otohaber_logo
Haberler
Yüksek Giriş
Mercedes-Benz’in üçüncü nesil A Serisi’yle birlikte yepyeni bir tarza bürünen kompakt sınıf ailesinin en yeni üyesi crossover GLA olurken, tasarımdan donanıma kadar neredeyse her detay A Serisi’nden alınmış.
Yüksek Giriş
Yerden yükselmek otomobil dünyasında üreticiler için daha fazla para kazanmak, tüketiciler içinse daha fazla prestije kavuşmak anlamına geliyor. Yani ortada iki taraf için de karlı ve keyifli bir anlaşma var. Bir taraf daha fazla kazanırken karşı taraf ödediği fazla paranın karşılığında toplumdaki statüsünü yükseltiyor. Geçmişte bu anlaşma için daha çok büyük modelleri tercih etmek zorunda kalan tüketiciler özellikle son 10 yılda SUV trendini kompakt sınıfa doğru yönlendirirken, bu akımın en yeni takipçisi Mercedes-Benz'den geliyor. G Serisi gibi gerçek bir arazi canavarından lüks dev GL'ye kadar hali hazırda 4 yerden yüksek model sunan Almanlar şimdi de sırayı kompakt sınıfta GLA'ya veriyorlar. Markanın halen A, B ve CLA Serileri'nde kullandığı kompakt sınıf platformunda üretilecek olan GLA, tasarım konusunda özellikle A Serisi'ne sadık kalırken aracın boyutlarında A Serisi'ne göre belirgin değişiklikler var. 4417 mm ile A Serisi'nden 125 mm uzun olan GLK'nın 1494 mm'lik yüksekliği de hathcback kardeşinden 61 mm fazla. Opsiyonel olarak sunulan elektrikli bagaj kapağının ardında 421 ile 1235 litre arasında değişen bir bagaj hacmi sunan GLA'nın arka koltuklarında sırtlık eğiminin ayarlanabilmesi sayesinde hacmi ihtiyaçlara uygun olarak anlık değiştirmek de mümkün. Frankfurt Otomobil Fuarı'nda ilk sunumu yapılacak olan GLA Serisi Mart 2014'te Almanya'da yollarla buluşacak. Türkiye'ye de önümüzdeki ilkbaharda gelmesi beklenen GLA'da ilk etapta A Serisi'nden tanıdığımız iki benzinli iki de dizel motor görev yapıyor. 1.6 lt 156 HP ve 2.0 lt 211 HP'lik benzinlilere 2.1 lt 136 ve 170 HP'lik dizeller eşlik ediyor. Standart olarak tüm motor seçeneklerinde güç sadece ön tekerleklere aktartılırken, en güçlü iki motorda 4 tekerlekten çekiş seçeneği de mevcut.

Yazı: Eray Özgür


Aracın Almanya fiyatının 30.000 Euro'dan başlaması beklenirken, Türkiye için CLA 200 civarında bir etiket mantıklı.


Audi Q3 ve BMW X1'le rekabet edecek olan GLA'da tarz ön planda tutulurken, arazi yeteneği için çok da büyük beklentilere girmemekte fayda var.


Önce B, sonrasında sırasıyla, A ve CLA Serisi derken şık kokpit bu kez karşımıza GLA Serisi'nde çıkıyor.


Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.