otohaber_logo
Test Merkezi
Yepyeni Station
Tasarımıyla yepyeni bir station olarak karşımıza çıkan Logan MCV, geniş yaşam alanı ve bagaj hacmiyle beklentileri karşılarken, 33.500 TL’lik fiyat cezbedici.
Yepyeni Station
Station karoser yükleme ihtiyaçlarını karşılayabildiği için, bir hatchback karoserden daha az çekici olmak zorunda değil. Bir de rekabetçi fiyatla satılıyorsa beklentileri daha düşük seviyede de tutmak zorunda değilsiniz. Bunun en güzel örneğini Dacia, Logan MCV ile veriyor.
İlk kez 2006 yılında yollara çıkan, Türkiye'de 2007 yılında satılmaya başlanan Dacia Logan MCV'nin yeni nesli, station sınıft a en cazip fiyatı, göze hitap eden tasarım ve zenginleştirilen donanımıyla veriyor.
Logan MCV'nin birinci nesli 4473 mm uzunluğundayken, yeni nesilde uzunluk 19 mm arttırılmış. 2630 mm'lik dingil mesafesi de 4 mm arttırılmış. Bu artışlara rağmen selefinden daha dinamik görünen yeni Logan MCV'de iç mekan genişliğinden ödün verilmediği gibi tasarıma da önem verilmiş. Geniş yaşam alanı sunabilen kabinde görüş açıları konusunda da sorun yaşanmıyor.
Otomobilin içerisine geçtiğimizde selefine göre daha modern hissettiren bir orta konsol tasarımıyla karşılaşıyoruz. Bunda 2.300 TL'ye alınabilen navigasyon ve 7 inçlik multimedya sistemi etkili oluyor. Bu sistemin üstündeki USB girişi sayesinde medya dosyalarına da ulaşılabiliyor. Logan MCV'de motor yelpazesi geniş tutulmamış. Her ikisi de 75 HP olan motorlardan benzinli olanı 1,2 lt, turbo dizel olanı ise 1,5 lt hacme sahip.Bir diğer yakıt alternatifi ise fabrika bantlarından LPG sistemiyle donatılmış olarak inen 1,2 lt motor ile sunuluyor. Her üç versiyonda da sadece 5 ileri manuel şanzıman sunuluyor.
Sürüş organizasyonunda direksiyonu başına geçtiğimiz 1.5 dCi hızlanma konusunda tatminkar bir tecrübe yaşatmasa da iddialı olduğu konu yakıt ekonomisi. Logan MCV 1.5 dCi, fabrika verilerine göre 3,9 lt/100 km'lik ortalama yakıt tüketimi sunuyor. Turbo dizel motor ile sunulan Eco Mode motor ve klima sistemini ayarlayarak yüzde 10'a ulaşan tasarruf sağlayabiliyor.
ABS, AFU, ASR ve ESP gibi elektronik yardımcıların standart olarak sunulması Logan MCV'nin güvenliğini arttırıyor. Genel olarak bakıldığında Logan MCV, daha iyi görünen, daha ekonomik yakıt tüketen, daha zengin donanımlı ve hala cazip fiyatlı station olarak yoluna devam ediyor.
SONUÇ: Dacia'nın halihazırda çok yönlü kullanıma uygun, 5 ve 7 koltuklu Lodgy ve ticari sınıft a da Dokker modelleri bulunuyor. Ama fiyat olarak daha uygun bir model olan Logan MCV daha geniş kitlelere ulaşabilir.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.