Bundan 41 yıl önce, Renault 12'nin üretimiyle başlayan Bursa'daki Oyak Renault'nun macerası günümüzde, Fransız markanın ana modellerinden birinin, Clio IV'ün, ana üretim fabrikası olmasıyla yeni bir döneme giriyor. Renault'nun küçük hatchback temsilcisi Clio daha önce; ilk nesil Clio Symbol ve bir önceki jenerasyon hatchback ile Grand Tour versiyonlarında yerli üretimdi. Bundan böyle Clio IV ve yeni Clio Grand Tour üretiminde ana fabrika görevini üstlenen Bursa'ya gerçekleştirdiğimiz ziyaretle, tüm dünyaya ihraç edilecek araçları gören ilk basın çalışanları arasındaydık.
Hali hazırda Symbol, Megane HB, Fluence ve Fluence Z.E.'nin üretildiği Oyak Renault fabrikasında mevcut Clio Grand Tour'un yanında yenisi de ufak çaplı olarak üretime alındı. Elbette Clio IV'ün üretimiyse hızlı bir biçimde diğerlerinin arasına eklendi. "Arasına" diyoruz çünkü esnek üretim yapısı sayesinde Oyak Renault Fabrikası'nda tüm modeller aynı hat üzerinden bantlardan "düşüyor". Bunun için çok karmaşık bir altyapının kullanıldığı tesiste her işçinin yanına, üretim bandındaki araca özel parçalar servis ediliyor. Birleştirilmek üzere sırayla ilerleyen otomobillerin, motor, şanzıman ve renk gibi farklılıkları en baştan belirleniyor. Geriye, sadece parçaları sırasıyla birleştirmek kalıyor. Fabrikada gezerken üretilen otomobillerin hangi ülkeye gideceğini bile görebiliyorsunuz.
Clio IV ile beraber fabrikanın ilklerine yenileri ekleniyor. Tavanı plazma kaynağıyla birleştirilen Clio IV, bu sayede tavan çıtalarını gereksiz kılıyor. Tüm Ar-Ge yatırımları arasında bu, önemli bir bütçenin harcanmasını gerektirmiş. Algılanan kalite konularında iyileştirmeler yapılırken, Fluence'da 30 araç/saat olan hat hızı 60 araç/ saat'e çıkartıldı. Bunun adına Nissan Standart Line (NSL) deniyor ki; bunu üretimin iki kat hızlı çalışması olarak açıklayabiliriz. Üç vardiyada çalışma kapasitesine sahip olan fabrikanın 16 mühendisi ve 9 satın alma sorumlusu 1 yıl boyunca Fransa'da parça geliştirme konusunda görev yaptılar.