Bir süredir, katalog çekimlerinde yakalanan ya da model oyuncaklarının fotoğraflarıyla ortaya yavaş yavaş çıkan S Serisi için Almanya'nın en büyük liman kenti Hamburg'a gittik. Buradaki Airbus Fabrikası esas adresimizdi. Gökyüzünün Kraliçesi olarak adlandırılan A380'lerin de üretim tesis olan bu fabrika, dünyanın en çok satılan lüks limuzinin günışığına çıkması için belki de en doğru adresti. A380'lerin müşterilerine teslim edildiği hangara kurulan salonda, yeni S Serisi'nin tüm yeni teknolojilerini de, konunun uzmanları tarafından öğrendik. Ama hepsinden önce otomobilin sunumunun yapılması gerekiyordu!
Dünyanın hemen her yerinden 750'yi aşkın gazeteci ve onları taşıyan 100'den fazla servis aracı (Shuttle olarak da bilinen Viano ve envai çeşit S Serisi), Airbus Fabrikası'nın adeta bir kasaba büyüklüğündeki arazisinde ilerlerken, A380'lerin oluşturduğu manzara nefes kesiciydi. S Serisi lansmanı gelip çattığındaysa yaklaşık 1 saat sürecek olan sunumun başında, aracın, üretim merkezi olan Stuttgart'ta bir DHL uçağına yüklenişini izledik. Hamburg Filarmoni Orkestrası sanatçılarının canlı performansları, sunumdaki etkin bir detaydı. Derken zaman geldi ve sağanak yağmur altındaki gösteri başladı. Hangarın kapıları açıldığında BBC'nin ünlü TV programı Top Gear'ın gizemli yarış pilotu Stig, Formula 1'in Güvenlik aracı SLS AMG'nin yanında bekliyordu. Görüntünün fonunda, en uzakta da devasa A380. Stig aracına bindi, muhteşem 6.2 lt'lik V8'i çalıştırdı ve daireler çizerek uçağa doğru ilerlerken havai fişekler eşliğinde, Mercedes-Benz model ailesi hangara doğru geldiler. Yıldızlı markanın yeni Amiral Gemisi için oluşturdukları koridor artık hazırdı. Peşinden iki adet yeni S Serisi uzaklardan çıkageldiler, salondaki döner platforma yerleştiler. Mercedes-Benz CEO'su Dr. Dieter Zetsche "İşte karşınızda yeni S Serisi" dedikten sonra, arka kapıyı açtı. Grammy Ödüllü şarkıcı Alicia Keys karşımızdaydı. İki şarkı söyledi, hepimizi büyüledi ve sahneden indi. Tüylerimizi diken diken eden bu sunumdan sonra artık yeni S Serisi'ni inceleyebilmek mümkündü.
Yeni S Serisi'ni ilk olarak geçtiğimiz yıl, ziyaret ettiğim üretim tesisinde görmüştüm. 2 adet yeni S Serisi, üzerinde brandalarıyla orada duruyordu. Ne yazık ki görüntüleyemediğim bir durumdu. Sonra aracın, PRE-SAFE Impulse gibi yeni teknolojilerini denemek üzere Stuttgart'a gitmiştim. Derken Baturhan Boyacılar yeni S Serisi'nin "Taş Masajı" yapabilen iç mekanını incelemişti. Bütün bunların toplandığı, bitmiş bir yeni S Serisi, 0.24 Cd'lik bir rüzgar direncine sahip. Eğer dizel-hibrid bir S Serisi'nde nedir diye sorarsanız, cevabı: 0.23 Cd. 0.22 Cd'lik değeriyle Mercedes-Benz CLA bu alandaki rekoru elinde tutuyor. 2013'te Sindenfilgen'de kurulan yeni rüzgar tüneli bu başarının gizli mimarlarından. 2012'de 2.200 patent alan Mercedes-Benz, bunların 600'ünün sadece güvenlik alanında kullanıyor. Mercedes-Benz tarihindeki en kapsamlı test sürüşlerine maruz kalan yeni S Serisi, 3 boyutlu karoser mühendisliğiyle geliştirildi. Hafif alaşımlı metaller aracın karoserinin yarısını oluşturuyor ve bu da selefine 100 kg'lik avantaj sağlıyor. Yeni S Serisi'nin burulma direnci de selefinden daha iyi: Yüzde 50!
Gelelim yeni S Serisi'nin kalplerine. Şimdilik 1 benzin, 1 dizel, 2 de hibrid olmak üzere 4 farklı motor var. Şimdilik S 300 BlueTEC'i göremezsek de, dizel-hibrid versiyonun 4.4 lt/100 km'lik tüketim değeri etkileyici. Değişimi daha net anlayabilmeniz için; Janis Joplin'in şarkısında konu ettiği 6.9 lt'lik S Serisi'nin ortalama yakıt tüketimi 15.5 lt/100 km idi. A+ emisyon değerine ulaşan S 300 BlueTEC, 115 g/km'lik salımına sahip. Yeni S Serisi'nin tüm modelleri Euro 6 normlarını karşılıyor. 2014 yollara çıkacak S 500 Plug-In-Hybrid ise 75 g/km'lik emisyon değerine ve 4.0 lt/100 km'nin altında bir tüketime imza atacak.
Airmatic süspansiyonların standart olduğu yeni S Serisi, Magic Body Control ismindeki yepyeni bir teknolojiye de sahip. Ön camındaki 3 boyutlu kameralardan yolu tarayan yeni S Serisi, yoldaki tümsekleri algılayarak amortisörlerin bu darbelere hazırlıklı olmasını sağlayan bir teknolojiyi sunan ilk otomobil.
Maybach'ın yerini alacak olan Pullman tanıtılana kadar iki farklı uzunlukta üretilecek olan S Serisi, Çin'de sadece uzun olarak satılacak. İki araç arasındaki fark 130 mm.
Radarlarla arkasını tarayan S Serisi, arkadakinin gözünü fazla almasın diye ışık seviyesini beklerken düşürüyor.
Radyatör ızgarasının içinden, tamponun üstünden veya ön camdan sürekli yolu tarayan radarlar ya da sensörler sayesinde yeni S Serisi adeta kendi kendine gidebilecek kapasitede.
İki kollu direksiyon simidinin altında Mercedes-Benz logosu var. Sağ ve soldakiler için ayrı görüntüler yansıtabilen 30.7'lik ekrandan tüm bilgiler takip edilebiliyor. Hız ve devir göstergeleri de tamamen dijital.
Artık 4 değil 6 kademeli masaj yapan koltuklar kullanılıyor. Kol dayamanın içinde portatif masalar var.