otohaber_logo
Haberler
Yolunuz Cehennem Olmasın
Yaz mevsimiyle birlikte sıcak havanın etkisiyle daha fazla yorulan soğutma sisteminde, bir de aracın bakımları ihmal ediliyorsa motorun harareti kaçınılmazdır. Motor hararet yaptığında ise sonu gelmiş bile olabilir.
Yolunuz Cehennem Olmasın
Kredi kullanarak veya tüm birikimlerinizi yatırıp satın aldığınız otomobilde, konu bakım olunca belli bir süre sonra genelde ihmal edilir. Bu ihmallerde, aksatılan periyodik bakımlardan soğutma sistemi de genellikle nasibini alır. Hata affetmeyen soğutma sistemi ihmale gelmediği için hararet gibi pahalı yüksek masraflara yol açacak bir sorunla uğraşmak zorunda kalabilirsiniz. Soğutma sistemi, motorun gerekli çalışma sıcaklığında gücünü üretmesi için görev yaparken, fanın arızalanıp çalışmaması, fan müşirinin bozulması, su pompasının yeterli basıncı oluşturamaması, peteklerinin tıkanması, termostatın çalışmaması, sistemde oluşan kaçaklar, sürücünün devirsiz araç kullanması veya motorun sınırlarını zorlaması harareti kaçınılmaz kılar. Yukarıdaki sebeplerden bir tanesi bile motorun hararet yapmasını kolaylaştırır. Motor hararet yaptığı zaman yükselen sıcaklık değeri kırmızıya geldiğinde, ısısı yükselen motorda çeşitli sorunlar ardı ardına başlar. Motor kaputundan çıkan dumanları gördüğünüzde yani hararet problemiyle karşılaştığınızda otomobili güvenli bir şekilde yolun kenarına çekin. Eğer fan çalışmıyorsa motor hemen stop edilmelidir. Çünkü motor çalıştıkça hararet yükselir ve iç parçaların yanma-bozulma riski artar. Fan çalıştığı halde gösterge panelinde hararet yükseliyorsa ve radyatör kapağından buhar çıkmıyorsa radyatörde su kalmamıştır. Bu durumda genleşme kabından veya radyatör kapağından su konulmalıdır. Ancak bu konuda deneyimsizseniz hiç denemeyin. Diğer bir ihtimal de hararet göstergesi yüksek, radyatör kapağından da buhar çıkıyorsa motor stop edilmemeli ve rölantide çalışırken sıcaklığın düşmesi beklenmelidir. Fakat değişen bir şey yoksa yine radyatör kapağını büyük bir bez yardımıyla yavaşça açmalısınız. Bu noktada çok dikkatli olmalısınız çünkü içerideki basınçlı sıcak su oldukça tehlikelidir ve yanma riski yaratır. Radyatör kapağını açmayı başarırsanız hemen ılık su ilave etmelisiniz. Tüm bunların sonucunda aracınızı en kısa sürede yetkili servise götürmeniz gerekiyor. Çünkü motorun silindir kapak contası da yanmış olabilir. Ardından pistonlar genleşerek silindirlerin içerisinde sıkışmıştır. Kısaca motorun iç yapı parçaları düzensiz ısınıp genişlediği için bir nevi "kanser" olmuştur. Tedavisi ise oldukça pahalıdır. Şunu unutmayın ki hararet sonucu servise girdiğinde tüm tatil birikimlerinizi otomobiliniz için harcayabilirsiniz. Oysa aracın bakımları yetkili serviste yapılsaydı, sürüş sırasında hararet göstergesi kontrol edilseydi ve radyatördeki sıvı miktarı tamamlansaydı kısaca bakımlar yapılsaydı her şey ekonomik ve istendiği gibi olacaktı. Yani önlemi almazsanız karşılaşacağınız sorunlarla da baş etmek zorunda kalacaksınız. Hatırlatması bizden.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.