otohaber_logo
Haberler
2013'te Çift Haneli Büyürüz
Otomotiv sektörünün önde gelen tedarikçilerinden Bosch, 11-14 Nisan 2013 tarihinde Beylikdüzü TÜYAP Fuar Merkezi’nde ziyarete açılan, OEM pazarının en önemli etkinliği Automechanika İstanbul 2013 Fuarı’nda iki standıyla yer aldı. Bosch Otomotiv Yedek Parç
2013'te Çift Haneli Büyürüz
Türkiye pazarındaki büyüme hedefleriniz nelerdir?
Murat Kutlar: Otomotiv teknolojileri Bosch'un bel kemiği. Küresel anlamda ciromuz otomobil teknolojilerinden geliyor. Otomobil yedek parçayla alakalı, Türkiye odaklandığımız bir ülke. Her sektörde olduğu gibi, normalde pazar yüzde 5 büyürken, bizim büyümemiz, 2011 ile 2012 arasında çift haneli rakamlarla olmuştu. 2013'te de bunu hedefliyoruz.
Yeni yatırım planlarınız var mı?
M.K.: Türkiye genelinde, 2012 yılı sonunda, 185 tane servisimiz var. Bunu pazara bir yatırım olarak düşünüyoruz. Dolayısıyla 2018 yılı itibariyle servis sayımızı 400'lü rakamlara çıkartmayı hedefliyoruz.
Bosch Car Service olarak, yetkili servislerle bir rekabet içinde olduğunuz söylenebilir mi?
M.K.: Garanti süresince araçlar bize gelip garantisi bozulmadan servis hizmetlerinden yararlanabiliyor. Biz bunu bir rekabet olarak görmüyoruz. Kaliteli ve profesyonel bakımımız sayesinde yollarda daha az sorunsuz araç dolaşıyor.
Bosch Türkiye'nin ürün gruplarını ve verdiği hizmetlerden bahseder misiniz?
M.K.: Biz 11 ürün grubunda ve 97.000 kalemden fazla malzemeyle faaliyet gösteriyoruz. Bunlar, dizel püskürtme sistemleri, benzin püskürtme sistemleri, fren sistemleri, filtreleme sistemleri, cam sileceklerinde kullanılan küçük motorlar, küçük motor ekipmanları, marş motorları, şarj dinamoları, silecek ve aydınlatma sistemleri ve servislerin ihtiyacı olan test ekipmanları.
Sektörden gelecek beklentileriniz nelerdir?
M.K.: Türkiye pazarı, Almanya ve diğer Avrupa ülkelerine baktığımız zaman, büyüme potansiyeli olarak çok önemli bir pazar. Biz de bunun farkındayız ve Türkiye için çok umutluyuz.
Türkiye'deki yerli otomobil üretim planları hakkında ne düşünüyorsunuz?
M.K.: Biz yedek parça alanında faaliyet gösterdiğimiz için eğer böyle bir konu gündeme gelirse otomobil üretimi için elimizdeki mevcut teknolojilerle, yapılanmamızla ve mühendislerimizle, bizlere bir görev verilecek olursa seve seve yardımcı olmaya hazırız.
Bosch eğitim merkezleri hakkında bizi bilgilendirebilir misiniz?
M.K.: Sloganımızın ve markamızın ruhunda, kalite ve hayatımızı kolaylaştıracak çözümler var. Eğitime de çok önem veriyoruz. 2007 yılında 1 milyon lira yatırımla 1000 metrekare alanda, Maslak'ta Bosch Eğitim Merkezi'ni açtık. Burada 2.500 kişiye eğitim veriyoruz. Ayrıca Şişli Endüstri Meslek Lisesi'yle çok farklı bir projeye imza attık. Sağladığımız test ekipmanları ile okulda Bosch Car Service eğitim sınıfı kuruldu. Her yıl 20-22 öğrenci bu sınıflarda ürünlerimizle ilgili eğitim alıyor. Hem şirketimiz için insan kaynağı oluşturuyoruz, hem de katma değer yaratıyoruz. Servilerimizde staj imkanı da sağlayabiliyoruz.
Arıza tespit cihazlarınız hakkında bilgi verir misiniz? Rakip firmalardan teknolojik olarak farklarınız nelerdir?
M.K.: Her türlü araç grubuna uyumlu ve arızalarını tespit edebileceğimiz cihazlarımız var. Bu cihazlarımız her yıl 4 kere güncelleniyor. Yaklaşık 700 firma bizim cihazlarımızı kullanıyor. Bir araç geldiği zaman, araç sahibinin mağdur olmaması ve servisin zarara uğramaması bizim için çok önemli. 150'den fazla marka, 230 tane araç tipine bağlantı yapabiliyoruz. Ağır vasıta üzerine bir cihaz çıkardık ve bu konuda da donanımlıyız.
Araç muayene istasyonlarıyla ilgili ortak bir çalışmanız ya da bu konuda verdiğiniz ayrı bir hizmet var mı?
M.K.: Muayene istasyonlarının kontrol listesi bellidir. Biz de servislerimizi bu konuda eğitiyoruz ve bilgilendiriyoruz. Araçlar muayeneden kusurlu çıkarsa bize gelip bakım yaptırabilir ve gönül rahatlığıyla muayeneye gidebilirler.
TÜVTURK'e rakip olarak piyasaya girmeyi düşünüyor musunuz?
M.K.: Bizim böyle bir amacımız yok. Yedek parça alanında hizmet veriyoruz ve Bosch Car Service çatısı altında müşterilere kaliteli hizmet vermek asıl amacımız.
Sosyal medya ve internetteki faaliyetlerinizi anlatır mısınız?
M.K.: Sosyal medyaya biz de pek çok firma gibi önem veriyoruz. Bu konuda kendimizi devamlı geliştiriyoruz. Sosyal medyayla ilgili, Almanya merkezli çok önemli çalışmalar var. Aracınıza en ucuz akaryakıtı nereden alabilirsiniz, en yakın servis noktası nerede gibi hizmetleri kısa zamanda faaliyete geçirmeyi hedefliyoruz.
Bosch, 2.500 Kişiye Eğitim Verdi
2007 yılında hizmete açılan Bosch Eğitim Merkezi'nin, Bosch Otomotiv servis ağına, bağımsız servislere, meslek lisesi öğrencilerine ve öğretmenlerine eğitim verdiğini ifade eden Kurtlar "Geçen yıl itibarı ile 2.500 kişi eğitim aldı. Şişli Endüstri Meslek Lisesi'yle de çok farklı bir projeye adım attık. Sağladığımız test ekipmanları ile okulda Bosch Car Service eğitim sınıfı kuruldu" dedi.
Bosch Car Service'lere ve Bosch Eğitim Merkezleri'ne yapılan yatırımlarla, nitelikli iş gücü sağlanılması amaçlanıyor.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.