Dacia Duster, 2010’da yollara çıkmasının ardından iki nesilde toplamda 2,2 milyon adetlik satış rakamları elde etti. Yenilenen Dacia Duster, Dacia Bigster konseptinden izler taşıyor. Daha önce kamuflajlı olarak görülen ve yaz mevsiminde tahmini çizgileri basında yayılan yeni Duster, kaslı görünümüyle dikkat çekiyor. Üçüncü nesil Duster'da yeni Dacia logosu, ince ızgarası, Y şeklindeki gündüz LED farları dikkat çekiyor. Ayrıca Y şeklindeki stop lambaları, yukarı taşınan arka kapı kolları ve geri dönüşümlü plastik malzemeleri yeni Duster’ın tasarımını tamamlıyor.
Motor seçenekleri
Dacia Duster, Renault Grubu’nun CMF-B platformu üzerinden tasarlandı ve bu modelde 1.3 TCe ile 1.0 TCe Eco-G seçenekleri görev yapmaya devam ederken Ayrıca Hybrid 140 versiyonu da bulunuyor.
Duster Hybrid 140
Hibrit motorlu Duster’da 94 HP gücünde 1,6 litrelik benzinli motor ve 49 HP gücünde elektrikli motor görev yapıyor. Toplamda 140 HP gücünde olan bu seçenek, otomatik şanzımanlı olarak yollara çıkacak.
Duster TCe 130
48 Volt hafif hibrit özellikli Duster’da 130 HP gücünde 1,2 litrelik 3 silindirli turbo benzinli motora sahip.
Duster ECO-G 100
LPG’li Duster 100 HP gücünde ve bu seçenekte 50 litrelik benzin deposu ile 50 litre LPG tankı var.
Boyutları
Yeni Duster 4,34 metre uzunluğa, 1,66 metre yüksekliğe ve 1,81 metre genişliğe sahip. Bu araçta 472 litre bagaj hacmi var.
İç mekan
Yatay çizgilerin hakim olduğu iç mekanda küçülen otomatik şanzıman vites kolu dikkat çekiyor. Yeni Duster’da Expression donanımından itibaren 7 inçlik dijital gösterge paneli ve 10,1 inçlik multimedya ekranı yer alıyor. Ayrıca Extreme ile Journey donanımlarında otomatik klima var. Üst donanım olan Journey’de kablosuz şarj özelliği de sunuluyor.
Duster 4x4
Yeni Duster’ın 4x4 seçeneğinde sürüş modlarına göre ön ile arka tekerleklere güç dağılımı yapılıyor. Bu araçta Auto, Show (Kar), Çamur/Kum, Off-Road yani arazi, Eco sürüş modları bulunuyor. 4x4 seçeneği 217 mm yerden yüksekliğe sahip