleğe birden aktarıyor. Arka ve önde sınırlı kaydırmalı diferansiyele yer veren Cosworth, gücü 50:50 oranında ön ve arka aks arasında dağıtabiliyor. Şanzımanın ilk üç vitesinde karbon senkromeçler kullanılırken, vites yolları da hızlı geçişler için ayarlanmış. Kabin içindeyse Recaro koltuklar, direksiyon ve arka koltuklarda Cosworth logoları yer alırken, piyano siyahı kaplamalar da yine CS400'e özel. Sadece 74 adet üretilecek olan otomobilin gümüş, koyu gri ve kırmızı olmak üzere üç farklı karoser rengi bulunuyor. Öyle görünüyor ki Cosworth'ün Uzakdoğu felsefesinde az bulunma ve arzu edilebilirlik önde gelen özellikler. Umuyoruz bu felsefe ilerleyen vakitlerde de devam eder.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.