otohaber_logo
Haberler
Yıldönümü: Lexus 20 yaşında
Toyota, Amerika pazarını hedef alarak Lexus markasını üretmeye başlarken bu lüks markanın 20 yılda bu kadar çok yol kat edeceğini, belki kendisi bile tahmin etmiyordu.
Yıldönümü: Lexus 20 yaşında


Japon otomobillerine karşı yapılan, ucuz ve taklitçi benzetmeleri 80'li yıllarda bir değişim içine girmişti. Bu kötü imajın yok olmasındaki en büyük pay Toyota'nındı. Çünkü bu marka, sorunsuz, sağlam ve oldukça ekonomik modeller üreterek tüm dünyada pazar payını sürekli arttırıyordu. Markanın en lüks modelleri; Century, Cressida ve Crown'du ancak bunlar daha çok Uzakdoğu pazarına hitap ediyordu. Toyota'nın prestijli ve büyük bir modele ihtiyacı vardı. Bu amaçla 1983 yılında çalışmalara başlayan Japonlar bir model geliştirdi. F1 isimli bu proje, Honda'nın Acura'yı 1986 yılında tanıtmasıyla hızlandı. Toyota, F1 projesinde ortaya çıkan prototiplerin son halini farklı yol ve iklim koşullarında test ettikten sonra ilk model, üretim bantları için hazırdı. Ortaya çıkan bu araç, 4.0 lt'lik V8 motora sahip, arkadan itişli, 4 kapılı bir sedandı. 1988 yılının sonlarında, 1989'un başlarında üretime başlayan bu dev otomobil, Japonya'da Toyota Celsior adıyla satılırken, Amerika'da Lexus markası altında LS 400 modeliyle sunuldu. Her zaman olduğu gibi yeni bir otomobil markası eleştirilecekti. Ancak Lexus'un arkasında Toyota vardı ve herkes LS 400'ü gördüğü zaman çok şaşırdı.

Lexus, 1989 yılında önce Amerika'da ardından Avrupa'da satışa sunuldu. Çok sayıdaki otomobil dergisi LS 400'ü BMW 735i/750i ve Mercedes-Benz 500 SEL/560 SEL ile karşılaştırdı. Bu modellere ek olarak, Amerikalılar Cadillac Seville STS'i, İngilizler Jaguar XJ Serisi'ni ve Almanlar da Audi V8'i üst sınıfa ekleyerek farklı kombinasyonlarda karşılaştırmalar yaptılar. İlk Lexus bu karşılaştırmalarda birinci olamadı ama sonuncu da değildi! Rahmetli Özdemir Sabancı'nın da makam otomobili olan LS 400, özellikle düşük yakıt tüketimi sunan V8'i, otomatik şanzımanı ve birçok özelliğiyle kısa zamanda adından sıkça söz ettirdi. Japonlar biraz daha ekonomik bir model olan ES 250'yi LS 400'den sonra çıkarttılar. Toyota Camry platformu üzerinden geliştirilen bu model sadece Amerika pazarına sunuldu. Mercedes-Benz S Serisi Coupe (W126-SEC), Cadillac Eldorado, Lincoln Mark VII ve Jaguar XJS'nin tasarımlarının eskidiği bir dönemde Lexus, satışa sunduğu SC 400 ile ABD pazarını adeta bombaladı. 2 kapılı, 4 kişilik bir coupe olan SC 400 etkileyici bir tasarıma sahipti. LS 400'de kullanılan 4.0 lt'lik V8, bu araçta da görev yapıyordu.

ABD'nin Bağımsız Otomobil Kuruluşları" tarafından yapılan "En Sorunsuz Otomobil" araştırmalarında Lexus, ilk 10'un değişmeyen markasıydı. Toyota, Cressida'yı ABD pazarından çekerek onun da yerini dolduracak GS 300'ü Avrupa ile birlikte 1994'de satışa sundu. 1995'de LS 400'ün ikinci nesli satışa sunuldu. Bu versiyon, daha fazla elektronik sistem, konfor ve müşteri memnuniyeti sunuyordu. Lexus, 1996 yılında daha lüks bir Land Cruiser (HDJ 80) olarak Lexus LX 450'yi pazara sundu. Lexus'ün heyecan verici tarihinin ardından 1999 yılında IS 200 ile orta sınıfa hitap eden bir model geliştirildi. Lexus, ilk SUV'u RX 300'ü hibrid teknolojisiyle üretmeye başladı. Ardından 2001 yılında üretilen ikinci nesil SC, katlanabilir sert tavanıyla öne çıkıyordu. 2002 yılında ise GX 470 ile Lexus modelleri genişlemeye devam etti. Toyota Motor Corporation, Toyota'nın Avrupa ve ABD pazarındaki kotasını doldurmamak için orta ve üst sınıfta Lexus'ü sunarken; Camry, Crown, Supra ve Cressida gibi modellerinin de sonu oldu.

Bugün Lexus'un ABD pazarına sunduğu 2009 model yelpazesinde; 4 kapılı sedanlarda; LS, GS, IS ve ES, SUV'larda; LX, RX ve GX modelleri yer alıyor. Hibrid versiyonlar, GS, LS ve RX modellerinde mevcutken, SC ve IS'in katlanabilir metal tavanlı seçenekleri bulunuyor. Lexus'ü performanslı otomobiller kategorisinde IS-F temsil ediyor. Lexus, Türkiye Distribütörü Toyotasa tarafından düzenli olarak ithal edilmeyen, sadece özel müşteriler için getirilen bir marka. Ancak 1994 yılından 2008'e kadar düzenlenen otomobil fuarlarının farklı yıllarında bu markanın modellerini yakından tanıdık. Lexus, tüm dünyada 2008 yılında yaklaşık 430.000 adet araç sattı. Bu araçların yüzde 60'ı Kuzey Amerika pazarında, yüzde 17'si ise Avrupa'da satıldı. Lexus'lerin geri kalanı yani yüzde 33'ü ise; Çin, Kuveyt, Dubai gibi ülkelere satıldı.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.