Sabah işe gitmek için otomobilinize bindiniz ve kontağı çevirmenize rağmen motor çalışmadı. Birkaç denemenin ardından yine çalışmayan motor karşısında ya yetkili servis çağıracaksınız ya da çekiciyle aracı servise götüreceksiniz. Oysa fazladan para harcamak istemeyenler önerilerimizi dikkate alırlarsa sorunsuzca yollarına devam ederler.
Yıllar önce kullandığımız karbüratörlü otomobiller, soğukta ilk çalışmada zorlanırken, ECU kontrollü günümüz motorlarında bu problem neredeyse yok denecek kadar azdır. Ancak, çeşitli ihmaller sonucu ısı iletkenliği bulunan metal parçalar soğuğa karşı dirençsiz kalır. Bu durum aracın çalışmasını zorlar, ayrıca şarjı azalmış ve kutup başları oksitlenmiş aküler yeterli akımı üretmekte zorlanmaya başlar. Yani otomobilde elektrikle çalışan birçok parça soğukta çalışmak istemez. Bunun önüne geçmek için otomobilin bakımlarını düzenli
yaptırmak yeterliyken gerektiğinde yakıtın donmaması ve parçaların aşınmaması için özel katkı malzemelerini kullanmak da faydalı olacaktır.
Sabahları çalışmayan otomobil kesinlikle vitese takılıp ittirerek çalıştırılmamalıdır. Bu uygulama elektronik sistemlerin zarar görmesine
neden olurken, otomatik şanzımanlı araçlarınsa en büyük düşmanıdır. İlk çalışmadan sonra araç hareket halindeyken çıkacak ufak bir elektrik veya yakıt problemi sizi yolda bırakmak için yeterlidir. Sürücünün, olumsuzluklarla karşılaşmaması için aracının periyodik bakımlarını yaptırması ve kış mevsiminde önemli kontrollerini ihmal etmemesi gerekir.