Miura, Countach, Diablo ve diğerleri… Lamborghini tarihi pek çok efsane otomobille dolu. Bazıları tasarımları, bazıları motorları kimleriyse tasarımlarıyla kendilerine otomobil tarihinin saygın köşelerini tuttular. Ancak aralarında biri var ki, Lamborghini için hepsinden çok daha değerli ve kıymetli. Hayır, Reventon ya da Veneno'dan bahsetmiyoruz.
Sözünü ettiğimiz model Gallardo! 14.022 adetlik satışıyla markanın 50 yıllık geçmişinin en çok satılanı olan Gallardo, aynı zamanda Lamborghini'nin modern zamanlarının ilk modeli olarak da kabul ediliyor. 2003'ten bu yana yollarda olan Gallardo, başarılarla dolu 10 yıllık hikayesini artık Huracan'a bırakıp emeklilik günlerinin tadını çıkartmaya hazır. Peki Huracan kimdir?Adını 1879'da Alicante'de arenaya çıkan ve yenilmez mertebesine ulaşan efsane bir boğadan alan yeni Lambo'da selefinden türetilen köşeli hatlar dikkat çekiyor.
Karbon-fiber ve alüminyum gibi malzemelerden oluşan kompozit şasiyle birlikte Huracan'ın boş ağırlığı 1.422 kg'da tutulmuş. Gallardo'da olduğu gibi 5.2 lt'lik atmosferik bir V10'un görev yaptığı Huracan'da 610 HP'lik güç sürekli olarak 4 tekerleğe birden aktarılıyor. Gallardo'nun baz versiyonunun 560 HP gücünde olduğu hatırlandığında yeni boğanın daha vahşi olacağını tahmin etmek pek de zor değil. 3.2 saniyelik 0-100 km/s hızlanması ve 325 km/s'nin üzerindeki maksimum hız da bu tahmini destekliyor.
Gallardo'da sıralı bir otomatik şanzıman tercih eden Lamborghini, Huracan'la birlikte 7 kademeli çift debriyajlı bir otomatiğe geçiş yapmış. 2014'ün yaz döneminde ilk teslimatları yapılacak olan yeni Lambo'yu daha sonra üstsüz Spyder versiyonu da takip edecek.
Yazı: Eray Özgür
Gallardo'dan farklı olarak Huracan'da arka cam kullanılmıyor.
Motoru çalıştırmak için savaş jetlerindeki gibi bir düğme kullanılıyor.
Gösterge tablosu dijital bir ekrandan oluşurken, sürüş modlarıyla birlikte arayüz de değişiyor.