otohaber_logo
Haberler
Yeni Peugeot E-3008 detaylarıyla tanıtıldı
Tanıtılan Peugeot E-3008 tasarımı, menzili, teknik özellikleri, Panoramic i-Cockpit özelliğiyle dikkat çekiyor ve bu modelin Şubat 2024’ten itibaren Avrupa’da yollara çıkması planlanıyor.
Yeni Peugeot E-3008 detaylarıyla tanıtıldı

Tamamen yeni bir platforma sahip olan Peugeot E-3008’in ilk olarak iç mekanı tanıtılmıştı. Sonraki adımda kamuflajlı olarak gösterilen bu aracın resmi görselleri yayınlanmıştı ve şimdi teknik detayları da açıklandı. Fransız üreticinin en çok satılan modellerinden biri olan ve Peugeot 3008’in yerini alan E-3008, yeni STLA Medium platformuna sahip ilk model olma özelliğini de taşıyor. Sadece Fransa’da üretileceği belirtilen yeni modelde Allure ve GT donanım paketleri olacak ve 210 HP, 230 HP uzun menzil ile 320 HP’lik iki motorlu 4 tekerlekten çekişli seçenekler yer alacak.

Ayrıca E-3008’de pazara bağlı olarak hibrit motor seçeneği de sunulacak. Bu araçta obsesyon mavi, ingaro mavisi, okenit beyaz, inci siyah, tekno gri ve titanyum gri renk seçenekleri bulunuyor. Ayrıca E-3008 GT’de standart olarak çift renkli ve parlak siyah tavan alternatifi de var.


 

1 / 13

Peugeot E-3008’in tasarımı

Peugeot E-3008’in tasarımı

Peugeot’nun üç pençeli ışık imzasına sahip E-3008 modelinin farları ve ızgarası dikkat çekiyor. Full LED farlara sahip olan bu araçtaki 3008 yazısı da görünümü zenginleştiriyor.

2 / 13

Peugeot E-3008’in boyutları ve bagaj hacmi

Peugeot E-3008’in boyutları ve bagaj hacmi

Uzunluğu 4542 mm olan E-3008, 1895 mm genişliğe ve 1641 mm yüksekliğe sahip. Dingil mesafesi 2739 mm olan bu aracın rüzgar direnç katsayısı 0,28 cd olarak belirtiliyor. E-3008’in tek motorlu seçeneklerinde 520 litre bagaj hacmine var. Çift motorlu E-3008’de ise 470 litre bagaj hacmi bulunuyor.

3 / 13

Peugeot E-3008’in tasarımı

Peugeot E-3008’in tasarımı

Hatchback (fastback) tasarımıyla dikkat çeken bu aracın GT versiyonlarında 3 boyutlu üç pençeli tasarıma sahip stop lambaları dikkat çekiyor.

4 / 13

Peugeot E-3008’in aktif güvenlik teknolojileri

Peugeot E-3008’in aktif güvenlik teknolojileri

Peugeot E-3008’in aktif güvenlik teknolojilerinde çarpışma uyarılı acil tam durdurma freni, şeritten çıkma, düzeltme işleviyle aktif şerit takip sistemi, sürücü dikkat uyarı sistemi, genişletmiş trafik işaretleri uyarı sistemi, uzun menzilli kör nokta uyarı sistemi, eğim iniş kontrolü, gelişmiş çekiş kontrolü görev yapıyor. Ayrıca E-3008’de Normal mod, Eko modu, Spor mod ve çift elektrikli motorlarda 4WD modu bulunuyor.

5 / 13

Peugeot E-3008’in motor seçenekleri

Peugeot E-3008’in motor seçenekleri

Peugeot E-3008’de üç farklı güç seçeneği var. Bu aracın giriş versiyonu 210 HP gücünde tek elektrikli motora sahip. İki tekerlekten çekişli bu seçenek 73 kWh kapasiteli batarya ile 525 km menzil sunuyor. Uzun menzil seçeneğinde tek elektrikli motor ve iki tekerlekten çekişli aktarma bulunuyor. Batarya kapasitesi 98 kWh olan bu aracın menzili 700 km. İki elektrikli motorla birlikte 4 tekerlekten çekişli aktarmaya sahip olan E-3008 modeli 320 HP gücünde. Bu aracın batarya kapasitesi 73 kWh.


E-3008’in standart menzilli bataryası 30 dakikada ve uzun menzilli bataryası 30 dakikadan daha kısa sürede yüzde 20’den yüzde 80’e şarj olabiliyor. Ayrıca bu araçta akıllı şarj özelliği de bulunuyor. NMC (Nikel, Manganez ve Kobalt) kimyasal bileşimine sahip 400 V yüksek voltajlı lityum iyon batarya, zeminin altında bulunuyor ve aracın elektrikli motorunu besliyor.

6 / 13

Peugeot E-3008’in yeni platformu

Peugeot E-3008’in yeni platformu

İlk kez Peugeot E-3008’de görev yapan STLA Medium platformu hafifliği, alçak ağırlık merkeziyle öne çıkıyor. Yeni tasarımlı ön ve arka akslara sahip olan E-3008’de 2739 mm aks mesafesi var ve bu araç 10,6 metrelik dönüş çapıyla da iddialı.

7 / 13

Peugeot E-3008’in iç mekanı

Peugeot E-3008’in iç mekanı

İç mekanda 21 inçlik Panoramic i-Cockpit öne çıkıyor. 8 farklı renkte kişiselleştirme özelliği olan bu devasa parçada alüminyum çerçeve de dikkat çekiyor. E-3008 Allure donanımında ise iki adet 10 inçlik dijital panelli Peugeot i-Cockpit ve Peugeot i-Connect bağlantılı bilgi sistemi yer alıyor. Ayrıca direksiyon tasarımı ve havalandırma detayları da önemli yenliklerin bazıları.

8 / 13

Peugeot E-3008’in panoramik ekranı

Peugeot E-3008’in panoramik ekranı

Panoramik ekranın sol tarafındaki gösterge panelinde sürüşle ilgili olarak araç hızı, motor gücü, sürüş yardımcıları ve enerji akışı gibi bilgiler yer alıyor. Panoramik ekranın sağ tarafında ise sürücü ve yolcu klima ayarı, navigasyon ve medya/bağlantısı gibi işlevleri kontrol ediyor. 

9 / 13

Peugeot E-3008’in sertifikalı koltukları

Peugeot E-3008’in sertifikalı koltukları

Allure donanım seviyesinde deri ile kumaş ve GT’de deri ile Alcantara kombinasyonundan oluşan AGR sertifikalı ön koltuklar yer alıyor. GT versiyonunun koltuklarında havalandırma ile masaj yapma özelliği bulunurken arkalarda ısıtma sistemi sunuluyor.

10 / 13

Peugeot E-3008 i-Toggles

Peugeot E-3008 i-Toggles

Ön konsolunun ortasında, tamamen kişiselleştirilebilir dokunmatik i-Toggles bulunuyor. Kullanıcı bu panelde; bir kişiyi aramak, sık kullanılan bir varış noktası için navigasyonu başlatmak, kaydedilen radyo istasyonlarından birini seçmek, ideal klima sıcaklığını ayarlamak gibi en sık kullanılan 10 işleve hızlı erişim sağlıyor.

11 / 13

Peugeot E-3008’in sürüş sistemleri

Peugeot E-3008’in sürüş sistemleri

E-3008’de sunulan Drive Assist Plus sistemi ile yarı otonom sürüşe doğru bir adım daha atıyor. Bu sistem, aracın tüm sensörlerini (kameralar, radar vb.) ve bağlı navigasyon sisteminden gelen bilgileri kullanarak sürücüye yardımcı oluyor. Sürüş destek sistemleri, otoyollar veya bölünmüş yollar gibi çok şeritli yollarda sürücünün yükünü hafifletmeyi amaçlıyor. Sistem dahilinde dur ve kalk işlevi ile adaptif hız sabitleme ve şerit konumlandırma asistanı, yarı otomatik şerit değiştirme ve erken hız önerisi bulunuyor. E-3008’de isteğe bağlı olarak 4 kamera ve 12 sensöre sahip Peugeot VisioPark 360° sistemi sunuluyor.

12 / 13

Yeni Peugeot E-3008 modeli 2024’te yollarda

Yeni Peugeot E-3008 modeli 2024’te yollarda

Tamamen elektrikli olarak tanıtılan E-3008, Şubat 2024’ten itibaren Avrupa’da yollara çıkacak. Pazara göre bu araçta hibrit ve şarj edilebilir hibrit motor seçenekleri de olacak. 

14 / 13

Peugeot E-3008’in İç mekan detayları

Peugeot E-3008’in İç mekan detayları

Geri dönüşümlü malzemelere sahip iç mekanda isteğe bağlı olarak Focal marka ses sistemi de yer alıyor. 

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.