Hyundai, 2002 yılından bu yana B-segmentinde başarılı bir grafik çiziyor. Özelikle, Getz'le beraber bu sınıfta Avrupa'da da kendine önemli bir yer edinen Koreli marka, ilk olarak 2008 yılında tanıtılan ve 2009 Mayıs'ında Türkiye'de satışa sunulan i20'nin yeni jenerasyonu Türkiye'ye adımını attı. Bu modelle beraber küçük sınıftaki rekabete farklı bir soluk getiren marka, Ford Fiesta, Volkswagen Polo ve Peugeot 208 gibi iddialı rakipleri arasında kendine yer arayacak. Yeni model, yepyeni bir platformda yükseliyor. Daha geniş bir kitleye hitap edecek. Yeni i20, selefine göre artan boyutlarıyla dikkat çekerken bu model, eskisine göre 40 mm arttırılan ve 2570 mm'ye uzatılan aks mesafesiyle Avrupalı tüketicinin bu segmenteki beklentilerine de yanıt veriyor. Artan boyutlar kabin içerisinde de ferah bir alan vaat ediyor. Ayrıca Yeni i20'nin ön ve arka bölümde sunduğu toplam diz mesafesi 1881 mm ile sınıfın en iyisi durumunda… 326 litrelik bagaj kapasitesi de yine iddialı…
Küçük sınıfta tasarım konusunda da rakipleriyle sıkı bir mücadeleye girecek Yeni i20'nin yüzünde ağabeyi i30'dakine benzer LED far grubu ve markanın geleneksel altıgen ızgarası dikkat çekiyor. "Fluidic Sculpture 2.0" tasarım felsefesinin bir ürünü otomobilde yüksek omuz çizgisi, siyah C sütunu tasarımın göze çarpan önemli detaylarından olurken, arka bölümü komple çevreleyen cam ve keskin hatlı yeni stoplar i20'nin diğer hatchback modellerinden ayrışması sağlıyor.
16 aylık bir çalışmanın meyvesi olan şık Korelinin kabini ise uzatılan aks mesafesi sayesinde daha ferah... Üstelik bu sınıfta ilk kez sunulan panoramik cam tavan da tercih listesinde yer alıyor. Yeni i20 ülkemizde 1.2 ve 1.4 litre olmak üzere iki farklı benzinli seçeneğe ek olarak 1.4 litrelik CRDi dizel motorla satışa sunuldu. 1.2 litrelik benzinli MPI motor 84 HP güç üretirken, 122 Nm'lik tork değerine sahip ve 5 ileri manuel şanzımanla satın alınabiliyor. 1.4 litrelik MPI benzinli ünite ise 100 HP güce sahip ve 135 Nm tork üretiyor. 4 kademeli otomatik şanzımanla tercih edilen bu seçeneğe ek olarak, 1.4 litrelik CRDi motor 90 HP güç ve 240 Nm'lik tork değerine sahip. Bu motor yalnızca 6 ileri manuel şanzımanla satın alınabiliyor. 1.2 litrelik benzinli motoru giriş donanım seviyesinde satın almak isteyenler 37.990 TL fiyat ödemesi gerekiyor. 1.4 litrelik benzinli otomatik seçeneği ise 42.990 TL fiyat etiketine sahip. 1.4 litrelik CRDi motor ise 6 ileri manuel şanzıman seçeneğiyle 47.490 TL'den başlayan fiyatlarla sunuluyor.
İki Ayda 4.000 Adet Satacak
İlk 10 ayda yaklaşık 14.000 adetlik satış adedi yakalayan mevcut i20'nin ardından kasım ve aralık aylarında toplam 4.000 adetlik satış hedefleyen ve B Segmenti'ndeki yüksek bir pay isteyen i20 için iddialı konuşan Hyundai Genel Müdürü Önder Göker, filodan çok perakende müşterisini hedeflediklerini ifade etti. Markanın yeni felsefesinin ve iş planının perakende olduğunu ve müşteri memnuniyetini hedeflediklerini söyleyen Göker, Türkiye'den çıkan i20'yi 30 ülkeye ihraç edeceklerini söyledi. Hyundai Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Akın ise i20'nin "kalite"yi temsil ettiğini ifade ederken, ünlü televizyon programcısı Tiff Needel da Hyundai'nin marka yüzü oldu.
Hyundai Assan Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Akın ve Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker
Sınıf Atlamış
Cunda'da kullanma şansı bulduğumuz yeni Hyundai i20, özellikle etkileyici dış tasarımıyla beğenimi kazandı. İç mekandaki sessizlik yalıtım konusunda gösterilen önemin bir meyvesiydi. Kaliteli malzemeler ve hisli direksiyon sürüş konusunda da i20'nin kendisini geliştirdiğini gösterirken, yılın son 2 ayında planlanan 4.000 adetlik satış hedefi i20'nin rekabette kendine fazlasıyla güvendiğini ispat ediyor. Polo, Clio, Corsa, Fiesta gibi modellerle sıkı bir yarışa girecek olan i20 şu anki fiyat seviyesini korursa pazarda yüksek satış adetleri yakalayacaktır.
Volkan Demirkuşak
Cunda/Ayvalık