Citroen artık tam anlamıyla geçmişine döndü. Doksanlardan iki binlerin başına kadar tasarım anlamında yaratıcılığını kaybetmiş görünen Fransız markası yeniden herkesin kabul edemeyeceği ama özgün olduğunda hemfikir olacağı otomobiller üretiyor. Yeni C4 Picasso da bu tanımı tam anlamıyla hak ediyor. Citroen'in birinci neslinde sadece Picasso adını kullandığı C4 Picasso, üçüncü neslinde özellikle yüzü ve profil çizgisiyle, aile otomobilleri sıkıcı ve sıradandır klişelerini sarsıyor. Aykırı farları, geniş cam yüzeyleri ve karakteristik siluetiyle kendini belli eden yeni C4 Picasso, 4.43 metrelik uzunluğuyla selefinden 40 mm kısa ve 1.61 metrelik yüksekliği de 50 mm azalmış. Citroen, 50 mm'lik artışla 2.785 mm'ye ulaşan dingil mesafesi, artan iz açıklıkları ve kısalan burun yapısıyla, azalan uzunluk ve yüksekliğe karşın yaşam alanı ve bagajın selef modelden daha geniş olduğunu açıklıyor. Kızaklı arka koltuklar sayesinde bagaj hacminin 537 litre ile 637 litre arasında değişmesi sağlanırken, kabinde de pek çok eşya gözüne yer verilmiş. Citroen ve Peugeot'nun oluşturduğu PSA Grubu'nun EMP2 adını verdikleri yeni platformunda üretilen yeni C4 Picasso, bu platformun ve hafif kapı ve motor kaputu gibi parçaların kullanımı sayesinde selefine göre 140 kg'ye varan bir hafifleme yaşamış. Güçleri 92 HP ile 156 HP arasında değişen 1.6 lt'lik benzinli ve dizel motor seçenekleriyle yollara çıkacak olan yeni C4 Picasso, Airdream versiyonunda 3.8 lt'lik ortalama tüketim ve 98 g/km'lik emisyon değerleriyle sınıfının en çevreci içten yanmalı motora sahip modeli oluyor.
Kokpitte dokunmatik bilgi ekranı standart olarak sunulurken, temel yapı ikinci nesilden devşirilmiş.