otohaber_logo
Haberler
Yıldönümü: Bentley 90 yaşında
Lüks ve performansın zirvesinde bulunan markaların başında gelen Bentley, Ocak 1919’da atılan temellerinin ardından 2009 Ağustos’unda tanıttığı Mulsanne modeliyle 90 yıllık öykünün son taşını da yerine oturttu.
Yıldönümü: Bentley 90 yaşında

Günümüz şartlarında yeni ve bağımsız bir otomobil markasının ortaya çıkması oldukça zor. Geçmişteyse yeni bir markanın doğuşu, tasarımı ve prototipinin üretilmesi zahmetli ve uğraş gerektiren bir olaydı. Aslına bakarsanız geçmişte de yeni bir markanın ortaya çıkması pek kolay olmuyordu. Ancak hayattaki her şeyini otomobil ve motorsporlarına endeksleyen az sayıdaki kişiden birisi olan Walter Owen Bentley, 1'inci Dünya Savaşı'nın bitmesinden 1 yıl sonra kendi otomobillerini üretmek gibi zor ve riskli işe girdi.


İşte Walter O Bentley de, Londra'nın kuzeyinde bulunan bir atölyede ilk prototiplerini üretmeye başladı. Walter O Bentley, birçok maddi zorluğa karşı ürettiği ilk prototiplerini aynı yıl yani 1919'da üretime dönüştürmeyi başardı. Hem motorsporlarında yarışmak hem de caddelerde kullanılmak üzere geliştirilen Bentley'in ilk modeli, 3.0 lt'lik 4 silindirli 70 HP'lik motoru ve uzun veya kısa şasi alternatifl eri sunarken dönemi için şaşırtıcı bir şekilde lastik seçeneklerine sahipti. Farklı özelliklere Bentleyler'in ayırt edilebilmesi için radyatör üzerinde kırmızı, mavi ve yeşil logolar kullanılıyordu. Bentley 3 l, ilk kez 1924'de LeMans yarışını kazanırken İngiliz üretici 1930'da Londra Motor Show'da 8 lt'lik lüks otomobilini tanıttı. Maksimum hızı 100 km/s'ye ulaşan bu araç lüks ve performansıyla Bentley'in gelecekteki çizgisini belirleyecekti. Bentley, hızlı çıkışının ardından 1931'de mali kriz içerisine girdi ve Bay Bentley, şirketi 1931 yılında Woolf Barnato'ya devretti. Aynı yıl yeniden el değiştiren Bentley bu sefer Rolls Royce'a devredildi. W O Bentley ise Lagonda markasında çalışmaya başladı.

1933 yılında üretime başlayan 3.5 l, yüksek sıkıştırma oranına sahip, çift kompresörlü motoruyla ortalama 14.0 lt/100 km yakıt tüketiyordu. Bentley'in 1953 yılında Muller tarafından üretilen Continental R, modeli helezon yaylı süspansiyonları, bağımsız aksları ve konforlu iç mekanıyla öne çıkıyordu. Rolls Royce'dan alınan 6 silindirli motoruyla bu araç 180 km/s'ye ulaşıyordu. 1955 yılında üretimine başlayan Bentley S Serisi, uzun boyu, geniş ve konforlu iç mekanının yanında 4 kapılı, coupe ve cabrio seçenekleriyle birlikte 1965'e kadar üretildi. Rolls Royce Silver Cloud ile kardeş model olan S Serisi'nde Rolls Royce'dan alınan 6.2 lt'lik V8 motor adeta ışıldıyordu. Köşeli hatlara sahip heybetli tasarımı, V8 motoru ve 3 kademeli otomatik şanzımanıyla Bentley Mulsanne, iç mekanda sırı dışı bir konfor sunuyordu. Diğer tüm Bentleylerde olduğu gibi tamamı el işçiliğiyle üretilen bu modelin ahşap ve deri kaplı iç mekanında her malzeme özenle seçilir ve üretilirdi. 1982 yılında üretimine başlanan Mulsanne Turbo'nun maksimum hızı 224 km/s'di.

1998 yılında Bentley Arnage ile Rolls Royce Silver Seraph kardeş modellerinin üretimine başladıktan sonra iki üreticinin yolları ayrıldı. Rolls Royce BMW AG'ye, Bentley ise VW Group'a satıldı. Bentley, 2003 yılında çıkarttığı Continental GT Coupe ile Continental serisinde yeni bir başlangıç yaparken, Azure, Brooklands ve Arnage ise markanın lüks yüzünün modern çizgilerini temsil ediyor. Bentley Motors'un Kaliforniya'da tanıtılan yeni Mulsanne modeli 2010 yılının ikinci yarısından itibaren Crewe'de üretime başlayacak. İngilizlerin gözde markaları arasında bulunan Bentley, Türkiye'ye Doğuş Otomotiv tarafından ithal ediliyor. İstanbul Ortaköy'de bulunan showroomunda 2009'un ilk 7 ayında 7 adet, 2008'de ise toplam 12 adet Bentley satıldı. Binlerce farklı opsiyonel donanımlarıyla birlikte Bentley, gelecek yıllarda da bir çok otomobil tutkununun hayallerini süslemeye devam edecek.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.