Işıltılı bakışların bir otomobilde ne kadar önemli olduğunu ilk fark eden markalardan biri olan Audi, orta sınıf temsilcisi A4'ü makyajlarken de bunu unutmuyor. Ürettiği modellerde bir aile görünümü sunmayı seven Audi, A4'ün makyajında da güncel A8 ile başlayıp yeni A6 ile devam eden felsefeyi ön planda tutmuş. Makyajdan önce geleneksel yapılı olan farların içindeki dalgalı LED'lerden oluşan gündüz farları makyajla birlikte keskinleşen farları çevreleyip daha sert bir hale bürünürken, LED'ler de artık nokta nokta yerine tek parça bir ışık şeridi haline gelmişler. Audi'nin "Single Frame" adlı marka ızgarasının üst köşeleri yeni modelde daha belirgin bir yapıya bürünürken, ızgaradaki Audi logosu da üç boyutlu olmuş. Değişen tamponlar da eklenince makyajlı A4'ün ön görünümü modelin sportif türevi olan A5 ailesine çok yakınlaşmış. 2014 yılında tamamen yenilenecek olan Audi A4, o tarihe kadar taşıyacağı yeni kıyafeti sayesinde güncel modelle karşılaştırıldığında daha güçlü ve yalın bir görünüme kavuşmuş. A4 ailesinin tüm modellerini kapsayan makyajın arka bölüme olan etkisi hem station hem de sedan A4'lerde stoplarda görülüyor. Donanıma göre LED'lerle süslenen stoplar daha keskin bir hale gelmişler. Makyaj sonrasında uzunluğu milimetrik olarak değişen A4 ailesinin sedanda 480 litre station versiyon Avant'ta ise 490 litre olan bagaj hacimleriyse korunmuş. Karoserdeki değişikliklerin yanında neredeyse el değmemiş gibi duran iç mekanda dikkatli bakıldığında gösterge tablosu, direksiyon simidi, vites topuzu
ve kabin içindeki kaplamalarda yenilikler yapılırken, kullanım kolaylığı açısından en önemli yenilik klima
kontrollerinde ve merkezi kontrol ünitesi MMI'da yapılmış. Motor seçenekleri elden geçirilen makyajlı
A4'te Türkiye için bir umut olan 1.4 lt'lik TFSI güç ünitesine yine yer verilmemiş. Bunun yerine mevcut motorların verimliliğinin arttırılması üzerinde durulmuş. Tümü aşırı beslemeli olan benzinli ve dizel motor seçeneklerinde baz seçeneği 120 HP gücündeki 1.8 lt'lik benzinli TFSI ünite oluşturuyor. Onun hemen üzerinde yer alan 160 HP gücündeki aynı hacimli motorun gücü 170 HP'ye çıkartılırken, ağırlığı ise 3.5 kg azaltılmış. Yapılan değişiklikler sayesinde gücü ve performansı artmasına rağmen 5.6 lt/100 km ortalama tüketim değerine sahip olan yeni motor, bu yönden bakıldığında yerini aldığı üniteye göre yaklaşık yüzde 19 yakıt tasarrufu sağlıyor. Diğer benzinli motor seçeneklerini 2.0 lt 211 HP ve 3.0 lt 272 HP'lik TFSI motorlar oluşturuyor. Bunlardan en güçlüsü olan 3.0 lt'lik seçenek şimdiye kadar sunulan 3.2 lt'lik benzinli atmosferik V6'nın yerini alırken, bu motor sadece 4 tekerlekten çekişli ve 7 kademeli S tronic otomatik şanzımanlı olarak tercih edilebiliyor. Dizellere bakıldığında beş adet 2.0 lt'lik ve iki adet 3.0 lt'lik TDI seçenek göze çarpıyor. 120 HP, 136 HP, 143 HP, 163 HP ve 177 HP'lik güç alternatiflerine sahip olan 2.0 lt'lik TDI motorların ortala tüketimleri ise 4.2 lt/100 km ile 4.7 lt/100 km arasında değişiyor. 3.0 lt'lik dizellerde ise 204 HP ve 245 HP seçenekleri sunulurken, bu motorların ortalama yakıt tüketimleri ise sırasıyla 4.9 lt/100 km ve 5.7 lt/100 km. Makyajlı A4'te sunulan en güçlü dizel olan 245 HP'lik versiyon aynı zamanda şimdiden Euro 6 emisyon normlarını karşılıyor. Standart olarak tüm motor seçeneklerinde
Start/Stop Sistemi ve enerjinin geri kazanımı sistemleriyle ortalama tüketim değerleri her versiyonda
düşürülmüş. Önden çekişli tüm A4 modellerinde 6 ileri manuel şanzıman standart olarak sunulurken,
motor ve aktarma özelliklerine göre sürekli değişken oranlı Multitronic veya 7 kademeli çift debriyajlı
S tronic otomatik şanzımanlarda standart veya opsiyonel olarak sunuluyorlar. 2.0 lt 143 HP TDI'dan
itibaren 4 tekerlekten çekiş seçeneği de sunan makyajlı A4'ün 3.0 lt'lik motorlarındaysa 4 tekerlekten çekiş sistemi quattro standart olarak sunuluyor. V6 motorlu versiyonlarda müşterilere spor diferansiyel opsiyonu da sunulurken, bu sayede motordan gelen güç, ön ve arka tekerlekler arasında mekanik olarak dağıtılabiliyor. Yeni kullanılmaya başlanan ve düz gidişte enerji harcamayan elektromekanik hidrolik direksiyon sayesinde 0.3 lt/100 km'ye varan yakıt tasarrufu sağlanabiliyor. Aktif güvenlik donanımlarında önemli iyileştirmeler yapılan Audi A4, bundan böyle tüm donanım seviyelerinde yorgunluk uyarı sistemini
standart olarak sunuyor. Sürücünün rutin davranışlarından uzaklaşması halinde bir mola vermesi için uyarı veren sistemlerle birlikte radar destekli kör nokta uyarı sistemi geriden bir araç geldiğinde ve kör noktada kaldığında da uyarı veriyor. Kamera destekli şerit takip asistanı şerit çizgilerinin kontrolsüz bir şekilde geçilmesi durumunda devreye girerken, mesafe takip özellikli hız sabitleme sistemi 200 km/s hız kadar öndeki araçla olan mesafeyi otomatik olarak ayarlıyor. Makyajla birlikte eklenen otomatik frenleme özelliğindeyse 30 km/s'ye kadar olan hızlarda bir çarpışma tehlikesinin belirmesi halinde tam frenleme otomatik olarak gerçekleşiyor. A4'ün standart sedan ve station versiyonlarının yanında aracın crossover A4 Allroad quattro ve sportif S4 versiyonları da makyajdan nasiplerini alırken, 333 HP gücündeki S4, 5.0 saniyelik 0-100 km/s hızlanmasına karşın 8.0 lt'lik bir ortalama tüketim değerine sahip ve bu değer de makyaj öncesine göre 1.4 lt/100 km daha az. 2012'nin ilk aylarında Almanya'da satışa sunulacak olan makyajlı A4, yerini alacağı modele göre yaklaşık 500 Euro daha pahalıyken, Almanya'yla yakın tarihlerde Türkiye'de de satışa sunulacak olan aracın Türkiye satış fiyatında kayda değer değişiklikler beklenmiyor.
Haberler
Yeni Yüzüyle Audi A4
Yeni BMW 3 Serisi ve makyajlı Mercedes-Benz C Serisi karşısında gücünü ve formunu korumak isteyen Audi A4, 2012 yılını yeni yüzü ve iyileştirilen tekniğiyle karşılıyor.
- 17 Kasım 2011
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.
e-Bülten aboneliğimize kayıt olmak için e-posta adresinizi giriniz.