Mercedes-Benz E-Serisi, tarihi boyunca orta üst sınıfın (E segmentinin) standartlarını belirleyen önemli modellerin başında geliyor. Tamamen yenilenen ve W214 kasa koduna sahip yeni E-Serisi motor özellikleri, tasarımı, konforu, dijital ve güvenlik sistemleriyle de yine sınıfının standartlarını yükseltmeyi planlıyor.
- 26 Nisan 2023
Dış tasarım
Yeni E-Serisi 4.949 mm uzunluğa, 1889 mm genişliğe ve 1468 mm yüksekliğe sahip. Bu aracın kısa ön aks uzantısı, uzun motor kaputu ve yuvarlak hatları sayesinde önceki nesline göre hem sportif hem de biraz klasik bir görünüm sergiliyor. Mercedes-Benz’in güncel tasarım dilini taşınan yeni E-Serisi far tasarımı ve üç boyutlu radyatör ızgarasıyla da iddialı bir görünüme sahip. Standart olarak LED farlara sahip E-Serisi’nde dijital aydınlatma (Digital Light) seçeneği de yer alıyor. Gizli kapı kolu seçeneği olan bu araçta iki parçalı LED stop lambaları yer alıyor.
Süspansiyon sistemi yenilendi
Süspansiyon sistemi elden geçirilen E-Serisi’nde 21 inçlik jant seçenekleri yer alıyor. Yeni E-Serisi’nde isteğe bağlı olarak sunulan teknik pakette ADS+ sürekli ayarlanabilir amortisörler ve arka aks yönlendirmesine sahip çok yönlü Airmatic havalı süspansiyon sistemi yer alıyor.
Sürüş sistemleriyle de öne çıkıyor.
E-Serisi’nin standart sürüş destek sistemleri arasında aktif fren yardımcısı, aktif şerit takip yardımcısı, park paketi sistemleri öne çıkıyor. Dikkat dağınıklığı ile aktif direksiyon yardımcısı sistemlerini isteğe bağlı olarak sunan E-Serisi’nde
LED stoplar ve bagaj
LED stoplarıyla da dikkat çeken yeni E-Serisi'nin bagaj hacmi, önceki nesilde olduğu gibi 540 litre.
Yeni E-Serisi'nde yeni nesil dijital aydınlatma sistemi seçeneği var
Standart olarak LED farlara sahip E-Serisi’nde dijital aydınlatma (Digital Light) seçeneği de yer alıyor.
Yetenekli devasa ekran
MBUX Superscreen, orta konsoldan yolcu bölümüne kadar uzanıyor. Bu sistem gelişmiş yazılım özellikleri sayesinde bilgi eğlence sistemlerine ek olarak toplantı uygulamalarını da sunuyor.
Dijital sistemler ön planda
Yatay çizgilerin yer aldığı kokpitte dijital yenilikler öne çıkarken özellikle MBUX Superscreen seçeneği dikkat çekiyor. Sürücünün görüş alanında yer alan dijital gösterge paneli, görsel olarak bu devasa panelden ayrılıyor. Yolcu ekranı olmayan versiyonlarda ise ekranın yerini farklı seçenekler alıyor. Gösterge panelinin ön bölümü, 64 renkli ambiyans aydınlatması ile aydınlatılıyor
Kişiselleştirme özellikleri ve yapay zeka öne çıkıyor.
Mercedes-Benz, kullanıcıların hangi konfor sistemlerini düzenli olarak kullandığını öğrenmesi için yapay zeka (AI) üzerinde çalışıyor. Yapay zekanın aynı koşullar altında çeşitli işlevleri otomatikleştirmesi amaçlanıyor. Böylece kişiselleştirilmiş otomasyon oluşuyor. Mercedes-Benz, şimdiden oldukça gelişmiş olan bu yeniliği 'rutin' olarak adlandırıyor. Yeni E-Serisi'nin lansmanıyla, kullanıcılar standart rutinler için şablonlar kullanabilecek. Ayrıca rutinleri kendileri oluşturma seçeneğine de sahip olacaklar. Kullanıcılar bunu yaparken, çeşitli işlevleri ve koşulları birbirine bağlayabiliyor. Örneğin, "İç sıcaklık 12 santigrat derecenin altındaysa, koltuk ısıtmasını aç ve ortam aydınlatmasını sıcak bir turuncuya ayarla" şeklinde komutlar verebiliyorlar.
Mercedes-Benz E-Serisi’nin İç mekanı büyüdü
E-Serisi’nin dingil mesafesi, önceki nesline göre 22 mm artarak 2961 mm oldu. Bu sayede iç hacmi büyüyen E-Serisi’nde baş mesafesi sürücü ile ön koltuktaki yolcu için 5 mm arttı. Ayrıca bu araçta Dijital Havalandırma Kontrollü Thermotronic sistemi sunuluyor. İsteğe bağlı olan Thermotronic yani üç bölgeli otomatik klima sisteminde ön havalandırma ızgaralarını istenen havalandırma tipine göre otomatik ayarlıyor. İstenen bölgeyi klima ekranında işaretlediğinizde hava çıkışları otomatik olarak bölgeye yöneliyor ve istenen havalandırmayı sağlıyor. Bölge seçimi her koltuk için istenen hava sıcaklığı yapılabiliyor. Havalandırma ızgaraları otomatik ya da el ile ayarlanabiliyor.
Yeni E-Serisi'nde 2 farklı ses sistemi seçeneği sunuluyor.
Standart ses sistemi 7 hoparlör ve 5 kanal 125 Watt amplifikatörden oluşuyor. Opsiyon olarak Burmester 4D surround ses sistemi sunuluyor. Burmester 4D surround ses sistemi, 21 hoparlör ve 15 kanal 730 Watt amplifikatörden oluşuyor.
Mercedes-Benz E-Serisi’nde daha ferah arka koltuklar
Arka koltuktaki yolcular için diz mesafesi 10 mm, bacak mesafesi de 17 mm arttı.
E 220 d 4Matic ve Türkiye’ye özel benzinli motora sahip E 180
Yeni E-Serisi ilk etapta E 220 d 4Matic seçeneğiyle ülkemizde satışa sunulacak
E 220 d 4Matic seçeneğinde görev yapan 2,0 litrelik dizel motor 197 HP güç ile 440 Nm tork üretiyor. Elektrikli motor ise 23 HP ek güç ile 205 Nm ek tork sunuyor. Maksimum hızı 234 km/s olan bu aracın ortalama yakıt tüketimi: 4,9-5,7 lt/100 km, 0-100 km/s hızlanması 7,8 saniye olarak belirtiliyor. 4 tekerlekten çekişli olan E 220 d 4Matic seçeneğinde 9 ileri otomatik şanzıman görev yapıyor. Bu araçta arka aks yönlendirme özelliği isteğe bağlı olarak yer alıyor.
Sadece Türkiye pazarında satılacağı belirtilen M 254 kodlu motor 1,5 litrelik silindir hacmine sahip. 4 silindirli bu motor 170 HP güç sunuyor. E 180’de görev yapan elektrikli motor ise 23 HP gücünde. Arkadan itişli E 180’de 9 ileri otomatik şanzıman görev yapıyor.
Dünya genelinde kablolu şarj edilebilir hibrit (plug-In Hibrit) öne çıkıyor.
Küresel pazarda 2 litrelik 4 silindirli benzinli, dizel ve kablolu şarj edilebilir hibrit seçenekleri öne çıkıyor. Dizel ve benzinli motorlar, turbo beslemeye ek olarak bir marş jeneratörü (ISG) ile destekleniyor. Dolayısıyla bu motor seçenekleri birer hafif hibrit özelliğine sahip. Yeni batarya teknolojisi sayesinde elektrikli motorlar 15 kW yerine 17 kW ek güç ve 205 Nm ek tork sunuyor. Yeni E-Serisi’nin motor seçeneklerinde dördüncü nesil plug-in hibrit sistemi de öne çıkıyor.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.