Haberler
Yolunuz Cehennem Olmasın
Yaz mevsimiyle birlikte sıcak havanın etkisiyle daha fazla yorulan soğutma sisteminde, bir de aracın bakımları ihmal ediliyorsa motorun harareti kaçınılmazdır. Motor hararet yaptığında ise sonu gelmiş bile olabilir.
- 17 Mayıs 2013
Kredi kullanarak veya tüm birikimlerinizi yatırıp satın aldığınız otomobilde, konu bakım olunca belli bir süre sonra genelde ihmal edilir. Bu ihmallerde, aksatılan periyodik bakımlardan soğutma sistemi de genellikle nasibini alır. Hata affetmeyen soğutma sistemi ihmale gelmediği için hararet gibi pahalı yüksek masraflara yol açacak bir sorunla uğraşmak zorunda kalabilirsiniz. Soğutma sistemi, motorun gerekli çalışma sıcaklığında gücünü üretmesi için görev yaparken, fanın arızalanıp çalışmaması, fan müşirinin bozulması, su pompasının yeterli basıncı oluşturamaması, peteklerinin tıkanması, termostatın çalışmaması, sistemde oluşan kaçaklar, sürücünün devirsiz araç kullanması veya motorun sınırlarını zorlaması harareti kaçınılmaz kılar. Yukarıdaki sebeplerden bir tanesi bile motorun hararet yapmasını kolaylaştırır. Motor hararet yaptığı zaman yükselen sıcaklık değeri kırmızıya geldiğinde, ısısı yükselen motorda çeşitli sorunlar ardı ardına başlar. Motor kaputundan çıkan dumanları gördüğünüzde yani hararet problemiyle karşılaştığınızda otomobili güvenli bir şekilde yolun kenarına çekin. Eğer fan çalışmıyorsa motor hemen stop edilmelidir. Çünkü motor çalıştıkça hararet yükselir ve iç parçaların yanma-bozulma riski artar. Fan çalıştığı halde gösterge panelinde hararet yükseliyorsa ve radyatör kapağından buhar çıkmıyorsa radyatörde su kalmamıştır. Bu durumda genleşme kabından veya radyatör kapağından su konulmalıdır. Ancak bu konuda deneyimsizseniz hiç denemeyin. Diğer bir ihtimal de hararet göstergesi yüksek, radyatör kapağından da buhar çıkıyorsa motor stop edilmemeli ve rölantide çalışırken sıcaklığın düşmesi beklenmelidir. Fakat değişen bir şey yoksa yine radyatör kapağını büyük bir bez yardımıyla yavaşça açmalısınız. Bu noktada çok dikkatli olmalısınız çünkü içerideki basınçlı sıcak su oldukça tehlikelidir ve yanma riski yaratır. Radyatör kapağını açmayı başarırsanız hemen ılık su ilave etmelisiniz. Tüm bunların sonucunda aracınızı en kısa sürede yetkili servise götürmeniz gerekiyor. Çünkü motorun silindir kapak contası da yanmış olabilir. Ardından pistonlar genleşerek silindirlerin içerisinde sıkışmıştır. Kısaca motorun iç yapı parçaları düzensiz ısınıp genişlediği için bir nevi "kanser" olmuştur. Tedavisi ise oldukça pahalıdır. Şunu unutmayın ki hararet sonucu servise girdiğinde tüm tatil birikimlerinizi otomobiliniz için harcayabilirsiniz. Oysa aracın bakımları yetkili serviste yapılsaydı, sürüş sırasında hararet göstergesi kontrol edilseydi ve radyatördeki sıvı miktarı tamamlansaydı kısaca bakımlar yapılsaydı her şey ekonomik ve istendiği gibi olacaktı. Yani önlemi almazsanız karşılaşacağınız sorunlarla da baş etmek zorunda kalacaksınız. Hatırlatması bizden.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.
e-Bülten aboneliğimize kayıt olmak için e-posta adresinizi giriniz.